• mutuldus

    hjälp! ngn mer brud med stora fötter?

    Hej alla! Är jag den enda tjejen med stora fötter som vill gifta mig? Jag har storlek 43 på skor(42,5 med strumpbyxor) och det finns inte en enda vit, fin sko i den storleken! Till saken hör också att jag är extremt lång så jag tänker inte ha högklackat. Dansskor brukar gå upp någon storlek till i damstorlekarna men kravet på att inte ha högklackat tar bort även de få skorna som finns där. Hittat en skoaffär som säljer dansskor och som är beredda att ta hem vita, fina ballerina åt mig om jag önskar. Problemet då är att jag inte har ångerrätt då hon påstår att en sådan "udda sko" inte skulle gå att sälja om det visar sig att jag inte vill ha den. Den kostar då dessutom 1250 kr! Jag vill ju helst pröva innan jag köper.. Så! Är jag den enda bruden med stora fötter? Om jag inte är det, hur gjorde ni andra?

  • Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?
  • mutuldus

    MTB, jag bor i norra Västmanland, har ca 2 timmar till Sthlm tror jag. Ska dock dit för att prova klänningar i Januari tror jag så får kika in då!

    rock brud, för mycket engelska för mig så får be sambon om hjälp med att tolka den sidan. Verkar mest vara höga klackar också..

    Pillan, ska kolla in dittt tips också! Fast Kingsizeskor har jag besökt en gång förut i Sthlm och jag trodde butiken skulle vara större, den var väldigt liten..! Dock kollat deras hemsida för någon vecka sedan och de verkar inte ha så mycket för mig nu ändå faktiskt..

    Jag funderar på om man kan ha mörka skor iaf? Det där med att hitta vita skor med mina "krav" går ju inte..

    TACK iaf hörni!! =) 

  • frida o björn

    Jag har också problem med att hitta skor, vet hur det är. Dock har jag strl 35, ibland är de för små också. Ser inte fram emot att börja leta skor, vet inte hur många gånger man har tvingats ge upp när man är ute efter något speciellt... Men det är ju bara till att fortsätta leta, nångång ska man väl lyckas. :)

    Hoppas du hittar några som du är nöjd med!

  • MTB

    skobutiken jag tipsade om är verkligen inte stor den heller. Men vad gör det om dom råkar ha rätt skor? Du kanske ska ringa innan och kolla om hon kan ta hem några brudskor?

  • Pillan

    Kan du inte försöka förklara vad du letar efter för typ av sko?

  • brudskor

    Hittade några på ebay US stl 13 är stl 43
     http://www.ebay.com/itm/Colorful-Creations-CC39230-EE-dyeable-white-wedding-shoes-double-wide-/221144871911?pt=US_Women_s_Shoes&vti=US+Shoe+Size+%28Women%27s%29%0913&hash=item337d42f3e7

    http://www.ebay.com/itm/Womens-Bridal-White-Dyeable-Satin-High-Heels-Pumps-Medium-or-Wide-Shoes-Betty-/121013450439?pt=US_Women_s_Shoes&vti=US+Shoe+Size+%28Women%27s%29%0913&hash=item1c2cf6b6c7

  • FrökenMäkelä

    Lägger ut mina även här. Har strl 41 i skor och dessa är måttbeställda efter mina mått. Är grymt nöjda med skorna. De är bra gjorda, inga lim klickar på satinet. Fick även med på köpet silicon inlägg och en skopåse. Slapp tull och moms så slutpriset blev de 59dollar. De är köpta från Melodyshoes.com men man får ha tålamod med leveransen då det tog ca. 4veckor från beställning till leverans.


Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?