• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134263 visningar
    420 svar
    420
    134263

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Dahdum­dum
    Äldre 13 Sep 20:48
    marolo skrev 2013-09-13 20:19:39 följande:
    Jo jag! Är himla sugen på brochbukett, dock är de så dyra så jag kommer nog göra en variant av broch och levande blommor :)
    Ja jag vet dom är sjukt dyra att köpa färdiga!
    Det kommer nog säkert att bli fint! Vilka blommor hade du tänkt? Glad
  • Ehp
    Äldre 13 Sep 21:08
    Dahdumdum skrev 2013-09-13 18:35:15 följande:
    Är det ingen här som kommer att köpa/göra sin egen broschbukett?
    Jag är jättesugen på att göra min egen! Det är verkligen något unikt och tror att det skulle vara jättevackert.

    Det är ju också ett allergivänligt alternativ eftersom vissa från min släkt har astma och inte tål starka dofter och blommor.Glad
    Måste bara fråga vad man behöver för att göra en sån?

    Hade tänkt strunta i bukett helt eftersom vi kommer till Paris klockan 22 dagen innan vigseln, men nu har jag nästan lust att göra en broschbukett :) 
  • Äldre 13 Sep 22:54
    Ehp skrev 2013-09-13 21:08:53 följande:
    Måste bara fråga vad man behöver för att göra en sån?

    Hade tänkt strunta i bukett helt eftersom vi kommer till Paris klockan 22 dagen innan vigseln, men nu har jag nästan lust att göra en broschbukett :) 
    det beror helt på utförandet, det finns många tutorials på youtube så tipset är att kolla dem men annars är det mest brochar eller liknande ringar och sånt går oxå, ståltråd, grönt växtband så ståltråden inte sticks och sidenband att linda in i. Men som sakt googla broach bouquet på youtube får du massa förslag! :) 
  • Äldre 13 Sep 22:59
    Dahdumdum skrev 2013-09-13 20:48:26 följande:
    Ja jag vet dom är sjukt dyra att köpa färdiga!
    Det kommer nog säkert att bli fint! Vilka blommor hade du tänkt? Glad
    rosor och lite grönt tror jag blir en bra stomme, lite nejlikor, jag kommer nog hålla mig till många säsongsblommor såsom rosor och pioner för att få ner priset. 

    lite denna typ  fast i ljusa pasteller istället, så en kombo av dessa  :)


  • afture­lding
    Äldre 14 Sep 10:58
    Dahdumdum skrev 2013-09-13 18:35:15 följande:
    Är det ingen här som kommer att köpa/göra sin egen broschbukett?
    Jag är jättesugen på att göra min egen! Det är verkligen något unikt och tror att det skulle vara jättevackert.

    Det är ju också ett allergivänligt alternativ eftersom vissa från min släkt har astma och inte tål starka dofter och blommor.Glad
    Jag funderade på det, men ångrade mig. Jag tycker för mycket om riktiga blommor, och min bukett blev väldigt fin. Jag hade knappar i den dock tillsammans med blommorna :) Hittade några fina som låg här hemma. Och sen blev det några över när jag sydde brudklänningen också.
  • Dahdum­dum
    Äldre 14 Sep 18:01
    Ehp skrev 2013-09-13 21:08:53 följande:
    Måste bara fråga vad man behöver för att göra en sån?

    Hade tänkt strunta i bukett helt eftersom vi kommer till Paris klockan 22 dagen innan vigseln, men nu har jag nästan lust att göra en broschbukett :) 
    Precis som Marolo skriver är det ju mycket broscher och smycken man kan använda sig utav. Och sen behövs det ju ståltråd eller någon slags binderitråd, kanske en oasis, tyger m.m.! Man kan använda sig utav allt möjligt vilket gör det hela mer roligt! Glad Jag har varit inne på www.fabulousbrooch.com och kikat lite. Tror jag ska beställa lite därifrån. Har också kikat lite på www.partyproductions.se! Finns mycket fint där också!
    marolo skrev 2013-09-13 22:59:57 följande:
    rosor och lite grönt tror jag blir en bra stomme, lite nejlikor, jag kommer nog hålla mig till många säsongsblommor såsom rosor och pioner för att få ner priset. 

    lite denna typ  fast i ljusa pasteller istället, så en kombo av dessa  :)



    Dom var jättefina! Vackert med starka färger!
    afturelding skrev 2013-09-14 10:58:49 följande:
    Jag funderade på det, men ångrade mig. Jag tycker för mycket om riktiga blommor, och min bukett blev väldigt fin. Jag hade knappar i den dock tillsammans med blommorna :) Hittade några fina som låg här hemma. Och sen blev det några över när jag sydde brudklänningen också.
    Ja riktiga blommor är ju såklart väldigt fint det också! Funderade först på att ha vita kallor. Men nu är jag så insnöad på broschbuketter så jag tror att det lutar ditåt. Glad Vad hade du för slags blommor i din bukett? Glad
  • afture­lding
    Äldre 14 Sep 18:43
    Dahdumdum skrev 2013-09-14 18:01:22 följande:
    Ja riktiga blommor är ju såklart väldigt fint det också! Funderade först på att ha vita kallor. Men nu är jag så insnöad på broschbuketter så jag tror att det lutar ditåt. Glad Vad hade du för slags blommor i din bukett? Glad
    Ja, de är väldigt fina broschbuketterna :)
    Jag hade rosa pion, vita rosor, lila orkidé och vilda blommor i form av rödklöver, hundloka, ängsvädd och blåklocka. Det är nästan så att buketten är det jag är mest nöjd med, förutom mannen jag gifte mig med såklart ;)

  • Dahdum­dum
    Äldre 14 Sep 19:51
    afturelding skrev 2013-09-14 18:43:31 följande:
    Ja, de är väldigt fina broschbuketterna :)
    Jag hade rosa pion, vita rosor, lila orkidé och vilda blommor i form av rödklöver, hundloka, ängsvädd och blåklocka. Det är nästan så att buketten är det jag är mest nöjd med, förutom mannen jag gifte mig med såklart ;)


    Hehe ja om buketten hade betytt mer än mannen hade det nog varit ett problem Flört
    Men en jättefin bukett! Har aldrig sett en med rödklöver i och det passade ju jättebra!
  • Äldre 14 Sep 20:44

    Jag är född 92  och min blivande 89, vi gifter oss i Maj 2014 i Herrljunga. Vi kommer ha en utomhusvigsel och just nu jobbar vi på att få ihop gästlistan, det är så svårt! Vi är uppe i 90 pers nu (stor släkt) men vi har fler vänner jag vill bjuda, hur gör ni för att avgöra antalet gäster?

  • afture­lding
    Äldre 14 Sep 21:10
    Dahdumdum skrev 2013-09-14 19:51:04 följande:
    Hehe ja om buketten hade betytt mer än mannen hade det nog varit ett problem Flört
    Men en jättefin bukett! Har aldrig sett en med rödklöver i och det passade ju jättebra!
    Haha, ja, det hade varit något det!
    Tack så mycket :) Och ja, rödklöver hade vi även på tårta, i tärnbuketter och bordsdekorationer. Vi hade ju något av ett lantligt tema genom allting så en så pass enkel och vanlig blomma kändes passande. Dessutom växte de i överflöd där jag och min ena tärna plockade blommor Flört
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig