• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • soderpling

    Dagen innan vi gifter oss i Stockholm är det begravning för J älskade gammel faster, som hela hans familj och jag älskade så mycket.  Hon ville gärna vara med  både i Stadshuset men mesta av allt i Paris.

    Efter sorg måste det få komma glädje resonerar J:s mamma.

    Vi tänker minnas henne och framförallt njuta av att livet inte bara är sorg utan roliga stunder och stunder av gläje och lycka.

    Jag tror att man hedrar en avliden person bäst genom att minnas den, berätta om den fina människan och som inte finns längre men framföratt att  forsätta leva.

  • Augusti13

    Tack Helipa och alla andra för fina ord :) Tycker om ideen om att nämna morfar på något sätt i kyrkan, ska ta upp det med prästen!

  • Längtandsfull

    Nu är det bara 9 dagar kvar.. Jag är helt lugn och känner att vi har kvar oll på allt.
    Det enda jag är orolig för är vädret.. Jag känner på mig att det kommer regna=( fy vill verkligen inte det.

  • Mpta

    Här är det bara 2!! Dagar kvar! Idag har vi möblerat och dekorerat lokal, fixat med musiken mm. Imorn fortsätter vi med det sista, hoppas att det ska gå smärtfritt så kanske man kan få en lugn kväll :)

  • Lakinna

    Confuzed86: åh vad kul att klänningen kom idag, passade den då., har ju följt dig i de andra trådarnas och jag hoppas den blev precis sådär som du önska!

    Här hemma har vi jobbat på bra idag, gjort alla namnskyltar (väldigt pilliga), ordnat med bubblor, nästan skrivit klart vårt festprogram, påbörjat vigselprogrammen, ordnat transporten mellan kyrkan och lokalen, klätt in tändsticksaskar, ordnat med toalettkorgar, fixat med bordsplaneringstavla..... Vi kör lite intensivdagar nu för att kunna ta det lugnt (så gott det går....) nästa vecka. Mest orolig för vädret nu, men det kan vi inte direkt påverka ändå....

  • Sjörå

    Nu är det 15 dagar kvar för mig och jag känner mig omväxlande helt lugn och totalt hysterisk. Det varierar väldigt och jag kommer nog att bli en pina för min omgivning de närmaste dagarna fram till bröllopet. Jag oroar mig för sådana fåniga saker som att jag inte kommer att bli bra på korten och att jag kommer att snubbla när vi ska gå ner för trappen till vigselplatsen. 

    Jag är också smått orolig för vädret men mer orolig att det ska vara åskvarmt och tokklibbigt än regn. Hellre lite stilla regn än en störtskur med åska. Mår rätt dåligt när det är åskvärme.

    Egentligen tror jag att det mesta är på plats inför bröllopet så jag ska bara lära mig att slappna av ordentligt.  

  • soderpling

    Liten fundering kring det här med barn på bröllopet...

    Vi har inga barn, en del av våra vänner har barn.

    Många av dessa par har fixat (hoppas jag) barnvakt och ser vårt bröllop en chans för en romantisk kompis/vuxen helg i Paris. 
    .
    Nu till våra kompisar som har jätte söta lilla E som när bröllop är kommer vara drygt 11 månader.  han kommer att vara med men han är den enda som vi vet.
    Ska jag tvinga J att säga till att de nog borde gå om han börjar låta/störa

    jag är jätte nervös över barn skrik/ljud under vigseln eller att de stör bröllopet. Ska jag tvinga m2b att ringa sina vänner och dubbelkolla att de inte tar med sina barn eller är folk smarta att de säga till om de hade tänkt det.


    eller är jag bara nojig och börjar bli lite nervös.

  • Augusti13
    soderpling skrev 2013-08-02 10:47:26 följande:

    Liten fundering kring det här med barn på bröllopet...

    Vi har inga barn, en del av våra vänner har barn.

    Många av dessa par har fixat (hoppas jag) barnvakt och ser vårt bröllop en chans för en romantisk kompis/vuxen helg i Paris. 
    .
    Nu till våra kompisar som har jätte söta lilla E som när bröllop är kommer vara drygt 11 månader.  han kommer att vara med men han är den enda som vi vet.
    Ska jag tvinga J att säga till att de nog borde gå om han börjar låta/störa

    jag är jätte nervös över barn skrik/ljud under vigseln eller att de stör bröllopet. Ska jag tvinga m2b att ringa sina vänner och dubbelkolla att de inte tar med sina barn eller är folk smarta att de säga till om de hade tänkt det.


    eller är jag bara nojig och börjar bli lite nervös.


    Vi har också minst två bebisar som kommer vara med under vigseln. Visst, jag hoppas verkligen inte att de börjar gråta hysteriskt mitt under vigseln - men inser att det troligen sker :p Hoppas och tror att föräldrarna då tar med bebisen ut, men detta är nog inget jag kommer be dem om att göra.

    Håller främst alla tummar för att ingen bebis gråter under löftena ;)
  • confuzed86

    Klänningen blev inte alls som jag önskade. Nej Nu åker jag till en brudbutik ikväll. Har tid kl 19. Panik! Har provat innan i andra butiker men inte hittat just den jag vill ha. Nu får det bli bra och hoppas att hon har många inne till bra priser

  • leula

    Hmmmm. Blir att göra om bordsplaceringen,, två avhopp. En som inte fick barnvakt (hade varnat för det i tid )
    Och en som gjorde slut med flickvännen (sambon) .
    Tur vi har en vecka kvar :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!