• Äldre 4 Mar 20:56
    29837 visningar
    37 svar
    37
    29837

    Vi som gifter oss 2015 i Värmland!

    Hej!

    Tänkte vi kunde ha en tråd för alla oss Värmlandsbrudar som gifter oss 2015 där vi kan följas åt och tipsa varandra.
    Vi kommer gifta oss på pingstafton, 23/5-15.
    Vi har inte bestämt oss helt ang lokal, väljer mellan Träfotere och Forshaga Hembygdsgård just nu.
    Nu i maj ska vi åka och kolla in de båda lokalerna och bestämma oss, vi vill ha en borgelig vigsel utomhus så miljön är viktig!

    När ska ni gifta er, och var? Hur långt har ni kommit i planeringen? 

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015 i Värmland!
  • Äldre 9 May 11:42
    #1

    Hej!


    Vi ska gifta oss 2015 och planerar att hyra träfotere. Håller på att kolla vad hela kalaset skall gå på då jag vill bjuda väldigt många. Tänkte köra catering på maten och självklart bjuda på all dryck..
     mvh Jóhanna

  • Äldre 11 May 21:37
    #2
    johanna1985 skrev 2014-05-09 11:42:16 följande:

    Hej!


    Vi ska gifta oss 2015 och planerar att hyra träfotere. Håller på att kolla vad hela kalaset skall gå på då jag vill bjuda väldigt många. Tänkte köra catering på maten och självklart bjuda på all dryck..
     mvh Jóhanna


    Hej!

    Kul med lite fler Värmlandsbrudar som planerar :)
    Ja en budget är viktig, vi kommer också köra catering och bjuda på all dryck.
    Det lustiga är att man hela tiden kommer på fler som man vill bjuda, det är så sjukt svårt att sätta stopp :p
    Har du börjat kika på klänning, frisör, fotograf och så än?
  • Äldre 23 Jun 10:53
    #3

    Planerar att gifta oss 2015 26 augusti borgerligt i karlstad, vi har inte kommit så långt alls i planeringen utan vi har precis börjat..

  • Äldre 23 Jun 11:43
    #4
    MichaelaE skrev 2014-06-23 10:53:25 följande:

    Planerar att gifta oss 2015 26 augusti borgerligt i karlstad, vi har inte kommit så långt alls i planeringen utan vi har precis börjat..


    Välkommen!
  • Äldre 23 Jun 12:40
    #5

    Ansluter mig här även om vi inte riktigt bestämt oss om det blir 2015 eller 2016 :) lutar dock åt 2015! 7/6 fick jag en diamantring av min älskade sambo under Håkan-spelningen på Ullevi och nu planerar vi för bröllop , har dock två små barn så tiden räcker ju inte till....

  • Äldre 23 Jun 13:28
    #6
    litenkaka skrev 2014-06-23 12:40:27 följande:

    Ansluter mig här även om vi inte riktigt bestämt oss om det blir 2015 eller 2016 :) lutar dock åt 2015! 7/6 fick jag en diamantring av min älskade sambo under Håkan-spelningen på Ullevi och nu planerar vi för bröllop , har dock två små barn så tiden räcker ju inte till....


    Välkommen!

    Vi har bokat lokal (Forshaga hembyggdsgård), vigselförättare, bröllopssvit och har börjat kontakta fotografer
  • Äldre 23 Jun 13:59
    #7

    Oj då ligger vi efter :) Har bara börjat kolla på alternativ... Var inne på PRO-gården men där får man bara festa till 01 så det är inget alternativ. Är också lite sugna på att ha bröllopet i GBG eller Mariestad... Gbg har vi bort i 5år tillsammans (flyttade förra hösten) och min blivande är från Mariestad. Allt hänger på vad vi kan hitta för bra lokal :)

  • Äldre 23 Jun 14:34
    #8
    litenkaka skrev 2014-06-23 13:59:25 följande:

    Oj då ligger vi efter :) Har bara börjat kolla på alternativ... Var inne på PRO-gården men där får man bara festa till 01 så det är inget alternativ. Är också lite sugna på att ha bröllopet i GBG eller Mariestad... Gbg har vi bort i 5år tillsammans (flyttade förra hösten) och min blivande är från Mariestad. Allt hänger på vad vi kan hitta för bra lokal :)


    Haha, jag är från Karlstad, sambon från Forshaga, och vi bor sedan 8 år tillbaka i Gbg


    Mamma ville att vi skulle köra på PRO-gården (mkt närmare eftersom mina föräldrar bor i Karlstad), men Forshaga Hembygdsgård vann

  • Äldre 23 Jun 15:40
    #9

    Åh se där :) varför kör ni inte bröllop i Gbg? Så svårt med alla val....har ju länge drömt om bröllop på Stora Holms säteri i Torslanda men det är ju så dyyyyrt

  • Äldre 23 Jun 16:06
    #10
    litenkaka skrev 2014-06-23 15:40:24 följande:

    Åh se där :) varför kör ni inte bröllop i Gbg? Så svårt med alla val....har ju länge drömt om bröllop på Stora Holms säteri i Torslanda men det är ju så dyyyyrt


    1. Vi kommer båda från Värmland och vill flytta tillbaka dit när vi skaffar barn, Värmland känns fortfarande som hemma lika mkt som Gbg.

    2. Mkt mer praktiskt att ha bröllopet där vi har föräldrar och släktingar som kan hjälpa till. 23 av våra 73 gäster bor i Värmland (13 st bor i Gbg). Dessutom kan vi få mkt mer hjälp med tips på fotografer, catering etc eftersom min sambos föräldrar känner till mkt om det i Forshaga som är en ganska liten ort.

    3. Mkt mer kostnadseffektivt, mkt lägre priser på allt.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015 i Värmland!