Så många vilda blommor brukar inte finnas kvar i augusti (beroende på hur sommaren har varit så klart med väder och vind) utan det är väl mest trädgårdsblommor som hortensia, dahlia, höstaster, kanske några rosor. Men du kan ju också planera lite genom att så nya frön nästa år med dina favoritblommor men så dem lite senare än vad instruktionerna på paketet säger så blommar de ju lite senare också.
Jag vet inte vad hon heter men hon brukar stå på stora torget och sälja blommor och då bland annat dahlia, liljor, galdiolus, solrosor och höstaster. Jag kommer inte ihåg när hon börjar "sin säsong" på torget men hos henne kan du ju köpa billiga blommor. Tre knippen för 100kr brukar hon ta. Annars kan du ju åka runt till maxi, coop, blomsterlandet, plantagen och leda efter billiga snittblommor och anpassa dig efter det sortimentet som finns den veckan du ska gifta dig. Om du vill komma undan billigt och binda själv menar jag. Annars får du nog vända dig till en florist. Men även där kan du ju bara beställa blommorna och sedan binda den hemma själv om du vill.