• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala

    Ni som har 3-rätters, vad har ni på menyn? Nu har vi bestämt oss för det, men har inte bestämt menyn än. Vi (m2b o jag) gillar rött kött, men funderar lite på om det är många som inte gillar det. Jag vet några runt oss som inte gör det. Är därför lite nyfiken på vad ni har för meny + kött.


  • Johannaty

    Jag är ny här i tråden =) Vi fundera på att ha rödbetscapaccio med chevre och oxfile med potatisbakelse, måste dock få ihop det med caterinfirman så det är lätt att frakta =) 


  • Poppee

    Idag tittade vi på lokal så nu är de äntligen fixat !! Aå nu e de runt t om fixat så nu e de dekorationer och sånt som ska fixas

  • Karolajia
    Mandala skrev 2013-03-26 13:16:14 följande:
    Ni som har 3-rätters, vad har ni på menyn? Nu har vi bestämt oss för det, men har inte bestämt menyn än. Vi (m2b o jag) gillar rött kött, men funderar lite på om det är många som inte gillar det. Jag vet några runt oss som inte gör det. Är därför lite nyfiken på vad ni har för meny + kött.
    Vi är lite i samma sits. Men vi valde att köra på kött iaf och sen steka det till medium så får folk klara sig. Vi vill ju ändå att maten ska vara väldigt vi. Vår meny är

    Toast Skagen med löjrom

    Helstekt biff med balsamicosås och fransk potatisgratäng

    Och sen tänkte vi ha bröllopstårtan som efterrätt :)  
  • confuzed86

    nu har jag skickat iväg beställning och mått till min klänning!!!! Känns helt overkligt.... Har beställt från Kina (ebay) så får se hur den blir. den landade iaf på 852kr ink frakt! :)


  • MissFannie

    åh vilket bra pris på klänning! då håller vi tummarna att den sittar som en smäck ;)vi har spenderat dagen med att kika på lokalen en gång till för att få lite bättre överblick, fått svar på en del frågor:)sen har vi suttit och knåpat på olika scener till en film som vi tänkt göra som vi ska starta middagen med som en ev isbrytare :D himla roligt det här alltså!   

  • confuzed86

    Jo jag håller tummarna med! Vi måste också kolla på lokalen igen! Får bli senare då vi kan ringa vaktmästaren och bestämma en tid med honom. Nästa vecka ska jag till Skåne, gå igenom vilka blommor jag ska ha i bukett och bordsarrangemang då mamma står för blommorna och fixar det via sitt jobb :) längtar!!

  • VI20130831

    Igår var det exakt 5 månader...herregud nu kommer det att gå fort! Ring beställd, inbjudningarna har kommit-bara lite finlir kvar, de ska ut i april. Vigseltid bokad, fotograf bokad, frisör bokad (hon skulle fixa sminktjej med) restaurang för mingel, bubbel och snittar (vi ska inte ha fest) bokad och annan restaurnag till kvällens middag bokade. Bröllopsresa bokad. Ska fixa lite annat lullull till lokalerna med, ljusgrejor, tyg, vimplar...Bil att åka från kyrka till restaurang kvarstår med....Vi har inte bestämt oss än om huruvuda vi ska ha tårta eller ej, så det ska bi också prata om...


  • Sjörå

    Jösses så tiden springer iväg. Nu är det 4,5 månader kvar så det är verkligen dags att sätta fart. Får avsätta söndagen till att lägga upp den fortsatta planeringen med min blivande. Eftersom jag enbart bor hemma i helgerna är det svårare att planera. Nästa stora steg för oss är att skriva samman vigselakten såsom vi vill ha den. Eftersom vi har en borgerlig vigsel är vi friare i vårt utformande. 

    Klänningen är beställd, nu väntar enbart en nervös tid innan den levereras från Kina i slutet på maj. Vi har fortfarande inte beställt vigselringar men det ska vi göra under april eller början på maj. Jag saknar 5000 för att kunna få min drömring men det ska nog gå bra ändå, hoppas på en saftig skatteåterbäring. Jag har bestämt mig för att ha tre delar på min vigselring men har inte lyckats bestämma mig för om jag ska ha delarna i rosé-vitt-gult guld eller rosé-vitt-rosé.  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!