• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134290 visningar
    420 svar
    420
    134290

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 10 May 22:19

    Det som är klart med vårat är

    *datumet
    *lokal/kyrka bokad
    *inbjudningskorten beställda
    *placeringskorten beställa (svärmor ska skriva)
    *pratat med catering firman
    *klänning (kanske)

    Vi har pratat med våra föräldrar och börjar så smått i umgängekretsen nu med!! Alla glada och vi är överlyckliga!! :D

  • Äldre 22 May 21:39

    Så nu kommmer två tilll 90talister. Jag är 92a och han 93a. Vi har varit tillsammans i 5 år.
    Jag "fick mitt frieri" idag, även om vi pratat och halvt planerat ad vi vill tidigare.
    Vi planerar bröllop juli/aug 2016 (god tid på oss) och har just nu tänkt en budget på 30 000, kan bli högre.
    Vi vill ha ett så intimt bröllop vi kan men gissar på att vi inte kan få det under 40 gäster så nånstans under 50 räknar vi med. Vi ska berätta för våra föräldrar imorrn när dom ändå ska resa hit över helgen.

    Vi vill ha det bohemiskt, lantligt och mysigt.
    Ett borgerligt utomhusbröllop, troligtvis på en hemmbygdsgård.
    Åh, har massa ideér och min pinterest är fylld av inspiration sedan länge.
    På lördag ska vi gå och titta på ringar (har en tillfällig i silver nu) och jag vet redan nu vad jag villl ha så kommer få specialbeställa. Det här är så underbart!

  • Äldre 23 May 08:16

    Är det någon som bor i Stockholms området? Känns som tråden är lite halv död :P från och med imorrn får jag ha min förlovningsring :D även om det vart planerat sedan februari, men ville ha det runt årsdagen och hinna titta ut precis den ring jag ville ha. Skulle egentligen "titta lite vad jag gillar" så skulle min kille fixa det....men sluta med att jag var så petig så fick välja själv hahah. Dessutom visste jag inte vad jag ville ha mer än att jag inte ville ha dom vi såg, men tillslut hittade vi en som vi beställde från England :)

  • Äldre 27 May 08:16

    Är det nån som gifter sig runt nästa sommar som vill skriva privat? :)

  • Äldre 18 Aug 15:07

    Jag är född 1990 och planerar bröllop i skärgården den 13/6 2015 :) bor i Stockholm!

  • Äldre 18 Aug 15:45

    Jag är född 1992 och gifter mig i februari 2015! Bor i Stockholm :)

  • Äldre 22 Aug 08:09

    Malin150613 vi har samma datum och kommer ha våran fest på Fjäderholmarna :D

  • Äldre 22 Aug 16:31
    Lalala skrev 2014-08-22 08:09:28 följande:

    Malin150613 vi har samma datum och kommer ha våran fest på Fjäderholmarna :D


    Åh, vad kul! Det är sååå fint där :D
  • Äldre 26 Aug 17:30

    Jag är född 91, gifter mig sommaren 2015. har en blogg där jag skriver om det kommande bröllopet: lismamma.blogg.se/ Hjärta

  • Äldre 26 Aug 22:14

    Jag är född 91 och gifter mig i maj 2015 :)

  • Äldre 27 Aug 11:09
    Lalala skrev 2014-05-23 08:16:47 följande:

    Är det någon som bor i Stockholms området? Känns som tråden är lite halv död :P från och med imorrn får jag ha min förlovningsring :D även om det vart planerat sedan februari, men ville ha det runt årsdagen och hinna titta ut precis den ring jag ville ha. Skulle egentligen "titta lite vad jag gillar" så skulle min kille fixa det....men sluta med att jag var så petig så fick välja själv hahah. Dessutom visste jag inte vad jag ville ha mer än att jag inte ville ha dom vi såg, men tillslut hittade vi en som vi beställde från England :)


    I Sthlm kan jag tipsa om foto, googla Fotograf Malin Norlen
    Lycka till med all planering 
  • Äldre 2 Sep 11:47
    Lalala skrev 2014-08-22 08:09:28 följande:

    Malin150613 vi har samma datum och kommer ha våran fest på Fjäderholmarna :D


    Men vad knäppt, haha! :D Vi gifter oss på Vätö utanför Norrtälje där vi har landställe! Hur gammal är du?
  • Äldre 2 Sep 16:47
    Malin150613 skrev 2014-09-02 11:47:18 följande:

    Men vad knäppt, haha! :D Vi gifter oss på Vätö utanför Norrtälje där vi har landställe! Hur gammal är du?


    Ah okej, vi tog Fjäderholmarna för att det blev enkelt och fint där xD Jag är född 91 :) du då?
  • Äldre 11 Sep 20:56

    Okej, men det är ju hur fint som helst :) okej, jag är född 90 :)


    Lalala skrev 2014-09-02 16:47:26 följande:

    Ah okej, vi tog Fjäderholmarna för att det blev enkelt och fint där xD Jag är född 91 :) du då?


  • Äldre 15 Sep 17:04
    Malin150613 skrev 2014-09-11 20:56:45 följande:

    Okej, men det är ju hur fint som helst :) okej, jag är född 90 :)


    Ah okej :) Ja,det är fint i skärgården :) ända nackdelen är att på andrasidan vattnet från lokalen,så har Statoil sina stora tankar ;) så man får inte titta ditåt xD
  • Äldre 30 Oct 19:59

    Jag är född 90 han 85. Vi planerar att gifta oss sommaren 2016. Budgeten ligger någonstans runt 100.000 och vi kommer att ha ca 60 gäster. Ska bli kul.

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 4 Nov 03:28

    Länge sedan jag skrev i den här gruppen nu (vi båda är födda 92 btw). Har nu varit gift nästan 3 månader, men har nu funderingar på att göra om det hela om några år (förmodligen 2017) då jag inte är nöjd med hur det vart och då framförallt hur jag såg ut. Klänningen var för trång och skorna för stora(haha). Satsar därför på att gå ner till min målvikt innan 2017 och därmed kunna ha min drömmermaidklänning. Lycka till alla 90-talare med era bröllop och äktenskap!

  • Ehp
    Äldre 11 Nov 19:45

    Längesedan jag skrev i den här tråden, jag är född 90 och gifte mig i Paris för 5 månader sedan :)
    Ångrar lite emellanåt att vi inte hade ett stort bröllop med alla våra vänner, men är samtidigt glad att jag fick dela den dagen med enbart min man :)



    Hoppas ni andra 90-talister också får en underbar dag :)

  • KoA201­6
    Äldre 11 Nov 20:00

    Ehp:
    Vilka fina bilder på er! Berätta gärna mer om er dag. Hur var upplägget? Vad hittade ni på under resten av dagen? Och inte minst! Hur var reaktionen från omgivningen när de fick reda på att ni gift er i hemlighet? Vad är du mest nöjd med? Är det något du hade velat göra annorlunda? *Nyfiken i en strut*

    Förresten, hej alla i tråden! Jag tror inte jag har skrivit här i tråden tidigare. Dock har jag kikat in någon gång och spanat någon gång ibland. Jag och min blivande planerar bröllop under 2016, precis som Ellendellen90. Under sensommaren blir det nog, i Stockholmsområdet, då vi bor här.

  • Äldre 12 Nov 10:46

    Grattis till er nya! :) har ni andra här funderat på bröllopsresa och vart ska och vill ni åka? :)

    Vi är inne på USA kalifornien just nu, vilket det troligen blir då vi redan frågar runt om kostnader hos olika bolag :)

Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig