• Äldre 31 Aug 17:10
    2328 visningar
    7 svar
    7
    2328

    Vad betyder...

    ..."However I should let you know that flush set rings can't be re-sized."
    Då är det just "flush set rings" jag undrar över. Jag tror inte det betyder "spola uppsättning".
    Jag mailar "min" ringtillverkare i UK.

  • Svar på tråden Vad betyder...
  • Tessa
    Äldre 31 Aug 18:28
    #1
    Flush set betyder att stenarna i ringen är "nedborrade" i själva metallen och sticker inte ut från själva ringen. Att stenens yta följer ringens yta (så den är mer eller mindre slät). Och så står det då att dessa typer av ringar inte går att ändra storlek på i efterhand.

    Hoppas du blev klokare!
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Äldre 31 Aug 19:49
    #2
    Tessa skrev 2013-08-31 18:28:16 följande:
    Flush set betyder att stenarna i ringen är "nedborrade" i själva metallen och sticker inte ut från själva ringen. Att stenens yta följer ringens yta (så den är mer eller mindre slät). Och så står det då att dessa typer av ringar inte går att ändra storlek på i efterhand.

    Hoppas du blev klokare!
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Tack snälla du för svaret!
    Har du någon aning om varför den slags ringen inte kan ändras?...
  • Tessa
    Äldre 31 Aug 21:27
    #3

    Jag tror det är för att stenarna ligger inbäddade i metallen. Att ändra storlek på endast slät metall är en sak då du kan smälta och greja som du vill. Men ligger det stenar inne i metallen så går det inte riktigt på samma sätt utan att plocka ut alla stenar och göra om hela ringen. En sådan ombyggnation av en ring kostar nog lika mycket som en ny.

    Har du en bild på den ringen du tänkt dig?


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Äldre 1 Sep 00:36
    #4

    Är inte det de samma som vi i kallar "alliansring"?

  • Äldre 1 Sep 09:06
    #5

    Ok.
    Jag tvekar mellan två storlekar men tar nog den mindre.
    Fingrarna är ju lite svullna så här års i värmen.

    Här är ringen!


  • Tessa
    Äldre 1 Sep 18:07
    #6
    Krystal skrev 2013-09-01 00:36:50 följande:
    Är inte det de samma som vi i kallar "alliansring"?
    Inte riktigt. En alliansring är en ring med flera stenar (aldrig en, då är det en solitär). Men alliansringarna behöver inte ha stenarna inborrade i själva metallen. Du kan ha en alliansring med tre stenar som sitter på tre "klor" och sticker ut från själva ringen. Då är det en
    Flush set refererar alltså till själva infattningen av stenen.

    Det finns många olika typer av infattningar. Här kan ni läsa mer om de olika typerna:

    guide.diamondpriceguru.com/diamond-and-ring-basics/ring-settings/choosing-a-diamond-ring-settings/
    Noro skrev 2013-09-01 09:06:41 följande:
    Ok.
    Jag tvekar mellan två storlekar men tar nog den mindre.
    Fingrarna är ju lite svullna så här års i värmen.

    Här är ringen!


    Vad fin! Ja det är svårt när man tvekar sådär.... du får gå med det som känns bäst. Den ska ju inte trycka, men den kan vara lite svår att få av/på.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Äldre 1 Sep 18:53
    #7

    Vad fin! Ja det är svårt när man tvekar sådär.... du får gå med det som känns bäst. Den ska ju inte trycka, men den kan vara lite svår att få av/på.


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    [/quote]

    Visst är den!
    Jag ska gå in till en guldsmedsaffär och fråga om jag får mäta ringen jag har på mig... eller fingret.
    Tror ni jag kan göra det?
Svar på tråden Vad betyder...