Vi hade pengarna redan innan, eller rättare sagt, maken hade pengar innan. Han har alltid sparat på hög, och det har jag också gjort så snart jag började ha en rimlig inkomst så att jag kunde göra det. Så han hade ett rejält sparkapital sen tidigare, och för oss var frågan snarare hur stor del av det vi ville ta till bröllopet. Vi hade kunnat ha ett riktigt pangbröllop för alla pengarna, men det ville vi inte. Det finns ju andra saker i livet också. Vi bor t.ex. i hyresrätt och kommer kanske att vilja köpa en bostad eller en sommarstuga längre fram.
Så vi satte en budget på 50-60 000:- om jag minns rätt (på dryga 60 gäster), sen fick vi en del hjälp från våra föräldrar, t.ex. med våra kläder och champagnen. Har för mig att totalkostnaden med allt inräknat (alltså även de saker våra föräldrar betalade) var 75 000:-.
Det tog drygt ett år för hans sparkonto att återhämta sig, så jag antar att vi hade kunnat spara ihop till bröllopet på ett år. Men det är ju helt avhängigt av vad man har för inkomster förstås.