• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-03-14 21:44:40 följande:
    Ni tjejer är så himla mysiga, kan bara tänka mig hur värmhjärtade och trevliga ni är in real life. Vi gifter oss och kommer vara fruar, tror inte frågorna slutar här, vi bli fruar och har en massa annat att planera och få råd om. 
    Goli Pagnie och Kitkät som jag sa innan, jag hade varit en virre höna utan er. Inte ens mina tärnor har stått ut med mig och det är ju dem som ska hjälpa en i vägen, man kan säga att ni har blivit mina virtuella tärnor och jag verkligen längtar efter att få höra om er vackra bröllopsdag, kommer helt säkert tänka på er och le under min dag =)

    Kitkät 
    Wooooho jag håller alla tummar och tår för att du ska få den såld, vad glad jag blev nu och tror faktist att den kommer säljas, den är väldigt fin och du har den för ett riktigt bra pris.  Min klänning är "nästan" såld hade några intressenter men de backa för dem hade för långt att åka till södertälje, en del bluffare som vill få klänningen skickat till nigeria lr usa också, dem ska man passa sig för dem jäklarna. Men en kvinna i Finland ville köpa den in till sin butik faktiskt, skulle få pengar om hon fick den såld. Så hon höjer priset en del och ger mig vad jag begärde för den =) Åker och hämtar den under påskhelgen. 
    haha jag hade nog inte heller klarat mig utan er. men tänk vilken nytta vi haft av varandra och tänk vilken nytta vi säkert är till många andra tjejer där ute. det är säkert många som läser och får tips och råd.
  • kitkät

    Pagnie, 

    Ja, tyvärr så är det så... Det är frigolit! Men det syns ju inte ens! Det är ingen som vet om att det är frigolit! Som sagt, anledningen till att jag vet om det är för att brodern min & några vänner har jobbat som servitörer/servitriser med olika cateringfirmor på bröllop och har berättat detta för mig.
    Och som jag skrev till goli, att placera flera tårtor direkt PÅ varandra som i en våningstårta är svårt och kräver en viss skicklighet som inte många bagare/konditörer behärskar. Det handlar om att massan i tårtan måste vara tillräckligt fast för att orka stå emot tyngden + att det gäller att kunna balansera tårtorna på varandra också. 

    Det gör väl inget om det är "fejk"?  

  • Pagnie

    Haha blommor är min starka sida där emot. äntligen får jag vara bra på något. hihi

    Men Mustikka jag tror faktiskt att det är lila kallor om jag inte ser helt fel.
    Kan det stämma?


  • kitkät

    Haha, fan vad alla skriver om varandra nu... Det blir kaos när vi allihop är online samtidigt! 

    Men du har nog rätt Pagnie, det är kallor! Haha vart fick jag tulpaner ifrån? :) 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-14 22:27:59 följande:
    Pagnie, 

    Ja, tyvärr så är det så... Det är frigolit! Men det syns ju inte ens! Det är ingen som vet om att det är frigolit! Som sagt, anledningen till att jag vet om det är för att brodern min & några vänner har jobbat som servitörer/servitriser med olika cateringfirmor på bröllop och har berättat detta för mig.
    Och som jag skrev till goli, att placera flera tårtor direkt PÅ varandra som i en våningstårta är svårt och kräver en viss skicklighet som inte många bagare/konditörer behärskar. Det handlar om att massan i tårtan måste vara tillräckligt fast för att orka stå emot tyngden + att det gäller att kunna balansera tårtorna på varandra också. 

    Det gör väl inget om det är "fejk"?  
    haha jo jag vill ha äkta du vet. bästa kvalitét som min svärmor skulle säga. haha.  Men om man kör en sådan ungefär som den mustikka la upp bild på så borde det gå. vi fick ju massa bilder och en utav dom jag gillade var så. Alltså en våning och sen blommor och sen en våning osv osv. det borde ju gå eftersom då borde det vara en ställning. eller?
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-14 22:29:56 följande:
    Haha, fan vad alla skriver om varandra nu... Det blir kaos när vi allihop är online samtidigt! 

    Men du har nog rätt Pagnie, det är kallor! Haha vart fick jag tulpaner ifrån? :) 
    haha är man inte bra på blommor så kan nog fan en solros se ut som en smörblomma också. tror du inte? ;)
    haha ha det blir liiiite kaos men vad ska man göra. jag blir bara kvar en stund till. har jobbat 7-21,45 idag så jag är nog snart död i sängen.
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-03-14 22:22:45 följande:
    Mustikka,

    När får du hem din ring då, som du beställt? Du måste visa den här sen och jag hoppas att du blir jättenöjd!

    Vad gäller blommorna på tårtan... Är inte det tulpaner? Jag är usel på blomsorter, men det är en vild gissning!

     
    Jag åker dit och hämtar den i april, får fjärilar i magen av bara tanken har längtat sååå. Det är såhär det ska kännas med ringen, Pappas ring får jag iaf och kommer alltid bära den och ge i arv men ville ha något eget också =) Haha du är så söt tulpaner är det nog inte, tulpaner, rosor och orkidé är typ det enda jag känner till.
    Nu ska det googlas hahah :D 
  • Mustikka

    Hahaha det blir rätt kaosit nu men roligt att alla är inne.  Måste lägg dem på minnet och snacka med floritsten Tack, dem är så vackra. 

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-03-14 22:36:46 följande:
    Hahaha det blir rätt kaosit nu men roligt att alla är inne.  Måste lägg dem på minnet och snacka med floritsten Tack, dem är så vackra. 
    Missade du att jag skrev vad det var?
  • Mustikka

    Hmm men hade för mig att våra tårtor som hade frigolit inte ingick. Vi har riktiga tårtor, kanske inte i våning men inte bryr jag mig heller riktigt. Vill ha äkta tårta och det känns superdumt att betala extra för en frigolit tårta!! 
    Tjejer vad säger ni om Blåbärsmousse vit chokladmousse och vaniljkräm i tårtan?  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop