• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Nikkita

    Jag började med karate när jag var 8 år när jag var 12 fick jag sluta pga mitt ena knä.. Därefter har jag tränat lite av varje. Judo, Kempo & Boxning. Dock har kroppen sagt ifrån ett antal gånger så det har blivit några uppehåll. Sedan har det varit svårt att få med någon annan att sparra med, så de senaste åren har det inte blivit något alls.
    Så nu ska jag iaf träna lite hemma, bara för att få tillfredställelsen av att puckla på något Flört

  • Nikkita
    daniiel skrev 2013-03-04 22:04:31 följande:
    En snabbfråga bara.. Om jag skulle byta till ett släktnamn, efternamn då, hur gör man för att maken och dottern ska få det också? Är det samma blanketter som när maken bytte till mitt efternamn jag har nu i samband med bröllopet? Alltså från Skatteverket.
    Det var en bra fråga, har faktiskt inte en susning. men jag tycker att det borde vara skatteverket som har blanketten som behövs. Det bästa är nog att ringa till dem & kolla läget Glad 
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-03-04 22:04:31 följande:
    En snabbfråga bara.. Om jag skulle byta till ett släktnamn, efternamn då, hur gör man för att maken och dottern ska få det också? Är det samma blanketter som när maken bytte till mitt efternamn jag har nu i samband med bröllopet? Alltså från Skatteverket.
    Tror att du måste gå via patent & registreringsverket....
  • Chicita
    Nikkita skrev 2013-03-04 22:07:59 följande:
    Jag började med karate när jag var 8 år när jag var 12 fick jag sluta pga mitt ena knä.. Därefter har jag tränat lite av varje. Judo, Kempo & Boxning. Dock har kroppen sagt ifrån ett antal gånger så det har blivit några uppehåll. Sedan har det varit svårt att få med någon annan att sparra med, så de senaste åren har det inte blivit något alls.
    Så nu ska jag iaf träna lite hemma, bara för att få tillfredställelsen av att puckla på något Flört
    Ja vi har mitsar och knogskydd hemma så vi brukar sparra lite vi också, eller brukade ska jag väl säga. Det har inte blivit något av på länge nu...
  • daniiel
    Nikkita skrev 2013-03-04 22:11:05 följande:
    Det var en bra fråga, har faktiskt inte en susning. men jag tycker att det borde vara skatteverket som har blanketten som behövs. Det bästa är nog att ringa till dem & kolla läget Glad
    Chicita skrev 2013-03-04 22:11:41 följande:
    Tror att du måste gå via patent & registreringsverket....
    Jag ansöker om namnet hos PRV, men för att maken inte ska få rätt att föra efternamnet vidare om vi eventuellt skulle gå skilda vägar i framtiden, så måste han ta namnet via Skatteverket. Dottern skulle väl iofs kunna stå med på ansökan till PRV, kostnaden blir densamma. Tänkte mer på hur man gör med maken hos Skatteverket sen.. får kanske mejla och fråga. Det är ju inte akut, jag är bara nyfiken :P Vi har inte råd att byta efternamn nu..
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-03-04 22:31:02 följande:
    Chicita skrev 2013-03-04 22:11:41 följande:
    Tror att du måste gå via patent & registreringsverket....
    Jag ansöker om namnet hos PRV, men för att maken inte ska få rätt att föra efternamnet vidare om vi eventuellt skulle gå skilda vägar i framtiden, så måste han ta namnet via Skatteverket. Dottern skulle väl iofs kunna stå med på ansökan till PRV, kostnaden blir densamma. Tänkte mer på hur man gör med maken hos Skatteverket sen.. får kanske mejla och fråga. Det är ju inte akut, jag är bara nyfiken :P Vi har inte råd att byta efternamn nu..
    Det finns säkert mer info på skatteverkets hemsida sen också Glad
  • Lenblo
    Chicita skrev 2013-02-18 22:04:48 följande:
    Hmm nu vet jag inte riktigt vad du kommenterade. Vad skulle röntgas?
    Jag är röntgad och undersökt kors och tvärs under flera år nu... Men jag har aldrig fått veta hur länge något skulle kunna göra ont Flört

    Låter som en spännande resa du haft i alla fall Solig 
    Om man har brutit något tar det vanligtvis åtminstone 4 veckor innan det läkts, på de "bästa" ställena. Är det mjukdelar kan man åtminstone hoppas på kortare smärtperiod.

    Ibland kändes det som om resan var lite väl spännande, men i slutändan blev vi inte av med något materiellt ofrivilligt. Tråkigt bara med en kultur där tom personalen på motsvarande Mc Dolnads försöker lura dig. Men det var ingen som stirrade ut mig för att jag var blond. Eftersom i princip ALLA färgar håret så de tänkte antagligen bara : "Snygg färgning!" Och bruden (med maken förstås) är nu glatt hemma i Jönköping efter att ha bott med svärmor i hennes trånga lägenhet i nästan ett år.

    Jag borde fått besked om jobbet för två veckor sedan. Tydligen förhandlar det privata operationsföretag jag vill jobba på med Landstinget om tjänsten, och detta har dragit ut på tiden. Besked inom ytterligare två veckor är det senaste budet. Hoppas, hoppas.
  • Lenblo

    Choklad och Coca cola och tåtryckningar mot migrän? Man kanske skulle testa. Någonstans har jag bara svårt att tro att något så explosivt som min migrän blir bättre av något så enkelt. Fast triptanerna (Zomig, almotriptan etc) kan man ju ta sent i förloppet ändå. Även om de inte dämpar auran plus att jag blir rejält trött av dem så anser jag att de är Guds gåva till mänskligheten. Om jag nu inte hittat något bättre. Flört

Svar på tråden BT-Veteraner