• Elin86
    Äldre 28 Aug 19:37
    5622 visningar
    32 svar
    32
    5622

    Tips på enkel frisyr och bra smintips :)

    Hej alla :)

    Jag har tunt knappt axellångt hår och har lite ågren vad jag ska göra med det. Tänkte fixa själv och vill ha råd :) Blir det bra med så tunt hår att locka tror ni?

    Samma gäller med smink jag blir jättelätt glansig. Har ni tips?

  • Svar på tråden Tips på enkel frisyr och bra smintips :)
  • Äldre 29 Aug 19:35
    #1

    om du vill ha uppsatt så kan en hår-donut vara en enkel lösning och minaralpuder brukar iaf råda bot på min glansiga hy :)


     

  • eragyl­f
    Äldre 29 Aug 19:44
    #2

    Jag skulle vilja tipsa om den här frisyren, som jag ska ha:


     


    http://link.brightcove.com/services/player/bcpid605729455001?bckey=AQ~~,AAAAjP0iSQE~,RJXHfxnZT2hEQ1Q5LfvYmoGCQR0lWUAT&bctid=1342702338001


     


    Kolla videon!


     


    När det gäller smink, satsa på en bra grund! Jag ska även göra mitt smink själv och kommer att vara noga med en bra grund. En bra primer håller sminket på plats och ger en fin slät yta att jobba på. Använd smink anspassade för din hudtyp. Fixera med puder - ha även puder i väskan för att bättra på under dagen.

  • smisa
    Äldre 29 Aug 21:03
    #3

    Det är ju ganska lätt att sätta i lite löshår om ditt hår känns för tunt annars kan väl lockarna i sig göra att håret känns fylligare :) 

  • Elin86
    Äldre 29 Aug 21:40
    #4
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-08-29 19:35:00 följande:

    om du vill ha uppsatt så kan en hår-donut vara en enkel lösning och minaralpuder brukar iaf råda bot på min glansiga hy :)


     


    Ja jag använder mineralpuder men blir glansigt ändå men älskar det annars, ska nog testa en annan :) Ska kolla upp hår donut sen :) Tack för tipset :)
  • Elin86
    Äldre 29 Aug 21:43
    #5
    eragylf skrev 2012-08-29 19:44:29 följande:

    Jag skulle vilja tipsa om den här frisyren, som jag ska ha:


     


    link.brightcove.com/services/player/bcpid6057...


     


    Kolla videon!


     


    När det gäller smink, satsa på en bra grund! Jag ska även göra mitt smink själv och kommer att vara noga med en bra grund. En bra primer håller sminket på plats och ger en fin slät yta att jobba på. Använd smink anspassade för din hudtyp. Fixera med puder - ha även puder i väskan för att bättra på under dagen.


    Woooow ursäkta uttrycket men asfint och enkelt måste jag testa :) Och primer har jag tänkt köpa är lite förvirrad finns så mycket olika produkter. Finns även nåt man sprayar på för att hålla sminket på plats tror jag? Tänkte använda mineralpuder sen.

    TACK :)
  • Elin86
    Äldre 29 Aug 21:44
    #6
    smisa skrev 2012-08-29 21:03:05 följande:
    Det är ju ganska lätt att sätta i lite löshår om ditt hår känns för tunt annars kan väl lockarna i sig göra att håret känns fylligare :) 
    Jag vill inte ha löshår men har även funderat på att locka håret och sen spänna upp det med fina spännen på sidorna om du fattar ;)

    Men tjejen här uppe hade ett jättefint tips på håruppsättning blev jättesugen på det så ska testa hur det blir :)

    Tack för tips :)
  • Äldre 29 Aug 21:48
    #7

    hänger på här...

  • Äldre 29 Aug 21:51
    #8

    Var köper man ett sånt där hårband då?


    eragylf skrev 2012-08-29 19:44:29 följande:

    Jag skulle vilja tipsa om den här frisyren, som jag ska ha:


     


    link.brightcove.com/services/player/bcpid6057...


     


    Kolla videon!


     


    När det gäller smink, satsa på en bra grund! Jag ska även göra mitt smink själv och kommer att vara noga med en bra grund. En bra primer håller sminket på plats och ger en fin slät yta att jobba på. Använd smink anspassade för din hudtyp. Fixera med puder - ha även puder i väskan för att bättra på under dagen.


  • Elin86
    Äldre 29 Aug 21:55
    #9
    Äriqa skrev 2012-08-29 21:51:31 följande:
    Var köper man ett sånt där hårband då?
    Ja det undrar jag med :)
  • eragyl­f
    Äldre 29 Aug 22:25
    #10

    Jag hittade en del olika varianter på olika nätshopar, t.ex asos.com, forever21.com. Brukar heta "headband". Annars tror jag glitter har lite enklare varianter. Det som jag har kommer från forever21, finns dock inte kvar på hemsidan men dom har många andra fina!

Svar på tråden Tips på enkel frisyr och bra smintips :)