• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Madicken

    Hej, har läst i tråden för att snappa upp lite tips, och nu satte jag vinet i halsen!!!
    Menar du att pioner inte finns i augusti??? Herrejösses nu måste jag alltså släppa tanken på att ha det på vårat augustibröllop.. Rynkar på näsan 

  • passionsblomman
    Madicken skrev 2013-05-27 22:56:53 följande:
    Hej, har läst i tråden för att snappa upp lite tips, och nu satte jag vinet i halsen!!!
    Menar du att pioner inte finns i augusti??? Herrejösses nu måste jag alltså släppa tanken på att ha det på vårat augustibröllop.. Rynkar på näsan 
    Ja, det måste du. Säsongen för pioner är under vårvinter och nu. Redan i juli börjar det vara sent. Det är iofs så att säsongen blivit något längre de senaste åren, men det är mer troligt att det inte finns än att du lyckas få tag i dem-och får du det, så kommer de att kosta väldigt mycket mer än nu, och kvaliten är inte bra.
    Titta på Dahilor, austinrosor och hortensia som exempel på blommor där du kan bygga samma känsla i helheten.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Madicken

    Åh nej... Tack för hjälp och info passionsblomman! Solig Ska kolla upp alternativ. 

  • Sara1991
    Madicken skrev 2013-05-29 22:35:56 följande:
    Liljor då? Kan man få tag i det i augusti? :-S





    här har du lite exempel med liljor :)
  • Madicken

    Åh det är sååå fint, vill ha det i min bukett!
    Om du skulle gissa, vad skulle en bukett liknande bild 2 kosta? Vill ha rosor och typ 2-3 liljor fast en rund bukett?

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)