• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala

    Både jag och mannen älskar småplock och göra ofta små tapastallrikar hemma. Jag har så svårt att bara välja en rätt, det finns så mycket gott på menyerna på bufféerna. Jag tror att om vi väljer 3-rätters e det nog för att jag tänker att det är många gäster som tycker det är finast. Åh så svårt...


  • Sjörå

    Nu har jag bokat tid för måttagning av min brudklänning, måndagen den 18 mars åker jag till Sundbyberg för provtagning. Och nyss pep det till i mobilen att våra kort har kommit. Så i helgen ska vi pyssla ihop dem, skriva kuvert och lägga dem på lådan. Ska även hämta ut min reservbrudklänning och eventuella brudskor. Det känns som om det rör på sig nu. 

    Lite frågetecken kring ringarna kvarstår än. Jag kommer att ha en tvådelad Fusionring och Georg Jensen har precis kommit med en ny del. Jättesnygg men än så länge har jag inga prisuppgifter på den. Och det kan ju vara bra att ha.  

  • sommaren13

    Känns som om allt står still just nu....eftersom vi bytte lokal till en med helthetslösning, så behöver jag inte tänka så mycket på dekorationer, biltransport, musik, hotell, då det ingår i paketet. Så jag är lite uttråkad....
    Får vänta på att min klänning kommer, förhoppningsvis så dyker den upp nästa vecka.... 

  • SingingFantacia

    Vi Kommer ha buffe dels för att vi får två olika kött sorter (Älgstekar från vår vän Jägaren och Rökt flsk från min mor som hon hämtar hos grannen slaktaren). Sen är det så svårt att välja vad vi vill äta och hitta något som alla tycker om. På detta sett kommer alla finna något.

  • SingingFantacia

    Nu har våra inbjudningar kommit fram till våra underbara gäster. Men fick en regäl utskällning av min brors föredetta för att hon inte är inbjuden men att hennes (vuxna) barn är det. HOn berättade klart och tydligt vilken idiot jag var och att hennes barn kommer hata mig för att jag gjort henne så illa. Gaaah jag blir galenSkrikandes
    Man kan faktiskt inte bjuda alla. Och hon och min bror är ny separerade och han är faktiskt mycket viktigare i mitt liv än vad hon är.

    Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite. 

  • viXan
    SingingFantacia skrev 2013-03-07 21:56:05 följande:
    Nu har våra inbjudningar kommit fram till våra underbara gäster. Men fick en regäl utskällning av min brors föredetta för att hon inte är inbjuden men att hennes (vuxna) barn är det. HOn berättade klart och tydligt vilken idiot jag var och att hennes barn kommer hata mig för att jag gjort henne så illa. Gaaah jag blir galenSkrikandes
    Man kan faktiskt inte bjuda alla. Och hon och min bror är ny separerade och han är faktiskt mycket viktigare i mitt liv än vad hon är.

    Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite.

    Jobbigt med sådana människor som förstör det där spännande o mysiga i vår tillvaro.


    Det borde väl hon själv förstå tycker man... Jag hade gjort PRECIS likadant <3

  • SingingFantacia
    viXan skrev 2013-03-07 22:30:34 följande:

    Jobbigt med sådana människor som förstör det där spännande o mysiga i vår tillvaro.


    Det borde väl hon själv förstå tycker man... Jag hade gjort PRECIS likadant <3


    Tack !
  • confuzed86

    Vi ska ha buffé med kallskuret då det blir billigare och vi behöver ej ha ngn som lagar maten då vi förbereder allt med hjälp av släkt och vänner. Vi har ett budgetbröllop på 30 000kr med 78 bjudna gäster så då fung det ej med för dyr mat

  • confuzed86

    Nu är inbjudningarna klara för att läggas på lådan! Äntligen!! Nu börjar detta kännas verkligt ;)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!