• lasuec­a
    Äldre 15 Feb 13:04
    5728 visningar
    10 svar
    10
    5728

    Brudar i Nyköping/östra Sörmland?

    Bor du i Nyköping eller någon annan ort i östra Sörmland, och planerar ditt bröllop? Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Nyköpingstrakten (kommer därifrån) och delar gärna tips och tankar med andra.

    Bröllopet blir i slutet av augusti och ännu har vi inte kommit så långt i planeringen. Väger mellan två ställen för festen och tre olika kyrkor, men snart har vi nog bestämt oss. Under tiden pågår klänningsletandet för fullt! 

  • Svar på tråden Brudar i Nyköping/östra Sörmland?
  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 12 Mar 22:27
    #1

    Hej. Vi bor i Katrineholm, men tänker gifta oss på norrsidan av sthlm pga min mamma. Bröllopet är 2015, för ekonomins skull.

  • Äldre 13 Mar 18:51
    #2

    Vi gifter oss strax utanför Nyköping den 3 augusti :)


  • Maya
    Äldre 13 Mar 19:49
    #3

    Hej!

    Vi gifter oss i Nyköping då vi träffades där men bor nu i Stockholm. Bröllopet är bokat tills nästa sommar i augusti. Vart ska ni hålla er mottagning/fest? 

  • Äldre 14 Mar 20:56
    #4

    Vi kommer ha både vigsel och mottagning på Lasätter gård, ligger en liten bit från Jönåker!


  • Emmask­rutt
    Äldre 18 Mar 19:23
    #5

    Vi ska gifta oss, men inte satt ett datum än, ev sommar 2015. Vi kollar lite runt Nyköping vart det skulle passa. Vi vill ha sommarbröllop utomhus. Med vigselförrättare.

    Vi har tittat på Lasättet gård oxå.

    Lilo84 har ni varit ute och kollat hur det ser ut? Ser jättefint ut :)

    Nån som har tips på något annat? Som har festlokal och så man kan vara utomhus.

  • Äldre 23 Mar 23:36
    #6

    Jag är mer östra Sörmland än Nyköping. Vi bor i Vagnhärad och ska gifta oss där. Kul med lite mer lokala människor :)

    Vi ska gifta oss i sommar den 9:e augusti.

  • Emmask­rutt
    Äldre 18 Oct 21:59
    #7

    Nu har vi bokat Lasätter gård till augusti nästa sommar :) 
    Det var jättefint där och det kändes exakt som det vi ville ha. 

  • Äldre 29 Jan 22:26
    #8

    Vi ska gifta oss i Nyköping 21 mars och det är det ända som rör sig i mitt huvud just nu. Hur kan det bara vara 7veckor kvar?????

  • Äldre 30 Jan 10:19
    #9

    Jag är från nyköping och kommer att flytta tillbaka dit i vår men vi kommer att gifta oss i Stockholm, men vad roligt att hitta lite folk från Nyköping här. 
    vi gifter oss 10 oktober i år så vi har lite tid kvar. 
    Hur går det för er andra med planerna??? såg att det var ett år sedan tråden startades. Vart ska ni ha festerna? Vilken kyrka blev det?

  • Äldre 31 Jan 07:14
    #10

    För oss blir det tunabergs kyrka och festen i församlingshemmet där.

Svar på tråden Brudar i Nyköping/östra Sörmland?