• Äldre 9 Mar 23:13
    162437 visningar
    265 svar
    265
    162437

    Visa din brudklänning i spets!

    Jag vill ha min brudklänning i spets. Vill gärna se hur såg era klänningar ut och hur mycket fick ni betala? Finns nämligen olika spets och jag vet inte än vad jag vill ha:) Priser på spetsklänningar här i Malmö är också ganska olika. I vissa butiker finns de för 5000kr i andra för 15000kr:)

  • Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!
  • stormh­elen
    Äldre 9 Mar 23:24
    #1

    Vad kul med spetsklänning tråd.


    Här kommer min från då jag provade den för första gången (jag får hem den månadskiftet mars/april, har väntat i snart 3½ månad på den *längtar*).





    Märke: Pronovias

    Modell: Uceda


    Klänningen kostade 19.900:- och den är värd varenda kona!

  • Äldre 9 Mar 23:31
    #2

    Spetsklänning tråd är precis vad som saknas här:) Spets är så inne just nu!  Din klänning är så fin och passar dig perfekt! Fin kvalitet på spetsen! Jag har tänkt mig max 15000kr för min klänning.
    Var har du köpt din klänning? Har sett många pronovias här i Malmö men billigare än så.

  • Äldre 10 Mar 08:10
    #3

    Åh! Jag är också inne på spets. Men har inte hittat rätt än. Hoppas egentligen på att hitta en begagnad. Min klänningsbudget ligger på ca 4000 kr så det är lite svårt att hitta en ny för det priset. Om jag inte skulle beställa en den Kina och det kanske är en idé.... Svårt! Jag vill inte betala så mycket för en klänning som jag har en gång. Men samtidigt måste det kännas rätt. Så om jag inte hittar någon i "rätt" prisklass får jag revidera min budget.

  • stormh­elen
    Äldre 10 Mar 09:10
    #4
    Vanessa 83 skrev 2013-03-09 23:31:25 följande:
    Spetsklänning tråd är precis vad som saknas här:) Spets är så inne just nu!  Din klänning är så fin och passar dig perfekt! Fin kvalitet på spetsen! Jag har tänkt mig max 15000kr för min klänning.
    Var har du köpt din klänning? Har sett många pronovias här i Malmö men billigare än så.

    Tack!


    Jag är är såååååå nöjd med klänningen. Solig


    Jag hade en budget på 20.000:- när jag letade klänning så den var inom budgeten. en jag hade ju inte blivit ledssen om jag hade hittat en som var billigare, men men. Jag föll för denna klänning. Den är bara så rätt. Så det blev en dyr klänning. Jag är glad att den var inom budgeten iaf. Annars så hade jag nog blivit väldigt ledssen. =)


     


    Jag köpte klänningen i en butik som heter Milagro som ligger i Stockholm.


     


    Hoppas att du hittar din klänning snart, så att du kan lägga upp en bild på hur den ser ut. Flört Solig

  • Äldre 10 Mar 09:18
    #5

    Här är min klänning inköpt på Stockholm Brud & Fest. Det är en W1 modell Nido för 12000 kr.
    Lycka till i jakten :)

    stormhelen, din klänning är verkligen superfin!!!


  • stormh­elen
    Äldre 10 Mar 09:22
    #6
    Selmabus skrev 2013-03-10 09:18:27 följande:
    Här är min klänning inköpt på Stockholm Brud & Fest. Det är en W1 modell Nido för 12000 kr.
    Lycka till i jakten :)

    stormhelen, din klänning är verkligen superfin!!!


    Tack!


    Den här klänningen känner jag igen från tråden "visa din brudklänning"


    Som jag sa där så är din klänning så vacker. Fin spets, otroligt vackert släp och så gillar jag urringningen på ryggen.

  • Äldre 10 Mar 09:23
    #7

    Har redan lagt upp min klänning i flera trådar men en mer eller mindra kan ju inte skada ;D

    Det är en La Sposa Seduccion ur 2012 år Glamourkollektion. Även denna är köpt på Milagro de Nahrin i Stockholm.  Hittade den på deras rea i somras och gav ca 11 000kr för den. Vet inte hur lång tid du har på dig men annars kan jag absolut rekommendera att kolla på rean som brukar tjuvstarta i mitten på sommaren och fortsätter fram mot hösten.


  • Äldre 10 Mar 09:26
    #8

    Kul med spets! Jag väntar fortfarande på min halvspetsklänning som borde komma i maj/juni. Köpte min också från Milagro i Sthlm för 17900 kr.

  • Äldre 10 Mar 09:31
    #9
    stormhelen skrev 2013-03-10 09:22:12 följande:

    Tack!


    Den här klänningen känner jag igen från tråden "visa din brudklänning"


    Som jag sa där så är din klänning så vacker. Fin spets, otroligt vackert släp och så gillar jag urringningen på ryggen.


    Tack själv! Ja precis, den ligger där oxå! Den är så fin att den förtjänar att läggas in i en tråd till ;) Lååångt kvar till jag får anväda den dock...december!
  • stormh­elen
    Äldre 10 Mar 09:38
    #10
    Selmabus skrev 2013-03-10 09:31:10 följande:
    Tack själv! Ja precis, den ligger där oxå! Den är så fin att den förtjänar att läggas in i en tråd till ;) Lååångt kvar till jag får anväda den dock...december!

    OJ, det var lång tid. Väldigt lång tid. Hur kommer det sig att det tar så lång tid? *nyfiken*


     


    Glad Absolut! Det är klart att fina klänningar förtjärnar att dyka upp i flera trådar.

Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!