• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

    Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

    Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51
    __________________________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • Selmabus
    amerika skrev 2013-03-09 09:44:25 följande:
    Skulle in på landybridal idag för att kika på en klänning jag gillade där och möttes av detta besked:

    Please be advised that
    www.landybridal.com
    has been shut down pursuant to a court order of the United States District Court for the Southern District of New York issued against the website's prior owner due to its unauthorized usage of trademarks and/or copyright protected imagery in order to sell counterfeit merchandise. 

    Som tur är så finns det ju fler Kinasidor att beställa från!!
    www.landybridal.co/ är rätt adress!
  • daniiel
    brud20130817 skrev 2013-03-09 09:12:28 följande:

     


     



     


     


    Hej,
    Daniiel: nu har underkjolen du rekommenderade kommit och det blev helt klart lättare att gå i klänningen med den. Tycker att det blev snyggare fall också när den går ut lite längst ned. 

    Underkjolen hade två ringar men jag flyttade ned den övre längst ned och tog bort den största. Tyckte det blev bäst så. Vad tycks? 
    Det är nästan så att jag får en tår i ögat, så fin du är! Helt underbar klänning och jag tycker den har precis rätt vidd nertill nu, så snyggt. Du gjorde rätt i att flytta om ringarna :) Men det är ju så, man får pröva sig fram lite till vad man själv tycker är finast. Nåja, fantastisk klänning har du!
  • daniiel
    amerika skrev 2013-03-09 09:44:25 följande:
    Skulle in på landybridal idag för att kika på en klänning jag gillade där och möttes av detta besked:

    Please be advised that
    www.landybridal.com
    has been shut down pursuant to a court order of the United States District Court for the Southern District of New York issued against the website's prior owner due to its unauthorized usage of trademarks and/or copyright protected imagery in order to sell counterfeit merchandise. 

    Som tur är så finns det ju fler Kinasidor att beställa från!!
    Selmabus skrev 2013-03-09 09:54:31 följande:
    www.landybridal.co/ är rätt adress!
    Precis, jag skrev även i kinaklänningstråden, Landy har bytt adress till www.landybridal.co och den funkar utmärkt och det går bra att beställa klänningar :) Landybridal finns dessutom på facebook och ebay :)
  • daniiel
    amerika skrev 2013-03-09 09:48:04 följande:
    daniiel: jag har snöat inne på en klänning i spets. Egentligen är det en vintageklänning jag skulle vilja ha men då jag behöver en större storlek, så tror att en Kinasajt skulle kunna sy upp något som jag gillar. Vilken av sidorna skulle du rekommendera för vacker spets? Jag har sett ett par klänningar på dinobridal som jag gillar och en på jenjenhouse. Är ju lite rädd att spetsen ska vara plastig, dåligt påsydd eller vara stel...

    F.ö måste jag säga att det är så himla roligt att läsa alla goda råd du ger, så mycket man lär sig!! Tack! 
    Jag måste säga att Dino brukar vara väldigt duktiga på spets, speciellt hel spets. Alltså inte spetsapplikationer. Jag skulle ha satsat på en klänning från dom om jag ville ha spets, helt klart. Men, hittar du en klänning helt i spets hos Landy (real sample klänning), så tror jag nog att den blir fin också :) Spetsen brukar inte kännas plastig eller stel, men är det spetsapplikationer kan den ibland vara lite dåligt påsydd, tyvärr.

    Visa gärna klänningarna du funderar på, alltid så roligt att se :D

    Tack själv, det är bara roligt att på något sätt kunna vara kvar bland brudklänningar och dela med sig av alla goda råd jag en gång fick och allt jag lärt mig främst här på BT, att föra det vidare :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-03-09 12:14:05 följande:
    Jag har börjat fundera på det här med underkjol till min klänning. Tror du att den här underkjolen skulle fungera om man tar bort den översta ringen? www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len...
    Om du bara vill ha volym nertill och med en ring, så tror jag den skulle bli bra :) Om du vill ha mer jämn volym och ett mjukare fall, så tror jag mer på något liknande den här www.lightinthebox.com/taffeta-chiffon-a-line-2-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat-more-colors_p427984.html och vill du ha mer av en A-linje form, så kan den här passa www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--8836-_p67705.html med eller utan ring.

    Så.. ja, det beror på hur du vill att klänningen ska se ut, vilken siluett :)
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-03-09 12:23:55 följande:
    Om du bara vill ha volym nertill och med en ring, så tror jag den skulle bli bra :) Om du vill ha mer jämn volym och ett mjukare fall, så tror jag mer på något liknande den här www.lightinthebox.com/taffeta-chiffon-a-line-... och vill du ha mer av en A-linje form, så kan den här passa www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... med eller utan ring.

    Så.. ja, det beror på hur du vill att klänningen ska se ut, vilken siluett :)
    Tack!
  • Sandra01
    brud20130817 skrev 2013-03-09 09:12:28 följande:

     


     



     


     


    Hej,
    Daniiel: nu har underkjolen du rekommenderade kommit och det blev helt klart lättare att gå i klänningen med den. Tycker att det blev snyggare fall också när den går ut lite längst ned.

    Underkjolen hade två ringar men jag flyttade ned den övre längst ned och tog bort den största. Tyckte det blev bäst så. Vad tycks?

    WOW vad fin du är!!!!


    Var köpte du den?

  • brud20130817

    Tack för de fina orden om min klänning! daniiel och Sandra 01

    Jag köpte den redan i november och ska gifta mig först i augusti men jag fastnade för den och vågade inte vänta med att köpa den då affären jag hittade den i (House of Wedding) ska lägga ned. Det är en Mori Lee.  
     

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill