• rosemarypatrik

    Bröllop 2015

    Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

  • Svar på tråden Bröllop 2015
  • Mariaa
    Hanni skrev 2013-04-25 22:20:47 följande:
    Ja, än så länge är vi nog bara överens om att vi inte är överens. Om någonting ;)
    Jag frågade vart han tyckte vi skulle gifta oss. "Ejendals arena" får jag till svar.
    Njaaaaaae... Tycker du vi ska ha blått och vitt som färger också?
    "Ja, vilken bra idé!"
    Inte helt överens så att säga, tur att det är långt kvar! Jag vill ju gifta mig i den superfina kyrkan vi har haft våra skolavslutningar i..
    Dessutom tycker han ju att det är aaaaaaalldeles för tidigt för att börja tänka på det, men man kan väl få drömma? ;) Tur att syrran gifter sig nästa år så jag får hjälpa till och planera det massa! Jag är nog mer på än syrran själv :D
    Det där låter nästan lika hemskt som min blivandes färgförslag..
    Han föreslog gult och blått.. Gult och blått?! På Nationaldagen!
     
    Hallå, hur hemskt vore inte det!! *Ryser*  Han sa det lite med glimten i ögat men jag veeeet att han tycker att tanken i sig är skit roligt och skulle helt klart bli en vinnare hos hans kompisar. Jag kanske bör tillägga att vi är inte rasister, haha. Men jag ska gifta mig med en man och en 8 år yngre man dessutom så när det kommer till sånt här kan vi ha lite olika syn på vad som är passande och roligt. Tungan ute Flört
     
    Jag banlyste honom i samma sekund från allt som har med färger och teman att göra. Skrikandes

    Män tycker att det för tidigt ända fram tills någon månad innan. Så dröm och planera lite löst utan honom är det bästa råd jag kan ge dig. Annars kommer du få stressa ihjäl dig. Glad
  • BellaBella

    Mariaa, va rolig du är, du verkar ha massa energi! Min "gubbe" är också yngre än mig. 5 år haha! Mitt hjärta Men åhnej!! Gult och blått på bröllopet, skräck haha! Karlar alltså På väg till landet nu, men datorn är med hihi! Trevlig helg på er!

  • Mariaa
    BellaBella skrev 2013-04-26 16:04:49 följande:
    Mariaa, va rolig du är, du verkar ha massa energi! Min "gubbe" är också yngre än mig. 5 år haha! Mitt hjärta Men åhnej!! Gult och blått på bröllopet, skräck haha! Karlar alltså På väg till landet nu, men datorn är med hihi! Trevlig helg på er!
    Ja, jag kan nog ha lite för mycket energi periodvis för att i nästa sekund bli världens slöaste människa. Det händer inte så ofta eftersom jag älskar att ha tusen saker för mig men ibland behöver jag ladda batterierna. Solig

    Nä men, du ser! För 10 år sen var det jätte ovanligt att männen är så pass mycket yngre men det blir vanligare och vanligare. Glad
    Extrem skräck drog genom min kropp när han sa det! Det blir rosa, creme/vit, guld och lila men inte gult och blått, hahaha! Ja, dom är roliga ibland dom älskade männen! Hjärta

    Landet är härligt. Den delen av vår hemstad där vi har vårt hus är lite som landet så vi åker hem till landet i morgon för vi är båda långlediga i 5 dagar!! Hoppas du får en härlig helg Bella! Skrattande
  • rosemarypatrik
    carlsdotter skrev 2013-04-25 14:28:26 följande:
    Nu har ju vi inte kommit så långt som vigselring ännu men jag vill verkligen tipsa om Aviva Scheiman på butiken Aviva & Sofia. Hon gjorde våra förlovningsringar och hon är kanon! Sympatisk, ärlig, duktig, otroligt prisvärd och framförallt inte ett dugg snobbig eller uppflugen på höga hästar! Hon är ju guldsmed så hon gör alla ringar själv, så det är ju inte riktigt samma sak som att gå till en butik och kika och prova, men å andra sidan så får man då en helt unik ring Glad

    Åh jag vill också börja kika på klänning, men är samtidigt rädd eftersom det är så lång tid till man ska stå brud och modet förändras och min smak likaså.. Framförallt hoppas jag att det ska bli mer i mode att inte ha öppen rygg eller axelbandslöst, inte för att jag inte gillar det utan det är så att jag har en väldigt stor tatuering på ryggen, som jag älskar, men jag känner att det inte riktigt passar sig till en vitklädd brud.. Tungan ute

    Är det någon annan som ska gifta sig på annan ort än den man bor på? Hur har ni tänkt lösa ni allt pysslande isåfall?
    vi kommer gifta oss på annan ort. Gifter oss i en av kommunerna i norra sthlm, men vi själva bor i Katrineholm
  • rosemarypatrik

    Mariaa har också varit gift tidigare, skilsmässan är väl inte riktigt igenom än. Han var inte heller snäll och höll i ca 9-10 mån, droppen blev det när han under en utskällning hotade enligt mig till livet, vilket gjorde jag med min som sen blev min pojkvän och är min mitt ex idag, bad om hjälp att fly tillsammans med vår dotter, för han tänkte aldrig på henne. Nu har jag hittat drömman, han är faktiskt 8 år äldre än mig. Vi träffades på habiliteringen, då båda har samma diagnos.


    Förra bröllopet hade vi färgtema vit, blå och lila och snäckor. Denna gången blir det vit, vinröd och ljuslila och fjärilar, då jag hängde upp en julstjärna i min pyssel-lokal, helt plötsligt hörde vingslag, i min köpta begagnade julstjärna, väcktes en nässelfjäril. Därav fjäril i temat, vi tog det som ett tecken på att vi hör ihop.

  • Mariaa
    rosemarypatrik skrev 2013-04-26 23:38:41 följande:

    Mariaa har också varit gift tidigare, skilsmässan är väl inte riktigt igenom än. Han var inte heller snäll och höll i ca 9-10 mån, droppen blev det när han under en utskällning hotade enligt mig till livet, vilket gjorde jag med min som sen blev min pojkvän och är min mitt ex idag, bad om hjälp att fly tillsammans med vår dotter, för han tänkte aldrig på henne. Nu har jag hittat drömman, han är faktiskt 8 år äldre än mig. Vi träffades på habiliteringen, då båda har samma diagnos.


    Förra bröllopet hade vi färgtema vit, blå och lila och snäckor. Denna gången blir det vit, vinröd och ljuslila och fjärilar, då jag hängde upp en julstjärna i min pyssel-lokal, helt plötsligt hörde vingslag, i min köpta begagnade julstjärna, väcktes en nässelfjäril. Därav fjäril i temat, vi tog det som ett tecken på att vi hör ihop.


    Åååh, grattis till att du har funnit lyckan och en så vacker tanke med fjärlien! Hjärta
    Då vet både du och jag nästan vad vi pysslar med den här gången då. Solig
    Tänk att vi fått en chans till kärlek, lycka och den underbara gråa vardagen som man sällan upplever med män som inte är så snälla. 

    Jag och mitt ex var redan olyckliga tillsammans eftersom han är en ganska känslokall man som inte kan visa känslor och jag är en sån som älskar kramar, pussar, mys och ömhet. Det var så många fler saker än känslokyla som gjorde det till en kass relation men det är inget jag vill sitta och skriva i den här underbara tråden. Skäms Man kan säga att vi var för olika för att passa ihop.

    Men spiken i kistan kom när jag var med om ett trauma och mitt ex slängde ut mig med orden:
    Jag vill skiljas för jag klarar inte av att leva med ett offer.
    Det är nog första gången i hela mitt liv som jag känt hat mot en annan människa. Tack vare min livsvilja, min underbara omgivning, min blivande man och min terapi så tycker jag bara synd om mitt ex och är oerhört tacksam för att jag fick chansen att börja om på nytt och uppleva lycka.

    Jag är tacksam varje dag för att jag lever och att jag mot alla odds fått möta en underbar man. Det ger mig sån energi och lycka att det är svårt att beskriva. {#emotions_dlg.flower}
  • Mariaa
    LillaPyret skrev 2013-04-27 13:24:39 följande:
    Stort grattis och välkommen!!!! Skål 
    Visst känns det härligt?! Solig
    rosemarypatrik skrev 2013-04-26 23:38:41 följande:
    Får man fråga vad det är för diagnos? Glad
  • Mariaa
    Tänk att om 2 månader, 2 veckor och 2 dagar så förlovar vi oss!!! Hjärta  Hjärta  Hjärta  

    Det känns som att jag fyller den här tråden med en massa inlägg om onödiga saker, haha.
    Ni får säga åt mig om jag blir för tjatig! Skrattande
Svar på tråden Bröllop 2015