• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • VI20130831

    Wardelli skrev 2013-07-01 17:00:03 följande: Disa skrev 2013-07-01 13:53:00 följande: Igår var sista datum för OSA, (vi gifter oss sista augusti) sjukt trist att 12 personer av 52 tackade nej :/ Någon annan som hade många som tackade nej? Vi har likadant. Gifter oss 31 augusti och nästan hela min sida har tackat ja, medan endast 3 (av 6) kommer från min m2b's sida :/ Vi har en liten ceremoni, med endast den närmsta familjen (15 pers ungefär), så riktigt trist att det nästan endast är min familj som dyker upp. Speciellt då min närmsta familj är den dubbla som min m2bs är i antal :P 2013-08-31 Rhodos, GreklandGifter oss också den 31...vi har 47 pers inbjudna, 3 har tackat nej, 7 har inte svarat än och resten tackat ja...OSA  går inte ut än på ett par veckor...Känner dock på mig att av de som inte svarat än finns en del nejtackare...tyvärr... 


  • Fröken Finemang

    imorgon lämnar jag in ringar för gravering/putsning,
    jag har nu bestämt mig för göra en hårförlängning för att få tjockare å lite längre hår,
     
    solist check, 
    bil, ja,de åker vi vår egna saab, de får bli bra,

    det enda som inte är check nu, är personalen!
    *Huu* 

  • leula

    Vi har fått ett nej tack (ett par) sedan en del singlar som vi bjöd + göst kommer men utan göst. Ser ut att bli 61 göster (inkl våra barn) Vi har vårt bröllop 10 aug och nu pysslas det för fullt :) Idag shar jag gjort sockerblommor så det står härliga till. Tror jag fått till det med bordsplaceringen nu, och insåg att vi inte sökt hindersprövning än!!! Gah. Blir lite mkt iland,

  • tess80

    Min svägerska ska göra det men ska mest platta och sen ha diadem eller tiara... 
    Alla våra har tackat ja men vi är 24 vuxna och 7 barn 

  • Helipa
    leula skrev 2013-07-01 21:42:49 följande:
    Hur gör ni med hår, makeup? Själva eller på salong?
    Håret gör en bekant som är frisör till kompispris.
    Makeupen gör jag själv, är väldigt sminkintresserad och har mycket produkter hemma redan, plus att jag gick en sån där sminkkurs hos Bobbi Brown (sminkmärke) där de visade hur jag kunde lägga upp en brudsminkning, så jag har en bild av hur jag vill lägga upp sminkningen. Har även en del inspirationsbilder och tutorialvideos som jag har kikat på.
    Och sen en vecka tillbaka passar jag på att öva vissa moment (såsom en bra bas eller en perfekt eyeliner-vinge) när jag lägger min vardagssminkning :)

    Hade jag inte känt mig så trygg i att sminka mig själv (och haft intresset + produkterna) hade jag aldrig gjort det utan gått via frisören eller nåt..
     
  • leula

    Helipa, jag är inte bra på smink.. Så jag behöver hjälp :) Har inte provat men bokade min vanliga frisör för hår och smink... Lite fin vill man ju va. Har en brudklänning med bara axlar så någon frisyr med lite längd blir det nog

  • Helipa

    Hur ser era alkoholinköp ut? Jag var så säker när vi gjorde vår lista, som nu köptes i tyskland av svärföräldrarna, men nu börjar jag tveka. Vad tycker ni?

    Vi har buffé, ca 55 gäster varav drygt 45-50 dricker alkohol. En del dricker ganska mycket, en del dricker bara nåt enstaka glas, några få kan dricka rätt ordentligt. Det är självservering och vi står för all alkohol, vi vill inte ha ett fylleslag men samtidigt vill vi inte att det ska ta slut eller begränsa gästerna. Vi har inga gäster som vi är oroliga för att de kommer förlora kontrollen, därför vill vi inte heller kontrollera dem utan de ska kunna ta så många glas vin/öl som de vill.

    Hälften dricker hellre vin och hälften hellre öl, några få dricker cider, och starkspriten är endast till avec, vi kommer inte ha drinkbord.

    15 flaskor mousserande
    5 BIB vitt
    4 BIB rött
    10 flak öl, 33 cl
    3 flak cider, 33 cl
    1 flaska whiskey
    1 flaska baileys
    1 flaska fireball
    1 flaska xanté
    1 flaska limoncello 

  • Längtandsfull

    Min ena tärna är frisör så vi kommer vara på salongen från 8 på morgonen.
    Skåla i champanj, fixa frisyrer, Äta, det kommer en make up artist för att sminka oss, klä oss. 
    Ja all tid innan vigseln ska vi tillbringa där.

    Ikväll har min mamma varit här så vi har fixat det sista lilla på klänningen. Nu är den helt perfekt.
    Älskar den =)

    Idag har jag börjat handla och kolla godis till vår godisbuffé...
    Ser riktigt smarrigt ut =)

    På lördag kommer tärnorna hit på en vinkväll. Vi skall pyssla med lite servettringar samt knyta ett band på alla festprogram. Sen ska vi också prova min klänning så ska dom få se hur den "fungerar" och prova snöra den.
    Så mysigt vi skall ha...

    Vi hade från början 75 bjudna, 2 st tackade nej men konstigt nog blev vi endå 80 pers =)
     

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!