• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

    Åh jisses vad trött jag är, känns som om jag håller på att jobba ihjäl mig.
    Måndag blir min enda lediga dag på 12 dagar (och då har jag inte haft 2 dagar ledigt på raken sen 2 veckor tillbaka när jag får den dagen). Men så går det ju med två jobb, varav upplärning på det ena...
    Förhoppningsvis lugnar det ner sig redan nästa vecka. Jag kommer troligtvis inte kunna jobba något alls på det andra jobbet (alltså extrajobbet) så då får jag en normal arbetsvecka i alla fall, och så ledig helg efter den Glad 

    Men åh vad kul det är att vara tillbaka i hotellbranchen igen. Även om det så bara kanske blir 10-20 timmar i månaden sen (alltså efter upplärning och när alla är friska osv) Solig 

  • Nikkita

    Ja jag kan tänka mig att du är trött. Hoppas att du får en härlig ledig dag på måndag nu då Glad

    Idag har vi tagit ner 2 getingbon, lätt som en plätt. Riktigt snygga var dem, vilket jobb det ligger bakom. Nästan lite synd att ta ner bona Obestämd Men vi vill ju inte ha dem där när getingarna har vaknat till liv efter vintern... Nu är det bara att bygga upp väggen igen så är det så gott som nytt Flört

  • Chicita

    Oj, ja sånt vill man inte ha hemma då...
    Dom kan väl få bo någon annan stans Flört  (hos grannen kanske? Oskyldig )

  • Lenblo
    Chicita: Jo, övervikt kan ju bidra till lite av varje. Men det är knappast alltid och på alla det som är det egentliga problemet.
    Jag knarkar redan Samarin, Omeprazol funkar inte. Men det ser jag som en ganska normal biverkan. Och Läkerols (för den konstiga smaken i munnen) laxerande effekt motverkar någorlunda Duroferonets stoppande.
    Det verkar som om du har en del tuffa veckor. Bra att du tycker att det är kul i alla fall.

    Jag har fått tid hos min vanliga husläkare nästa vecka. Hoppas vi kommer fram till något.

    Vi ska börja renovera köket snart och köper in en massa grejer. När det gäller mikrovågsugnar verkar det som om "för inbyggnad" höjer priset lika mycket som "bröllops-". Kräks Det finns liksom ingen anledning att en liten stålram kring mikron för prydnad ska femdubbla priset. Och IKEAs "billiga" finns inte i borstat stål. Vi vill inte ha alla fingeravtrycken man får på blankt stål, men jag funderar allvarligt på att borsta själv.
  • Chicita

    Ja och vi letar efter en micro som inte är för inbyggnad - med högerhängd dörr. I rostfritt (gärna borstat) stål.
    Det du... Hihi...
    Det verkar inte finnas några med högerhängda dörrar. Alla är vänsterhängda.
    Om det går att skifta så är det ofta vita eller små micros och det vill vi inte ha
     

  • amerika
    daniiel skrev 2013-03-11 21:49:32 följande:

    Vi fick också ett möte med den nya kuratorn, för läkarna på avdelningen + kuratorn är inte alls nöjda på FK som inte vill ge oss vårdbidrag. Blir att söka om snart igen, om någon månad, och hoppas på det bästa. Dom ska hjälpa oss på alla sätt dom kan, vilket är otroligt skönt.


    Fy va trist m FK Rynkar på näsan men va skönt att ni får all hjälp ni behöver av sjukvården!!! Man är ju så otroligt utsatt och måste lägga så otroligt mycket mer tid, pengar och energi på att vara förälder till ett sjukt barn att ett VB bara är en fis i rymden, som en "uppmuntranspeng". Vår son har flera sjukdomar och det är ett fasligt rännande på barnsjukhuset!! Det kostar på. Och självklart gör man det utan knot, för sitt barns skull. För att inte tala om hur dåligt det blev på apoteken efter avregleringen när mediciner aldrig finns hemma utan alltid måste beställas! 

    Men FK håller på att se över sina bedömningar, särskilt när det gäller vårdbidrag, vet jag. Vet inte riktigt vad barnet ska ha för svårigheter för att man som förälder ska kunna få VB, det räcker i alla fall inte med att bara ha en arm eller diabetes/celiaki/tarmsjukdom eller, som i ert fall, hjärtfel.... 

    Önskar er lycka till i alla fall och hoppas det går vägen!!
  • amerika

    Sorry, jag är visst varken gift eller har varit här länge.... hihi
    Hoppas ni ursäktar mig!  

  • Chicita
    amerika skrev 2013-03-16 20:02:10 följande:
    Sorry, jag är visst varken gift eller har varit här länge.... hihi
    Hoppas ni ursäktar mig!  
    Hehe... veteran är man när man känner sig som en, brukar jag säga Flört
  • amerika
    Chicita skrev 2013-03-16 20:02:47 följande:
    Hehe... veteran är man när man känner sig som en, brukar jag säga Flört
    Tack!! Kanske är jag det på sätt o vis då jag varit gift i nästan 15 år förut... Flört
  • Chicita
    amerika skrev 2013-03-16 20:09:38 följande:
    Tack!! Kanske är jag det på sätt o vis då jag varit gift i nästan 15 år förut... Flört
    Ja du ser... dolda talanger Flört
Svar på tråden BT-Veteraner