• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • MissFannie
    Augusti13 skrev 2013-02-22 14:51:40 följande:
    haha phu, det känns skönt ;) Får jag fråga vad man pratar om under ett sådant samtal? Är det särskilda frågor man bör tänka på innan?
    Man går igenom hur vigselns upplägg ska vara, vilka textvarianter man vill använda, musik/psalmer, bibelläsning om man vill ha det osv. vi gick även igenom ungefär hur vi vill att det ska sägas och egna löften eller färdigskrivna och så :) så mysigt! Nu kände vi ju prästen så det blev inte så många frågor om hur vårt förhållande är och om vi tänkt på framtiden osv, annars har jag hört att man även kan diskutera de sakerna :) Tror det är bra att fundera lite över vilken musik man vill ha annars ta det som det kommer! :)
  • Mandala

    Sitter här lite förbryllad över hur man ska klara av att dansa i brudklänning, klänningen är lång och ganska stor. Har ni funderat nåt på det`?


  • sansun
    Mandala skrev 2013-02-25 09:54:17 följande:
    Sitter här lite förbryllad över hur man ska klara av att dansa i brudklänning, klänningen är lång och ganska stor. Har ni funderat nåt på det`?
    JAG har funderat mer än en gång på detta! :-/ Å jag har även funderat på att kanske ha en annan lite partiagre klänning att byta om till på kvällen. Är det fusk? :-O Ja, jag vet inte. Men den så kallade brudvalsen ska ju vara i brudklänning å även om jag inte kommer ha en prinsessbakelse direkt så är inte jag van att dansa i långa klänningar med släp
     
  • sansun
    Gissi skrev 2013-02-24 18:23:01 följande:
    Hallå i tråden!

    Här kommer ännu en Augustibrud. Vårt bröllop äger rum den 31 augusti.

    Jag har varit och testat måånga klänningar men inte hittat den rätta än. Känner mig väldigt stressad!!
    För någon vecka sedan skickade vi ut Save the date korten. Kyrkan och lokalen är bokad, värdpar är klart, bestman och made of honor är klara. Om någon vecka ska jag ha tjejkväll och fråga mina andra tärnor om dom vill vara tärnor =)

    Längre än så har vi inte kommit än. 
    Å äntligen någon som e ungefär på samma stadie planeringsmässigt  som mig Å vi gifter oss den 10 Augusti så du ligger nog lite bättre till ändå :-O Jag har inte heller hitta klänningen med DET ännu. Finns ju tusentals å jag vet säkert vad jag inte vill ha..... Känner mig som velig 5 åring som ska köpa lördagsgodis, samtidigt så vill man ju gärna att det ska vara så nära perfekt som det bara går
     
  • Mandala
    sansun skrev 2013-02-25 10:32:20 följande:
    JAG har funderat mer än en gång på detta! :-/ Å jag har även funderat på att kanske ha en annan lite partiagre klänning att byta om till på kvällen. Är det fusk? :-O Ja, jag vet inte. Men den så kallade brudvalsen ska ju vara i brudklänning å även om jag inte kommer ha en prinsessbakelse direkt så är inte jag van att dansa i långa klänningar med släp
    Nä det verkar svårt. Jag har inte tänkt visa klänningen för mannen innan bröllopet, annars hade det kanske varit bra att öva på att dansa valsen i brudklänningen. Möjligt att brudvalsen kan gå att dansa men efter valsen tror jag att jag måste byta om. Jag/vi vill dansa lindy hop nu när vi gått på det ett tag, det går inte alls med långklänning. 
  • sansun

    NU har vi bestämt oss för inbjudningskort och beställt dessa Passade även på att beställa servetter med tryck på från samma ställe. Då är det bara resten kvar då  
    Måste bara få skriva vilken härlig dag detta är också Började ju inte fullt så underbart i natt då när minstingen 1 år kräktes, somnade om, sov ca 1 1/2 tim bajsade igenom allt vad bjöja, pyjamas och sängkläder heter. Men nu är han pigg så vi har isolerat oss hemmavid och håller tummarna att det är över. Nu skiner solen och jag sitter med en kopp kaffe och datorn ute på altanen, grabbarna leker i snön och karln ska jobba kort dag VARDAGSLYX på hög nivå! Hoppas att ni andra kan njuta av livet likaså!
     

  • sansun
    Mandala skrev 2013-02-25 11:02:47 följande:
    Nä det verkar svårt. Jag har inte tänkt visa klänningen för mannen innan bröllopet, annars hade det kanske varit bra att öva på att dansa valsen i brudklänningen. Möjligt att brudvalsen kan gå att dansa men efter valsen tror jag att jag måste byta om. Jag/vi vill dansa lindy hop nu när vi gått på det ett tag, det går inte alls med långklänning. 
    Haha, nä det kan garanterat bli lite överkurs
    Men då finns det fler som tänkt byta klänning senare under kvällen.  
  • Erika83
    sansun skrev 2013-02-25 11:12:08 följande:
    NU har vi bestämt oss för inbjudningskort och beställt dessa Passade även på att beställa servetter med tryck på från samma ställe. Då är det bara resten kvar då  Måste bara få skriva vilken härlig dag detta är också Började ju inte fullt så underbart i natt då när minstingen 1 år kräktes, somnade om, sov ca 1 1/2 tim bajsade igenom allt vad bjöja, pyjamas och sängkläder heter. Men nu är han pigg så vi har isolerat oss hemmavid och håller tummarna att det är över. Nu skiner solen och jag sitter med en kopp kaffe och datorn ute på altanen, grabbarna leker i snön och karln ska jobba kort dag VARDAGSLYX på hög nivå! Hoppas att ni andra kan njuta av livet likaså!  

    Ja tänk vad vilken vändning en dag kan få... Jag o min son (6½mån) skulle på babysång. Men när vi vaknade imorse så kände vi inte alls för det då han inte var så pigg som han brukar vara på morgonen så vi struntade i det. Nu har vi bara myst hemma och ska snart ut och gå i det strålande vädret. Hinner ju med att sitta här lite nu istället och komma en bit i planerandet. ;)
  • Erika83

    Hej alla tjejer! Verkar som de flesta kommit en bra på väg i planerandet. Vi har fått hem inbjudningarna, nu ska vi bara skriva ut infobladen och sen ska de skickas iväg. Fotograf bokad, Dj bokad. Kollar på klänningar, har två kvar att välja mellan nu. Egentligen lite dyra men är så förälskad i dessa så det får bli någon utav dem. :) Menyn börjar falla på plats. Ja det känns som vi börjar landa lite... Men herregud vad det är mycket att tänka på!!! ;)

  • Fröken Fräken

    Oooooh! Jag har insett att jag kanske inte alls är ute så tidigt som jag trodde. Jag var och provade brudklänningar i lördags för första gången. Döm om min förvåning när de sa att der var 5-6 månaders leveranstid på vissa märken. IIiiih, jag är alltså ute i sista minuten. Hur gick det till?!? Tur att jag inte väntade till april med att leta. Jag ska gifta mig den 3 augusti... Hur lång leveranstid har ni? Och har ni redan slagit till?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!