• 201402­22
    Äldre 12 Apr 20:06
    7464 visningar
    23 svar
    23
    7464

    Silver ring eller titan ring? Någon med erfarenhet av dessa ringar?

    Vi hade tänkt först att ha volfram ringar. Men vi blev varnade för volfram ringen då den inte kan sågas av på sjukhuset om "olyckan" skulle vara framme. Men vi funderar på att ha silver ring eller titan ring istället. Någon som har erfarenhet av dessa ringar? För och nackdelar?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-17 00:44
    Nu har vi köpt "våra" fina volfram ringar.
    Tack för alla svar!

  • Svar på tråden Silver ring eller titan ring? Någon med erfarenhet av dessa ringar?
  • mirret­h
    Äldre 13 Apr 21:17
    #11

    Jag har förlovningsring av titan. Mycket nöjd med den! Jag ville dels inte lägga en förmögenhet på en ring och jag trivs inte med rött guld. Jag har köpt en vigselring nu från samma ställe som förlovningsringen.

  • Fiifii
    Äldre 13 Apr 21:46
    #12

    Våra förlovningsringar som är i silver har blivit galet slitna efter bara 6 månader! Trots sitta-framför-datorn-jobb för mig och mannen är kock, så han tar av den på arbetstid. Så blir till att köpa nya ringar till bröllopet för båda, jag får ju två nya då, och vi har valt vitt guld denna gången. Så jag hade nog valt ett litet hårdare material direkt från början Glad

  • xMaria­x
    Äldre 17 Apr 07:54
    #13

    Jag har en förlovningsring i silver, jättefin! Den har knappt fått märken och ser i stort sett helt ny ut trots att det gått 2,5 år..


  • CoG
    Äldre 17 Apr 08:01
    #14

    Jag har en slät titanring som förlovningsring, förlovade oss i juni 2011 och den fick repor på en gång och nu ser den typ borstad ut :)
    Både hans och min är förstora men vi har inte gjort något åt det.
    Vi ska byta ut ringarna mot silver då vi gifter oss, jag en slät och en hamrad och han en hamrad.
    Vi är inte så noga med om dom blir slitna, det är ju charmigt också.


    Sen är vi inne på att vi inte måste ha samma ringar hela livet.
    Går dom sönder kan vi byta till andra, smaken ändras och då kan man ju förändra ringarna med tiden också.
    Så länge vi har samma man/ fru så spelar det mindre roll vilka ringar vi bär.

  • 201402­22
    Äldre 17 Apr 18:14
    #15

    så trevligt att läsa alla era svar :).

  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 18 Apr 00:07
    #16

    Jag trodde inte det kunde bli repor i titanringar?

  • Tiila
    Äldre 18 Apr 00:15
    #17

    Volfram kan inte sågas av nej, men de kan knipsas av med tång.
    Vi har volframringar och jag älskar dem!

  • CoG
    Äldre 18 Apr 06:21
    #18

    Det trodde inte jag heller....men tydligen.


    BlivandeBruden skrev 2013-04-18 00:07:06 följande:
    Jag trodde inte det kunde bli repor i titanringar?
  • Äldre 19 Apr 13:11
    #19
    BlivandeBruden skrev 2013-04-18 00:07:06 följande:
    Jag trodde inte det kunde bli repor i titanringar?
    självklart blir det ju repor, men då metallen är så hård så blir dom ju absolut inte lika djupa eller tydliga som i guld eller silver. 
  • ETNove­mber
    Äldre 9 Aug 22:46
    #20

    Jag har silverring som förlovningsring från märket T.C.O.L. Har haft den i 2,5 år och den är fortfarande väldigt fin. Valde en matt silverring, kanske det som gjort att den inte blivit så sliten. (Får dock inte använda den på jobbet då jag arbetar i kök.)Dock har jag tänkt att min vigselring ska vara i stål, så blir nog ett byte av förlovningsring så att det matchar. Och min blivande make ska också byta ut sin silverring mot en i stål. 

  • Äldre 14 Aug 15:56
    #21

    Har titanringar från jempguld.se. superbra ringar! Jag är tokig i friluftsliv och träning, ringen är på hela tiden och ändå inte en repa. Heller inga problem med allergier eller eksem, trots att jag är "eksembarn".

  • Äldre 14 Aug 17:13
    #22

    Min förlovningsring är titan, och jag älskar den! Den är borstad (typ sidenmatt) och de små repor som kan bli syns knappt. Det blir ju aldrig några djupare jack i en titanring, och de små repor som blir kan man lätt "slipa" bort med den grövsta delen på en disksvamp :)

    Jag jobbar mycket med händerna på fritiden (snickeri och annat hantverk) och skulle inte kunna ha så mycket annat än titan. Silver skulle bli förstört på en vecka, vilket är synd då jag älskar färgen på silver. 

  • Äldre 14 Aug 17:47
    #23

    Kan  inte så mycket om titan så kan inte skriva så mycket om det. Dock av det jag har hört så är det väl titan man ska använda om man vill ha den silvriga metallen :) De säger ju ju att silver är för mjukt för att ha stenar i om det var det du hade tänkt dig, annars en slät ring funkar ju utan stenar, men som sagt, man får vara redo att putsa!

    Jag har själv varit inne på vitt guld men den smed jag pratat med avråder starkt att använda sig av vitt guld idag då den metallen också blir väldigt ful efter ett par år på grund av de har blivit tvugna att sänka nickelhalten i metallen... Efter ett par år kommer den börja dra åt rött guld-hållet vilket inte blir så snyggt.. 

Svar på tråden Silver ring eller titan ring? Någon med erfarenhet av dessa ringar?