• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MsChevy
    Maria466 skrev 2013-05-30 19:28:13 följande:
    Vi gifter oss i Badelunda Solig
    Ni då?
    Vi har tänkt o gifta oss i utekapellet vid Lövudden, Västerås. Det är en vacker plats utmed mälaren. 
  • xanthine

    Idag var jag och hämtade ett paket I det låg vår caketopper som jag köpt genom auktion på Tradera. Vi är brunetter båda två och jag har inte hittat någon fin topper där både killen och tjejen varit brunetter. Men hittade på Tradera. Det är Edward och Bella ifrån Twiligt

    Jag är supernöjd! Imorgon ska vi proväta vår bröllopstårta. Ska testa att ha denna på och se hur det blir



     
  • Maria466
    MsChevy skrev 2013-05-30 21:05:23 följande:
    Vi har tänkt o gifta oss i utekapellet vid Lövudden, Västerås. Det är en vacker plats utmed mälaren. 
    Mysigt
  • xanthine

    MsChevy, jag såg att du skrev längre upp att du kände folk med fina bilar
    Vi var inne på limo först men den kommer inte kunna vända ute vid Ängsö Kyrka. Är alldeles för trångt där ute. 

  • MsChevy
    xanthine skrev 2013-06-02 12:44:04 följande:
    MsChevy, jag såg att du skrev längre upp att du kände folk med fina bilar
    Vi var inne på limo först men den kommer inte kunna vända ute vid Ängsö Kyrka. Är alldeles för trångt där ute. 
    Ja det gör jag Glad vilket datum gifter ni er, hur många timmar, är det bara till o från vigsel o till lokal eller är det när ni åker på natten oxå o vad har ni för budget på den posten? De frågar alltid såna saker.
    En kompis har en JÄTTEFIN Buick cab från 1947 (den funderar vi på att ha), en hotrod Cheva från -38 (så grymt läcker). En annan som finns är en Olds från -64. Ja bilar finns det gott om, beror bara vad ni vill ha o om de är tillgängliga ert datum. Skrattande
  • xanthine

    Oh, Buick vore coolt! Men vågar kanske inte chansa på cab. Med frisyr och allt. Så en bil med tak!
    Vi gifter oss 10/5-14. Det är bara från Västerås city ut till Ängsö. Vi har lokalen tvärs över från kyrkan så det behövs ingen bil däremellan. Vigseln är kl 16... Så det är på eftermiddagen där. Sen kör typ mamma oss in till stan sen. Jag vet inte om det finns, men det absolut optimala vore om vårt bröllopssällskap fick plats i samma bil. Vi är 4 vuxna och 1 barn. Vet du någon med så pass stor bil? Går inte det så är det sak samma, det är inte det viktigaste.

    Vi tänker oss max 2000kr. Allt under det gör mig superglad för det här med bröllop är dyrt  

  • Maria466
    MsChevy skrev 2013-06-02 12:51:29 följande:
    Ja det gör jag Glad vilket datum gifter ni er, hur många timmar, är det bara till o från vigsel o till lokal eller är det när ni åker på natten oxå o vad har ni för budget på den posten? De frågar alltid såna saker.
    En kompis har en JÄTTEFIN Buick cab från 1947 (den funderar vi på att ha), en hotrod Cheva från -38 (så grymt läcker). En annan som finns är en Olds från -64. Ja bilar finns det gott om, beror bara vad ni vill ha o om de är tillgängliga ert datum. Skrattande
    Vad skulle en bil på natten från Badelunda in till stan kosta? För tillfället bara nyfiken då vi inte diskuterat detta ordentlig än Flört
  • MsChevy
    xanthine skrev 2013-06-02 13:06:05 följande:
    Oh, Buick vore coolt! Men vågar kanske inte chansa på cab. Med frisyr och allt. Så en bil med tak!
    Vi gifter oss 10/5-14. Det är bara från Västerås city ut till Ängsö. Vi har lokalen tvärs över från kyrkan så det behövs ingen bil däremellan. Vigseln är kl 16... Så det är på eftermiddagen där. Sen kör typ mamma oss in till stan sen. Jag vet inte om det finns, men det absolut optimala vore om vårt bröllopssällskap fick plats i samma bil. Vi är 4 vuxna och 1 barn. Vet du någon med så pass stor bil? Går inte det så är det sak samma, det är inte det viktigaste.

    Vi tänker oss max 2000kr. Allt under det gör mig superglad för det här med bröllop är dyrt  
    Det finns ju självklart suflett på den så om frisyren håller ändå :) man brukar ju bara fälla ner sufletten precis innan man kommer fram till vigseln. Och klart man får plats så många, (i min jänk brukar vi klämma in oss 7 st), men kytum brukar vara att brudparet åker själva i en bil och brudföljet i en annan (soeciellt med tanke på att brudklänningen brukar ta plats o som brud bör man ha lite space för att skydda hår o smink. Så fin bil till er o "svenssonbil" till de andra rekommenderar jag Glad men jag ska kolla upp hur mycket de kan tänka sig i ersättning, men jag tvivlar på att det blir över 2000 kr, eftersom det är privat.
    Maria466 skrev 2013-06-02 14:00:48 följande:
    Vad skulle en bil på natten från Badelunda in till stan kosta? För tillfället bara nyfiken då vi inte diskuterat detta ordentlig än Flört
    Ungefär samma som innan. En del kan dock vara lite aviga mot att köra endast natten, men jag ska kolla upp det. Synd att min bil är lite för ny (en Cheva från -77) o vår Amazon är 2dörrars o man vill INTE knöla sig in i baksätet med brudklänning, annars hade jag gärna ställt upp Glad

    Sen bör ju tilläggas oxå att en del inte låter nån annan köra bilen, så då måste ju ägaren vara tillgänglig det datumet oxå samt att man får ta hänsyn till att det kan krocka med cruisingar, men det brukar sällan vara ett bekymmer. Vi kommer låna finbil till transporten till o från vigsel o till festen, men sen efter festen har vi chaufför till vår egen jänk. 
Svar på tråden Brud 2014 Västmanland