• Enniie
    Äldre 8 Nov 11:33
    12851 visningar
    6 svar
    6
    12851

    Hyra lokal i Örebro?

    FInns det någon som vet en bra lokal eller liknande som man kan hyra i Örebro? Vi är ca 60 personer.


     


    Har kollat överallt, t.om hyresgästföreningen, men som bara tar max 30pers.


    Det känns lite panik då bröllopet äger rum nu i december...

  • Svar på tråden Hyra lokal i Örebro?
  • Äldre 8 Nov 12:08
    #1

    www.margaretas.se/  Den finns mitt i Örebro centrum, inte långt ifrån Nikolaikyrkan. 

  • Äldre 8 Nov 12:12
    #2

    Sen så finns ju..  www.sommarrovardshus.se/

    Kolla med kyrkor. De brukar ha lokaler att låna/hyra. Finns det inget församlingshem som tillhör den kyrka där ni gifter er ? (Om ni gifter er i kyrkan vill säga.. )  Glad

  • Äldre 8 Nov 12:24
    #3

    Sedan så har du ju Naturens hus och Wadköpings café. Vi ringde dit och kollade för fest och de tar ca 200 p.p för buffé. Men det är ju om ni  letar lokal och mat.. För om ni skall bara ha lokal, så vet jag inte :) 

  • Enniie
    Äldre 8 Nov 13:51
    #4

    Saken är den att vi ska gifta oss i Längdbro kyrka. Dom har en lokal som dom hyr ut endast till klockan 18.00. Vi har våran vigsel 13.30, vilket gör att det blir otroligt tajt med tiden eftersom allt ska vara diskat och städat innan den tiden.


     


    På sommarrovärdshus kollade jag, men dom hade bara för konferens. Samt att dom hade julbord där det datumet som vi ska gifta oss. Det är en del som ej har varesig bil eller körkort som kommer på bröllopet, därför vill vi gärna ha det i närheten. Karlsund hade vart det ultimata, men där tar dom bara 30-50 personer om jag inte minns fel.


     


    Jag börjar få lite panik nu då det inte är långt kvar. Och med tanke på våran budget, så vill vi heller inte kasta ut fleeera tusenlappar på en lokal....

  • Äldre 8 Nov 14:47
    #5

    Oj! Ja, det var tidigt!  När vi kollade i ett församlingshem (dock inte här i Örebro), så sa de att vi skulle vara tysta efter 23:00. Alltså så fick vi inte ha musik efter det. Men att vara klara vid 18 ?! Hm.. Tycker de kunde göra ett undantag för bröllopsfester! 

    Vad är det för lokal ni söker? Glad

    Har du mailat Karlslunds herrgård? 

    Är det fler som inte kör bil än de som kör bil? För om det är så att fler än hälften kör bil, så kan man pussla lite med gästerna så att de kan samåka in till ex. centrum för att vara på margaretas festvåning? 

     

  • Enniie
    Äldre 8 Nov 17:28
    #6
    säker skrev 2012-11-08 14:47:53 följande:
    Oj! Ja, det var tidigt! När vi kollade i ett församlingshem (dock inte här i Örebro), så sa de att vi skulle vara tysta efter 23:00. Alltså så fick vi inte ha musik efter det. Men att vara klara vid 18 ?! Hm.. Tycker de kunde göra ett undantag för bröllopsfester!

    Vad är det för lokal ni söker? Glad

    Har du mailat Karlslunds herrgård?

    Är det fler som inte kör bil än de som kör bil? För om det är så att fler än hälften kör bil, så kan man pussla lite med gästerna så att de kan samåka in till ex. centrum för att vara på margaretas festvåning?

    Ja, men det är enbart bara för att det finns en nybyggd bostadsrätt där med 55+ som störs av musik osv. Prästen berättade att dom t.om klagar när dom sätter upp gravstenar...


     


    Ja, Karlsund gick inte. Kommer inte ihåg om det var för att dom bara hade plats för 50 pers eller om det var bokat redan. det var sambon som skötte det samtalet. Vi söker bara en lokal, så nära längdbro som möjligt där dom har porslin samt bord och stolar.


     


    Vi ska kolla vilka som har körkort och vilka som kan tänkas köra osv. Något kan man säkert pussla ihop. Dock så har vi en del som kommer från sthlm och gbg som inte har bil utan tågar ner hit.

Svar på tråden Hyra lokal i Örebro?