• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka
    Pagnie skrev 2013-03-14 22:37:50 följande:
    Missade du att jag skrev vad det var?
    Hahahah Yepp
  • kitkät

    Mustikka, 

    Pagnie som var så stolt över att vara blomkunnig och du missade hennes inlägg? Medan mitt inlägg, där jag skämmer ut mig och påstår att det är tulpaner, det ser du? Haha. 

    Pagnie,
    Ja, alltså så länge det är ställning mellan tårtorna så går det såklart att ha en våningstårta, för då är inte tårtorna DIREKT PÅ varandra, utan dom sitter på ställningar men OVANFÖR varandra! 

  • kitkät

    Det låter jätte gott med ditt smakförslag Mustikka. När ska ni dit och prata detaljer med dom? 

    Föresten, min släkting var på bröllop på Panorama i fredags och hon fick i uppdrag av mig att analysera allt och ta bilder etc. Hon tog bilder på maten och det var upplagt jättefint! Hon sa att maten var jättegod! Så nu kan jag slappna av på den fronten, då vet jag att maten är god och då behöver jag inte provsmaka den ju. 

     

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-03-14 22:39:51 följande:
    Hahahah Yepp
    haha eller hur jag håller med kitkät där. hur kan du se hennes pinsamma men liiiite roliga inlägg men dissa mitt? ja vilken stil va?

    Men kitkät är grym ändå och vi tycker om henne vare sig hon kan blommor eller ej. hon kan ju tårtor för fan.

    den kombinationen i tårta lätt ju sjuuuuukt gott. MEN frågan är om du vill ha blåbär ens i närheten av en vit klänning?
  • Pagnie

    Och mustikka jag la ju till och med in en fin bild. hur missar du? Tror jag får lägga ner. jag måste nog vara osynlig.
    Flört

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-14 22:40:53 följande:
    Mustikka, 

    Pagnie som var så stolt över att vara blomkunnig och du missade hennes inlägg? Medan mitt inlägg, där jag skämmer ut mig och påstår att det är tulpaner, det ser du? Haha. 

    Pagnie,
    Ja, alltså så länge det är ställning mellan tårtorna så går det såklart att ha en våningstårta, för då är inte tårtorna DIREKT PÅ varandra, utan dom sitter på ställningar men OVANFÖR varandra! 
    åh vad bra då kanske jag kan lugna ner mig liiiiite? ;)
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-03-14 22:45:15 följande:
    Det låter jätte gott med ditt smakförslag Mustikka. När ska ni dit och prata detaljer med dom? 

    Föresten, min släkting var på bröllop på Panorama i fredags och hon fick i uppdrag av mig att analysera allt och ta bilder etc. Hon tog bilder på maten och det var upplagt jättefint! Hon sa att maten var jättegod! Så nu kan jag slappna av på den fronten, då vet jag att maten är god och då behöver jag inte provsmaka den ju. 

     
    Pagnie tur att någon kan blommor sitter och googlar på dem nu, Funderar på att med sådana i min bukett =D
    Sååå fiina.

    Blåbär är min favvo, mustikka betyder blåbär på finska, och lite sådär halft gulligt att det blir vitt och blått som finlands flagga inuti tårtan hehe. Lite småtöntig får man vara :D

    Kitkät
    Vad skönt att veta, skulle ni få smaka på maten? har ni valt maträtten ännu?
    Var på dop i Mona lisa och deras mat var riktigt smaskens, så jag är nöjd vid den fronten också, de hade kyckling och småpotatisar, super gott det är förmodligen det vi också ska välja =) 
  • kitkät

    Ja Pagnie, du kan vara lugn! Du kan fortfarande ha en våningsställning som på bilden! Det funkar utmärkt.

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-14 22:51:37 följande:
    Ja Pagnie, du kan vara lugn! Du kan fortfarande ha en våningsställning som på bilden! Det funkar utmärkt.
    strålande. :D
  • kitkät

    Mustikka, 

    När var ni på dop där? Vad skönt att kunna släppa det... Var du nöjd med lokalen som helhet under dopfesten? 
    Vi har inte blivit erbjudna att provsmaka maten ännu och jag kommer inte be om det heller... Jag litar på att det är bra! Vi har heller inte valt maträtter ännu, men det blir nog stekt småpotatis, kycklingfile & sås med wokade grönskaker kanske? :) Jag skulle vilja ha såsen i en liten, liten "skål" bredvid tallriken, istället för att dom häller över den på maträtten, jag tycker det ser slafsigt ut då. Det ser mer lyxigt ut när såsen är för sig i en liten "skål".  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop