Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
20th century Fox : Hej :) oj då måste du missat Vad Jag skrev , de Jag skrev var att man vanligtvis skiljer på varma och kalla färger för ett harmoniskt intryck men att de självklart beror på vilken känsla man Vill ha . Så sa inget om att man inte ska blanda dem :) jättefina bilder men är inte den undre bara varma färger , ser ut så :)
Hej!
Tacksam om du kunde svara på lite funderingar som jag har :)
Hur många olika sorters blommor är det vanligt att ha i en brudbukett? Kan det se rörigt ut med för många olika? Hur ska man tänka ang. storlek på blommorna, är det finast med olika storlekar eller ska de vara ungefär lika stora/små?
Jag tycker att gerberan är cerise och pionen lite ljus cerise:P ser Jag helt fel ?:)
Vad brukar en kalla ligga på i pris? Vanlig vit kalla, Fick från florist här att för en stor vit kalla så kostar de 200:-/st på sommaren. Jag tyckte de kändes lite dyrt? Hur stora är en stor och hur stora är de vanliga? Hade tänkt mig att ha enbart 2 kallor och 1 vit ros i sidenband, (binda själv för den är inte så komplicerat) Vad blir finast stora kallor eller vanliga, vet inte hur mycket de skiljer i storlek Tacksam för svar :)
Anotherplace: priset varierar väldigt men Jag kan ge dig ett ca pris :) dem största som vi brukar ha inne är ung 10 -12 cm höga och ung 5-7 cm högst upp i klockan :) Måtten kan så klart variera lite :) den brukar kosta 90-120:- ung. Den vanliga storleken är ung 5-7 cm hög och 3-4 cm högst upp och brukar kosta 45-75 ung :) kostar sällan mer än så :) vanligast är 95:- respektive 55:- , priset Jag räknat på är de vi tar i min butik , priserna varierar lite mellan butikerna :) hoppas de gav dig lite klarhet :)
De visste Jag inte att cerise ansågs kall :) den ser så varm ut :P men tack för informationen , kul att lära sig nåt nytt :)