• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Här rullar det på. Härnäst är att beställa tid för måttagning av brudklänningen. Brudskorna är provade och tillbakaskickade, det var en bläckfläck på dem. Nya skor är på väg och jag funderar på jag inte ska ha ett par med bredare klack, vi gifter oss utomhus. Reservklänning är inköpt. Jag är livrädd för att spilla på mig under middagen (är en drällkråka och spiller alltid på vitt) så nu har jag köpt en billig klänning att ha i reserv. Kom igår men eftersom jag bor på annan ort i veckorna får jag vänta tills helgen att hämta ut den. Spännande att se om den passar. 

  • Karolajia
    Sjörå skrev 2013-03-06 20:46:30 följande:
    Här rullar det på. Härnäst är att beställa tid för måttagning av brudklänningen. Brudskorna är provade och tillbakaskickade, det var en bläckfläck på dem. Nya skor är på väg och jag funderar på jag inte ska ha ett par med bredare klack, vi gifter oss utomhus. Reservklänning är inköpt. Jag är livrädd för att spilla på mig under middagen (är en drällkråka och spiller alltid på vitt) så nu har jag köpt en billig klänning att ha i reserv. Kom igår men eftersom jag bor på annan ort i veckorna får jag vänta tills helgen att hämta ut den. Spännande att se om den passar. 
    Åh, vilken bra idé... man kanske också skulle ha en reserv... Om olyckan är framme. Fast känns ändå som en ganska onödigt budgetpost om man inte använder den... eller? 
  • JuliaNilsson

    Här rullar det på också, även om jag ännu är barfota vid vigseln... men skorna kommer ändå inte synas med min enorma underkjol. Här är min brudklänning! :)

     

  • Fröken Finemang

    vårt bröllop blir indre och mindre för vardag som går. 
    Tror mest det beror på att känner "Ingen vill komma på vårt bröllop"- å planerar därefter.
    PLaneringen nu är dock väldigt OSS, och det känns oerhört bra,
    nu är vi med i sparandet och behöver inte alls spara så mkt som vi sagt från start,
    men försöker spara undan så mkt som möjligt för att inte ta allt för mycket av sparfonden när det väl är dags. 

    på påsklovet ska jag ha konsulttion på hår å makeup,
    klänningen är beställd, brudgummen kommer i kostymen,
    mat ådryck kan vi inte göra nått med förrns i juli iaf,
    nu väntar vi mest in att vi kan skicka in hindersprövning och att osa går ut.

    Smala bord = mindre dekorationer, löpare återstår att införskaffas, men det är ju inget "jobb" i sig =) 


  • Karolajia

    Jag håller på och kollar lite på tårtdekorationer. Och de flesta dekorationer är ju ett par med blod brud och brudgum tycker jag. Iallafall de lite roligare. Typ denna: www.kakburken.se/product_info.php

    Tror ni att man kan bara ta en permanent marker och måla på svart typ? Eller köpa någon liten burk med figurfärg eller något? Man vill ju gärna att brudparet ska se ut som en själva liksom...
     

  • confuzed86

    Karolajia: har du kollat de andra sidorna med tårtdekorationer? Finns tårtdecor mfl. Har sett flera st med mörkt hår på bruden. Sök efter andra sidor mer tårttillbehör.

  • sommaren13

    Hur gör ni med betalning av alla olika poster? Betalar ni allt eftersom eller betalar ni på plats? (tänkte på lokal, fotograf, blommor mm).

    Jag har suttit och funderat på om man ska börja betala redan nu, dock så betalar vi nog lokalen en vecka innnan, när vi vet hur många vi blir, eftersom vi betalar per person där.
    Fotografen ska egentligen betalas dagen innan, men samtidigt så kanske det är skönt att ha sånt gjort, jag är bara nojjig att nåt ska gå fel och det inte blir nåt bröllop, och så har man betalat massa pengar som man kanske inte får tillbaka så mycket av....visst man ska inte måla fan på väggen, men allt kan ju hända. 

  • Sjörå
    Karolajia skrev 2013-03-06 22:28:33 följande:
    Åh, vilken bra idé... man kanske också skulle ha en reserv... Om olyckan är framme. Fast känns ändå som en ganska onödigt budgetpost om man inte använder den... eller? 
    Jag köpte min här via Köp och Sälj, den kostade 1000 kronor oanvänd så jag tycker inte att det är en så onödig budgetpost. Det verkar ju gå bra att sälja brudklänningar om man har lite tålamod. För mig är det helt klart värt 1000 kronor att slippa oroa sig för att spilla på den stora dagen. 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!