• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Grundell

    Nu planeras det för fullt. Ni andra verkar ha större bröllop. Vi skall ha ett litet i kyrkan och efteråt blir det middag för enbart släkten hemma i ett partytält som står i trädgården. Det passar oss bra. Känner att vi har kommit en bra bit på väg. Min klänning är klar, mannens kläder är klara, våra tre barns kläder är klara, ringen är klar, frisören bokad, maten bestämd dukningen bestämd, buketter o corsage blommor bestämda (de gör jag själv ) Så känns som om jag har läget under kontroll.

  • Aug 2013

    Gud så underbart gjort Skogus!! Som sagt tänk att du ska gifta dig med en sån romantiker ;)

    Min sambo har varit helt som förbytt efter att vi bestämmt oss att vi vekligen ska gifta oss, verkligen en romantiker han med ;) hihi men de där slog nog allt :D

    Idag har anmälningar börjat ploppa in ifrån gästerna, dock verkar inte svärmor ha fått hem sin än eller så spelade hon dum när hon ringde tidigare idag till min sambo.

    Började tänka idag, tänk om någont inbjudan kommer bort i posten så dom itne får sin och inte vet något?!
    Tror nerverna redan börjat stöka när det blir mer och mer verkligt!

  • Pandy

    Hej! Svårt det där med barn. Vi har bokat en helhelg på pensionat med våra nära och har festen i en festlokal de har i en lada bredvid pensionatshuset. Vi har med vår tvåårige son men vet inte riktigt hur vi gör med honom under kvällen. Någon/några får ställa upp och underhålla honom/lägga honom. När han väl somnat hoppas jag att denna person (farmor tex) kan få vara med på festen och släppa loss lite. Men lurigt eftersom han ju kan vakna under kvällen/natten... Tror inte att någon baby watcher kan nå igenom två tegelfasader... Kanske om man kan lita på mobil-appar som ringer upp vid en viss decibel. Det är också lurigt med andras barn. Vi vill gärna att folk ska kunna slappna av på festen, men vill inte heller säga att vi inte vill att deras barn ska vara med... Och det handlar bara om de barn som är så små att de inte kan "sköta" sig lite själva. Barn i skolåldern tycker jag absolut ska kunna vara med, och de kommer att ha kul med varandra. Men vi vill att föräldrarna ändå ska välja. Vill de ha en barnfri helg så ska de passa på. Men vill de, tex som en del av semestern, att barnen ska vara med så ska de kunna ha med dem.... Veligt. Vi har inte skrivit ngt om det på save the date-korten som vi ska skicka ut i dagarna, utan lämnat det så att det naturligt kommer att frågas om när de väl fått korten (sen får vi skriva ngt om det i inbjudningarna). Men nu blev det svårt att bestämma hur vi ska skriva på kuverten istället. Familjen xxx, eller bara de vuxnas namn, eller bara efternamn. Suck! Någon som har någon idé? Vi kommer nog inte åka på någon direkt smekmånad. Möjligen en barnfri storstadsweekend. Vi sparar våra pengar till husköp istället.... Tror jag. Kanske ångrar vi oss och drar iväg på nåt i alla fall.... Är alla förresten färdiga med kläder? Vi har knappt börjat med det. Jag har bara kollat på nätet. Ska ngn beställa på nätet? Kanske en god idé att börja med att kolla. Några affärer först. Och prova lite olika modeller...?

  • Pandy

    Oj vad ihoptryckt texten blev. Det var lite radbyten egentligen som inte kom med.... Poppee, jag funderar över Jenjen. Har kollat runt väldigt mkt på,nätet och tycker att de är de enda som har några klännings-alternativ som känns lockande. Men jag tror jag ska försöka prova lite klänningar på stan först för att känna efter. Risken är väl att man då som ovan exempel plötsligt måste ha en klänning som kostar vääääldigt mycket mer än man tänkt. :D

  • Längtandsfull

    Jag tänkte köpa klänning från jenjen men jag och mamma skulle bara ut och kolla vilken modell jag gilla.. Men efter mycket letande så hitta jag en jättefin på rean. Men endå långt över vad jag tänkt i pris. Då sa mamma att hon skulle betala den så de blev köp.. Nu ska den sys in och ändras lite på så den blir precis som jag vill ha den.

  • sommaren13

    Åååh igår så beställde vi inbjudningskorten från calligraphen Så snart ska vi skicka ut dom...vet dock inte riktigt när, vi gifter oss den 17 aug och tänkte ha osa 16 juni. När brukar man lägga in om semester ungefär?
    Jag skulle vilja skicka ut dom på en gång när vi får dom, men det känns lite tidigt att skicka dom 6mån innan vigseln...men samtidigt så är ju vigseln i slutet av sommaren innan skolan börjar, så då kanske många passar på att vara bortresta...vad svårt det är :-/
    När skickar ni som gifter er den 17e? 

  • After8years
    sommaren13 skrev 2013-02-07 07:23:42 följande:
    Åååh igår så beställde vi inbjudningskorten från calligraphen Så snart ska vi skicka ut dom...vet dock inte riktigt när, vi gifter oss den 17 aug och tänkte ha osa 16 juni. När brukar man lägga in om semester ungefär?
    Jag skulle vilja skicka ut dom på en gång när vi får dom, men det känns lite tidigt att skicka dom 6mån innan vigseln...men samtidigt så är ju vigseln i slutet av sommaren innan skolan börjar, så då kanske många passar på att vara bortresta...vad svårt det är :-/
    När skickar ni som gifter er den 17e? 
    Vi ska gifta oss 24 Augusti och skickade våra vackra inbjudningar från Caligrafen i förrgår, dom kom fram till de flesta redan igår. Vi ville vara ute i god tid (vi fick tips om det från en kompis som är Bröllopskoordinator i och med att det är i semetertider) så folk kan planera sina semestrar och så. Sista anmälningsdag 30 april. Som sagt vi ville vara ute i god tid + att vi har hållt hela bröllopet hemlig för alla utom Toastmaster, Marshalk och Tärna och det är ju lite svårt att Inte prata om bröllop nu när det är "det enda man tänker på" Flört
  • After8years

    Nu när inbjudningarna landat hos alla så "vågar" jag skiva in oss på 24 Augusti Skrattande


     


    3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ Trollet Plupp
    ¤ Tessla
    ¤ itbecomesyou
    ¤ Tessa01
    ¤ Poppee
    ¤ ellyn
    ¤ Amandizzen


    6 augusti
    ¤ Elyea


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline
    ¤ Lillan
    ¤ anna1977
    ¤ madeinFinland
    ¤ 130810
    ¤ Längtansfull
    ¤ Grodprinsens brud
    ¤ Augusti13
    ¤ Lakinna
    ¤ Acire 


    13 augusti
     ¤ fiah


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke
    ¤ Sofia82
    ¤ NinaH
    ¤ 88kaktus85
    ¤ Aug 2013
    ¤ sommaren13


     24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan
    ¤ malli716
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus
    ¤ SaraWHPM
    ¤ MissFannie
    ¤ soderpling
    ¤ Alvstina


    ¤After8years


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Ememem
    ¤ BlivandeFruEddysson
    ¤ Fjolltuss
    ¤ Ela
    ¤ Wardelli
    ¤ Disa
    ¤ sofialndkvist

  • Grundell

    3 augusti ¤ Deede ¤ Fröken Finemang, Karlstad ¤ lillasofie, Västerås ¤ PiaB, Stockholm ¤ SZ2013 ¤ Biographic ¤ Mandala ¤ sessa ¤ sophiebus västerås ¤ Hobevi¤ Anaa ¤ ViirreL Söderbärke ¤ Tösen ¤ Marlon ¤ Trollet Plupp ¤ Tessla ¤ itbecomesyou ¤ Tessa01¤ Poppee ¤ ellyn ¤ Amandizzen 6 augusti  ¤ Elyea 10 augusti¤ Makeupmyday, Åland ¤ Schumeline, Uppsala ¤ Augusti13 ¤ Laures ¤ Stefan och Caroline ¤ Lillan ¤ anna1977 ¤ madeinFinland ¤ 130810 ¤ Längtansful l¤ Grodprinsens brud ¤ Augusti13 ¤ Lakinna ¤ Acire 13 augusti  ¤ fiah17 august i¤ Pifa, Lund ¤ SOSO, Uppsala ¤ Sjörå, Mölnlycke ¤ Sofia82 ¤ NinaH ¤ 88kaktus85 ¤ Aug 2013 ¤ sommaren13  24 augusti ¤ FreNi ¤ Kipso, Gävle ¤ Confuzed86 ¤ JossanKossan ¤ malli716 ¤ GBG2013 ¤ Lally ¤ Skogus ¤ SaraWHPM ¤ MissFannie ¤ soderpling ¤ Alvstina ¤ Grundell ¤After8years 31 augusti¤ Brudiframtiden ¤ Helchem, Stockholm ¤ ChristineL ¤ sommaren13 ¤ Linaangelica1 ¤ Wardelli¤ Ememem ¤ BlivandeFruEddysson ¤ Fjolltuss ¤ Ela ¤ Wardelli¤ Disa¤ sofialndkvist

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!