• skoldo­rf
    Äldre 29 Jan 21:49
    8658 visningar
    5 svar
    5
    8658

    Varning för Olles Krog!

    Vill höja ett varningens finger för Olles Krog. Efter vårt bröllop kan jag inte förstå att de ens har en verksamhet eller ens har haft en enda nöjd kund.

    Vi hade ett bröllop där vi ville ha Olles mat och personal och för att det var bra mat och billigt men inget blev som vi hade kommit överens om eller vad de lovade. Efter flera möten med "storskurken" där allt skulle ingå och att pris var svårt att säga utan allt beror på i slutändan och allt är bättre för oss så gick vi med på det. Det finns hur många olika tillval som helst som man kan göra och om jag inte valde allt så menade chefen att jag var en dålig man som inte kunde ge min blivande fru allt som hon förtjänade?!

    Väl på plats så hade vi egen dryck och tårta. Det enda som de skulle få fram var maten och serveringspersonalen samt att de skulle diska efter sig. När de kom en timme sent till där de skulle vara så var det första ena kyparen frågade mig var om jag hade hårgele som jag kunde ge honom! Även så ville chefen ha resterande pengar i handen innan de skulle fortsätta, han åkte hem inna middagen serverades.
    Efter vigseln skulle serveringspersonalen gå runt med glas med champagne och när det väl var dags och vi skulle ha brudskålen kom de ut med stora brickor med rött- och vitt vin, ingen champagne.
    Under middagen fanns det inte alls det hela lammet som vi betalade för, det var ena benet på lammet. Totalt hade vi 70 personer och det var lovat att det kommer bli så mycket mat över att vi ska absolut inte oroa oss. Alla rätter tog slut förutom 3!
    När middagen höll på att avslutas och alla drack kaffe och avec så frågade en av gästerna mig om de kunde få mer tevatten varpå jag gick till köket för att se om det gick att få fram så var hela restaurangpersonalen borta. Alla hade åkt hem och klockan var nu 21.00. Kvar i köket fanns all disk, på borden var fullt med tallrikar och glas.
    Självklart hade vi skrivit papper på att de skulle vara kvar tills festen hade dragit igång och allt var diskat och klart ca. 24.00.
    Det hela slutade med att vi inte fick några pengar tillbaka och våra föräldrar, syskon och tärnorna stod på natten och diskade och gjorde rent hela matsalen. De förstörde självklart hela festen och stämningen.
    Som vi förstod senare har chefen sagt till personalen att de kan gå vid 21 och at de inte skulle få betalt för att stanna länge samtidigt som han lovade oss att ingen kommer gå förens de har kollat med oss att det var ok!
    Tänk till 2 eller 3 gånger innan ni ger dessa gossar pengar.

  • Svar på tråden Varning för Olles Krog!
  • Äldre 30 Jan 01:21
    #1

    Vad trist att ni råkade ut för detta, förstår din besvikelse. Men jag förstår inte, lämnades ni och ert sällskap ensamma i lokalen sedan? Jag trodde inte att man kunde hyra festlokalen på det sättet som ni har gjort, utan personalen närvarande? Det låter väldigt märkligt. Vem låste festlokalen efter er? 

  • Äldre 30 Jan 08:08
    #2

    men så hemskt! 

  • Victor­iaE
    Äldre 30 Jan 09:08
    #3
    kitkät skrev 2013-01-30 01:21:34 följande:
    Vad trist att ni råkade ut för detta, förstår din besvikelse. Men jag förstår inte, lämnades ni och ert sällskap ensamma i lokalen sedan? Jag trodde inte att man kunde hyra festlokalen på det sättet som ni har gjort, utan personalen närvarande? Det låter väldigt märkligt. Vem låste festlokalen efter er? 
    Jag antar att de eventuellt hyrde en annan lokal, som Olle's krog skulle sedan komma till, for att erbjuda sina tjanster.

    Skoldorf- tack for varningen. Det ar verkligen hemskt nar folk beter sig sahar, speciellt nar det handlar om ett brollop! Vi hade en liknande situation (dock i lite mindre skala)- men nu ar ni gifta i alla fall! Glad
  • skoldo­rf
    Äldre 15 Feb 00:07
    #4
    kitkät skrev 2013-01-30 01:21:34 följande:
    Vad trist att ni råkade ut för detta, förstår din besvikelse. Men jag förstår inte, lämnades ni och ert sällskap ensamma i lokalen sedan? Jag trodde inte att man kunde hyra festlokalen på det sättet som ni har gjort, utan personalen närvarande? Det låter väldigt märkligt. Vem låste festlokalen efter er? 
    Det stämmer, vi var i en annan lokal. Det är inget att göra åt nu förutom att jag såg här att det var flera som råkat ut för liknande fiaskon med Olle´s så man hoppas att fler inte anlitar dem, för deras egen skull.
  • skoldo­rf
    Äldre 15 Feb 00:10
    #5
    VictoriaE skrev 2013-01-30 09:08:29 följande:
    Jag antar att de eventuellt hyrde en annan lokal, som Olle's krog skulle sedan komma till, for att erbjuda sina tjanster.

    Skoldorf- tack for varningen. Det ar verkligen hemskt nar folk beter sig sahar, speciellt nar det handlar om ett brollop! Vi hade en liknande situation (dock i lite mindre skala)- men nu ar ni gifta i alla fall! Glad
    Ja nu är vi gifta Skrattande
    Vi var i en annan lokal strax utanför Stockholm. Hade ni Olles Krog också? vad hände då?
Svar på tråden Varning för Olles Krog!