• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134347 visningar
    420 svar
    420
    134347

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 10 Sep 22:11
    #51

    Vi tänkte lägga runt 15000 på bröllopet - men då kom vi ju som sagt på att vi skulle gifta oss nu i december för en månad sen och 15000 är ungefär vad vi vill lägga av det vi har sparat just nu på bröllop. Det finns så mycket mer vi vill göra liksom... Och för våra 15 000 så blir det ring till mig, kläder till oss båda, inbjudningar och allt annat sånt där litet samt middag för ca 20 gäster på restaurang med förrätt, varmrättsbuffé samt tårta och all alkoholfri dryck. Jag vägrar att bjuda på alkoholhaltig dryck, men det är en annan femma (som också har med min mor att göra - så vi lämnar det till en annan gång).

  • Äldre 10 Sep 22:14
    #52

    afturelding: Vad har du fått för negativa kommentarer här på BT? :O Tycker folk brukar vara väldigt snälla här :)

  • Äldre 10 Sep 22:15
    #53
    afturelding skrev 2013-09-10 22:07:20 följande:
    Haha, men hon har alltid sådant för sig i alla fall. Så det var ganska karakteristiskt av henne!

    Vi hade inte berättat för någon utom mina tärnor som båda är födda samma år som jag (93) innan inbjudningarna kom ut. Min mamma var lite sur för att vi inte hade sagt något, men hon tyckte det var roligt ändå. Vi firade ändå 5 år tre dagar innan bröllopet och har bott tillsammans i över ett år (officiellt). Min pappa säger aldrig speciellt mycket, så jag vet inte vad han tyckte. Han var glad på bröllopsdagen i alla fall!

    Svärfar var inte lika glad, och inte "riktiga" svärmor heller. Men de accepterade läget ganska snabbt, och svärmor hjälpte till då och då med saker som skulle fixas. Svärfars ogillande gick också över, men vi tror att det var hans fru som sa åt honom vad han skulle tycka egentligen. När min man bodde hemma så fick han aldrig ta ansvar för något eftersom att det var fruns barn som var bättre på alla sätt och vis. Han fick inte ens mata katterna. 

    Alla andra har varit väldigt glada för vår skull :) Och det var nog inte så oväntat egentligen. Det är över 2½ år sen vi förlovade oss. Några har väl haft någon fråga här och där, men det har ändå varit accepterat.

    Det är bara bland okända människor här på BT och andra forum som det har varit direkt negativa kommentarer annars. 
    vad skönt att höra hur det varit för någon i samma situation. Och fresten så tycker jag inte alls det syns på bilden hur gamla ni är. Hade likaväl kunnat vara 25. Vad tråkigt att det varit negativa komentarer har fått för mig att folk är ganska accepterande här på BT men kan tänka mig att så inte är fallet. Är aktiv i en annan tråd också men har inte skrivit min ålder så än så länge är det nog bra. Det är så svårt att förstå varför åldern är av så stor betydelse.  Jag är nog mest nervös för hur sambons föräldrar ska reagera, de är helt fantastisk snälla och ställer upp i alla väder men har fått för mig att de kommer ha svårt att acceptera tanken på bröllop. Men vi kommer vara över 22 och de själva var 23 år när de gifte sig så det är relativt nära. så vad kan de säga egentligen? Tror dock att jag kanske bara överreagerar. Men det får vi se när inbjudningarna kommer ut :) 
  • Äldre 10 Sep 22:20
    #54
    izredam skrev 2013-09-10 22:11:15 följande:
    Vi tänkte lägga runt 15000 på bröllopet - men då kom vi ju som sagt på att vi skulle gifta oss nu i december för en månad sen och 15000 är ungefär vad vi vill lägga av det vi har sparat just nu på bröllop. Det finns så mycket mer vi vill göra liksom... Och för våra 15 000 så blir det ring till mig, kläder till oss båda, inbjudningar och allt annat sånt där litet samt middag för ca 20 gäster på restaurang med förrätt, varmrättsbuffé samt tårta och all alkoholfri dryck. Jag vägrar att bjuda på alkoholhaltig dryck, men det är en annan femma (som också har med min mor att göra - så vi lämnar det till en annan gång).
    Ja men 15000 känns väldigt rimligt med tanke på att det blir i december, och egentligen skulle man väl kunna spendera hur mycket som helst och det blir endå lika bra som om man har en mindre budget. Vad har du hittat för klänning? :) själv har jag tittat lite på ringar idag och fastnat för denhär: http://www.etsy.com/listing/155953270/halo-238ct-round-cut-morganite-35ct-pave?ref=listing-shop-header-0 däremot passar den inte överhuvudtaget med min förlovningsring: http://www.guldfynd.se/article/diamantring_i_18k_guld_0324921 men kanske köper den endå och har på mig en på varje ringfinger eller bara ha på mig vigselringen :)  
  • Äldre 10 Sep 22:29
    #55

    Nej, de passade inte så jättebra ihop kanske... Jag har http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0324244&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=1&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1= som förlovningsring, inte det mest lättmatchade jag hade kunnat välja. Men det lutar åt en solitärring med en liten sten nu, albrekts guld har ju 25% rabatt på allt till medlemmar just nu så vi ska passa på :)

  • Äldre 10 Sep 22:34
    #56
    izredam skrev 2013-09-10 22:29:03 följande:
    Nej, de passade inte så jättebra ihop kanske... Jag har www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&article...= som förlovningsring, inte det mest lättmatchade jag hade kunnat välja. Men det lutar åt en solitärring med en liten sten nu, albrekts guld har ju 25% rabatt på allt till medlemmar just nu så vi ska passa på :)
    tror att det blir väldigt snyggt med en solitärring till, ja det gäller att passa på när de har erbjudanden, om jag väljer att inte beställa på internet väntar jag nog till jul med att köpa ring för då är det alltid lite billigare :)
    Har du hittat någon klänning? tycker det är svårt att veta hur mkt pengar man ska lägga på klänningen det finns ju en enorm prisintervall  
  • Äldre 10 Sep 22:40
    #57

    Jag är verkligen ingen klänningsmänniska - så det blir en vanlig vit klänning för min del och converse till.



    Den hänger här hemma nu och sitter fantastiskt :)
  • Äldre 10 Sep 22:48
    #58
    izredam skrev 2013-09-10 22:40:24 följande:
    Jag är verkligen ingen klänningsmänniska - så det blir en vanlig vit klänning för min del och converse till.

     


    Den hänger här hemma nu och sitter fantastiskt :)
    Det är så fint med kort klännning! Tycker det är ungt och modernt och speciellt med converse till :) ska också ha converse til men lite extra pimpade :)


    tänkte först också ha en kort klänning och har testat ett par modeller men förälskade mig i denhär klänningen så tänkte köpa den eller likvärdig (dock byta ut det grååa bandet till ett band med bling bling)



    :)
     
  • Äldre 10 Sep 22:50
    #59

    Jättefin klänning :) Gillar spetsen på överdelen!

  • Äldre 10 Sep 23:01
    #60
    izredam skrev 2013-09-10 22:50:31 följande:
    Jättefin klänning :) Gillar spetsen på överdelen!
    ja hoppas det blir bra :) men man kanske ändrar sig 1000 gånger innan det är dags :)
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig