• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SaraWHPM

    3 Augusti - jennieG - Borlänge
    3 Augusti - lillasofie - Västerås


    3 augusti - Lmvu- Stockholm
    3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 
    10 Augusti- Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    10 Augusti- tess80 Hässleholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    24 Augusti - SaraWHPM - Varberg
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland


    31 Augusti - VI20130831 - Kågeröd

  • sommaren13

    På lördag är det bara 3v kvar Jag sitter och väntar på samtal från sömmerskan som skulle försöka släppa ut midjan på klänningen ett par cm, hon trodde att den skulle vara klar ev idag eller senast lördag...så jag sitter här på nålar Vill bara få hem den så jag kan slappna av  
    Idag så var jag och mötte upp en kille och hämtade en korg som vi ska ha vigselprogrammen och rispåsarna i, så nu är det ett bekymmer mindre.
    Förhoppningsvis så är min ring klar nästa vecka oxå, har skickat in den för gravering. Den skulle vara klar senast den 31 juli. Tur att man var ute i god tid, har tagit dom en månad att gravera den.

    Nästa fredag ska jag färga håret och klippa topparna och luggen. Får hjälp av en väninna, så blir det nog lite jämnare än att göra det själv  
    Sen tror jag att det blir möhippa och svensexa den 3e augusti Börjar bli lite nervöst, undrar vad dom har hittat på för bus, dom vet att jag avskyr pinsamma saker och bli alltför utklädd. Och sen att dom inte får använda en ögonbindel, då jag har en skada på balansnerven så jag har svårt för att blunda, för då känns det som om jag åker karusell jättefort.

    Sitter fortfarande och planerar alkoholen...knepigt det där, maten är inga större problem, det är baren som är det jobbiga tycker jag... 

  • Eleya

    24 aufusti för oss också..vår 8 års förlovningsdag..ska bli häftigt. Allt är i sin ordning..bara såpbubblor, mannens skor och skjorta kvar att köpa. Och sista på bordsplaceringen.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • junice

    Oj vad roligt att följa med er i planeringen. Vi gifter oss den 10:e augusti och det börjar bli minst sagt spännande..
    Finns några saker kvar att ordna, men vi (jag) känner ingen stress.. än!
    Det vi har kvar är bl a att
    - köpa vit skjorta och festskor till sonen
    - fixa bordsplaceringskort
    - Fixa bordsplaceringstavlan
    - få färdigt festprogrammen (har endast kvar att presentera några gäster, dumma jag fick för mig att rimma om    alla gäster, -något jag ångrar nu)
    -bordsdekorationen i form av blommor, har jag inte på klart än. som förslag är upp-och-nervänt vinglas..

    hur presentbordet ska se ut, samt bordet med gästboken har jag ännu inte heller på klart.
    så visst finns det grejer ännu att fundera på..

    Sätt mig gärna på listan.. Junice, 10.8  vasa, Finland.

  • johannisen
    junice skrev 2013-07-25 15:19:50 följande:
    Oj vad roligt att följa med er i planeringen. Vi gifter oss den 10:e augusti och det börjar bli minst sagt spännande..
    Finns några saker kvar att ordna, men vi (jag) känner ingen stress.. än!
    Det vi har kvar är bl a att
    - köpa vit skjorta och festskor till sonen
    - fixa bordsplaceringskort
    - Fixa bordsplaceringstavlan
    - få färdigt festprogrammen (har endast kvar att presentera några gäster, dumma jag fick för mig att rimma om    alla gäster, -något jag ångrar nu)
    -bordsdekorationen i form av blommor, har jag inte på klart än. som förslag är upp-och-nervänt vinglas..

    hur presentbordet ska se ut, samt bordet med gästboken har jag ännu inte heller på klart.
    så visst finns det grejer ännu att fundera på..

    Sätt mig gärna på listan.. Junice, 10.8  vasa, Finland.
    Åh, en till som gifter sig i Vasa, vad roligt :) Var gifter ni er?
  • soderpling
    leula skrev 2013-07-25 15:30:35 följande:
    Soderpling >>. En aning va ?
    Jag har i allafall inte börjat skrika åt folk än eller få hysteriska utbrott om små saker.
  • 1337Lise
    soderpling skrev 2013-07-25 17:26:33 följande:
    Jag har i allafall inte börjat skrika åt folk än eller få hysteriska utbrott om små saker.
    Jag har faktiskt inte delat ut någonting åt någon annan. Känns bäst om man gör allt själv. Eller ja.. min moder har fått i uppgift att boka in ett par städerskor till dagen efter men det har hon troligtvis glömt. Min ena tärna har fixat möhippan och valt klänning. Min andra har inte gjort något =P
  • SingingFantacia

    Just nu ligger allt bröllopsfix på is. Istället ligger man på Astrid Lindgrens Barnsjukhus och väntar på att dotra ska opereras. Hon har fått en öroninflammation som inte ger med sig. Den har spridit sig till nerver och hon har en halvsidig ansiktsförlamning. Drt får än lixom att inte kunna tänka på annat än henne. Stackars jänta först blir hon huggen av hunden i ansiktet och huvudet sen fyra månader senare detta. När ska det ta slut. Jag hoppas så att hon blir frisk innan den stora dagen annars är det bara att skuta ipp det för gifter mig inte utan henne. Så ett varningens ord till er som har barn se till så att de inte får allt för mycket badvatten i öronen i sommar. Speciellt inte från hemma poolen för det verkar vara boven i dramat.


Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!