• Äldre 30 Apr 16:08
    31364 visningar
    11 svar
    11
    31364

    Var hittar jag noterna?

    Hej,
    på vårt bröllop i augusti är det tänkt att vi ska ha "Rid över skog" (Ronja Rövardotter) och "De hjältemodiga" (Kalle Blomqvist - mästerdektektiven) som in- och utgångsmusik. Men hur jag än letar hittar jag inga noter.... Någon som har eller vet var jag kan få tag på dem? Skulle bli supertacksam!

  • Svar på tråden Var hittar jag noterna?
  • AnnaRa­nk
    Äldre 30 Apr 18:18
    #1
    cmod skrev 2014-04-30 16:08:25 följande:

    Hej,
    på vårt bröllop i augusti är det tänkt att vi ska ha "Rid över skog" (Ronja Rövardotter) och "De hjältemodiga" (Kalle Blomqvist - mästerdektektiven) som in- och utgångsmusik. Men hur jag än letar hittar jag inga noter.... Någon som har eller vet var jag kan få tag på dem? Skulle bli supertacksam!


    Hej! Vi ska också ha "Rid över skog", och noterna till den (och en massa andra låtar) hittar du här: www.kyrkomusik.se/index.php&path=60

    Om du är lite lat och inte vill leta så kommer notera till "Rid över skog" här på en gång ;) : www.kyrkomusik.se/index.php&path=60&product_id=236
  • AnnaRa­nk
    Äldre 30 Apr 18:19
    #2
    cmod skrev 2014-04-30 16:08:25 följande:

    Hej,
    på vårt bröllop i augusti är det tänkt att vi ska ha "Rid över skog" (Ronja Rövardotter) och "De hjältemodiga" (Kalle Blomqvist - mästerdektektiven) som in- och utgångsmusik. Men hur jag än letar hittar jag inga noter.... Någon som har eller vet var jag kan få tag på dem? Skulle bli supertacksam!


    Eh, såg just att länkarna inte gick att klicka på. Men det är i alla fall www.kyrkomusik.se och sen "Musik vid vigsel". Bara att klicka sig fram :)
  • Äldre 4 May 20:33
    #3

    Tack, hittade dit strax efter jag postat det här inlägget..... . Men hittar bara ronja-låten där. "De hjältemodiga"-noter verkar vara omöjliga att få tag på. Måste hitta en ny utgångsmelodi :'(.

  • Äldre 5 May 10:18
    #4

    De hjältemodiga finns i boken Astrids Bästa, en visbok med noter utgiven 1997. Den kanske finns på biblioteket? Nu vet jag iofs inte vilka ackord som står i noterna, men en duktig musiker kan med all sannolikhet fixa till arrangemanget själv.

  • Äldre 7 May 21:44
    #5

    Ninisen - jag har kollat den boken och i de ex (3st) jag har tittat i finns inte de hjältemodiga med. Kollade efter så att det verkligen var 97 års upplaga.....

  • Äldre 7 May 21:56
    #6

    Skumt värre. Kollade på denna sida; 
    www.astridlindgren.se/verken/bocker/visbocker
    Och där står att den ska vara med.

  • Äldre 10 May 23:31
    #7

    Måste ha kollat i fel.... den hette Astrid Lindgrens bästa, men tänkte att det inte kan finnas 2 böcker med "samma" titel. Tack snälla! Ska genast leta upp rätt bok!

  • Äldre 14 May 13:02
    #8

    Tack Ninisen, hittade noterna och känner mig väldigt glad över att vi får den musiken vi hade tänkt oss!

  • Äldre 14 May 13:49
    #9
    cmod skrev 2014-05-14 13:02:24 följande:

    Tack Ninisen, hittade noterna och känner mig väldigt glad över att vi får den musiken vi hade tänkt oss!


    Skönt!
  • Äldre 2 Jan 19:23
    #10

    Hej cmod!

    Jag är på jakt efter samma not och hittar inte... var hittade du den tillslut? :)

    Stort tack för hjälp!!

  • Fri 16 Jun 2023 19:32
    #11
Svar på tråden Var hittar jag noterna?