• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria

    Hej Camwic! 
    Vad kul... och vad tråkigt! Men kan han inte bara vara osäker eller han vill verkligen inte? För jag vet "många" som varit osäkra för att de inte velat, men sen när barnet väl kommit så har liksom faders-känslorna kommit! Vill inte ge dig hopp och förstår att det är svårt! Men vi håller tummarna för att det löser sig till det bästa och framförallt får du njuta av att bli mamma! (Vill säga gravid också... men vissa mår ju inte så bra när de är gravida så då är det inte så lätt att njuta! ;) )
    Stora kramar till dig! 


    1 augusti 2015
  • Frults

    Åh gud vad skoj!
    Skönt att se att det inte bara är jag som planerar i tid!
    Vi gifter oss 8/8 2015 kl15 ;)
    Jag är sååå uppe i allt och vill mest bara att det ska vara dagen "B"! Vi har ca 65 gäster och en budget på runt 50 000:-
    Vore kul om det fanns någon att bolla med som är lika bröllopstokig!

  • Himla
    camwic skrev 2014-03-29 19:02:39 följande:

    Hej! Vill bara berätta lite för er vad som hänt. Allt var bestämt vi skulle gifta oss nyårsafton 2015, men så blev jag gravid är nu i vecka 8. Han vill inte ha barn så ja, jag vet allvarligt talat inte vart vi står. Om vi fortfarande är tillsammans? Om vi ska gifta oss? Det är mycket som står och väger just nu. Men det enda jag vet med säkerhet är att jag blir mamma i november. :)

    Vem vet jag kanske kommer tillbaka och läser era inlägg, vissa av er känns som gamla vänner :). Men då vet ni. 


    Önskar dig allt det bästa...
  • Asinya
    frkmaria skrev 2014-03-29 18:40:26 följande:
    Välkommen!
    Börjar du planera nu tror jag inte du behöver oroa dig för detta! ;)

    Men visst är man rädd att man ska vissa en stor post och komma på detta veckan innan!? ;) 
    Haha, lite så - det är ganska kul, för jag har bestämt att min mor får ta hand om planerandet, så jag är den Minst organiserade människan i världen (bara som exempel så sa hon, när hon fick veta att vi bokat datum "Men snälla du, hur tänkte ni nu - det är ju en fredag - folk jobbar ju då?!" För vi hade tänkt 17e Juli - så vi fick byta datum det första vi gjorde. Mamma kan hon <3

    Men det blir nog bra :)
  • Zandri
    camwic skrev 2014-03-29 19:02:39 följande:

    Hej! Vill bara berätta lite för er vad som hänt. Allt var bestämt vi skulle gifta oss nyårsafton 2015, men så blev jag gravid är nu i vecka 8. Han vill inte ha barn så ja, jag vet allvarligt talat inte vart vi står. Om vi fortfarande är tillsammans? Om vi ska gifta oss? Det är mycket som står och väger just nu. Men det enda jag vet med säkerhet är att jag blir mamma i november. :)

    Vem vet jag kanske kommer tillbaka och läser era inlägg, vissa av er känns som gamla vänner :). Men då vet ni. 


    Hoppas att allt löser till de bästa för er! Och grattis får jag ändå säga till att du skall bli mamma :) Lycka till med allt!
  • camwic

    Tack för alla fina tillrop. 
    Han vill inte utan håller på att övertala sig själv till att bli pappa igen. Medan jag är helt på det klara med vad som händer.
    Hittills mår jag fruktansvärt så kommer bli överlycklig när illamåendet försvinner.  

  • Fia88

    Hej Allihopa,

    Äntligen en grupp som blickar längre fram i framtiden.

    Har visserligen varit förlovad sdan 5 oktober 2013 men då vi vill ha ett vinterbröllop den 7 Februari 2015.

    <3

  • VinterBrud2015
    Fia88 skrev 2014-04-01 15:40:45 följande:

    Hej Allihopa,

    Äntligen en grupp som blickar längre fram i framtiden.

    Har visserligen varit förlovad sdan 5 oktober 2013 men då vi vill ha ett vinterbröllop den 7 Februari 2015.

    <3


    Välkommen! Va roligt med en till som planerar bröllop 7 feb 2015! :)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • augusti

    Gifter mig 22/8 2015 (tror jag...haha det e helgen innan lön iaf :))
    Var å kolla på båten Borgila för vår fest igår. Den är så toppen! Vilken vacker utsikt!
    Enda jag är lite orolig för är att de bygger citytunneln precis där....det ser ju inte så vackert ut, men kanske tills dess är det lite mer färdigt i just det området. (söder mälarstrand)

    Någom mer som ska ha sin fest där?  
    www.bokalokal.se/borgilasodermalarstrand.htm

    Nu måste jag bara hitta en klänning, har mailat lite kina sidor som syr upp efter önskemål men får inge napp! konstigt...
    Vill inte köpa min klänning för tidigt heller då jag planerar att gå ner i vikt, men omjag känner mig själv rätt så lär jag istället ha gått upp i vikt tills dess! 

  • filibustern

    hej tjejer! 

    Camwic - grattis! kul att du ska bli mamma! :D lycka till med allt!

    för övrigt händer INGET på vår frånt här. min fästman är totalt ointresserad och det har fått mig att tappa suget... men inte bara det, jag ids inte planera så mycket förrän vi vet om det blir en vigsel i japan, eller om vi ska fortsätta på samma bana. det får vi veta i början på juni. ^^ (vill ju veta NUUU! :P)

    annars är det fint väder här i västerbotten, en hel del snö kvar dock (i alla fall här jag bor) men den försvinner väl till slut :P  

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!