• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

    Oftast är svenska filmer pinsamma/dåliga! Men sen finns det bra filmer och serier. Beck, Skärgårdsdoktorn, Sällskapsresan ;) Plus andra mordserier.

  • Chicita

    Jag tycker att det låter som att dom läser innantill liksom.
    Det känns så krystat och överspelat.

    Men men, allt är inte dåligt. Det finns vissa bra både filmer, serier osv.
    Generellt så undviker jag svenskproducerat dock Flört 

  • TheD

    Brittiska mord är det bästa! :D

    Maken fick gå och jobba nu ist för att börja kl 23 då en tryckare blev nedsparkad på nyår och inte skulle klara av att jobba inatt. Struntar väl jag i! Jag vill ha min make hemma den här kvällen eftersom jag åker tillbaka till skolan imorgon. Okej, det är synd om killen men jag blev så irriterad när karln sa att han skulle börja 19.30 :(

  • daniiel

    Och jag som är väldigt förtjust i svenska filmer och tycker att många av dom är underskattade. Jag tycker att Hollywoodfilmer lätt blir väldigt överdrivna. Jag har dock inget intresse av mord och liknande, så Beck och sånt går bort :P


  • Chicita

    Trist TheD... 
    Det är ju inte så mycket att göra åt, men det blir ju inte mindre tråkigt för det Obestämd 

    Jag gillar spänning, men inte skräck. Så klassiska typ Sherlock Holmes och liknande gillar jag.
    Jag föredrar Engelska filmer framför Amerikanska. Och jag gillar inte dom där som är så extremt överdrivna varken som komedier, romantiska eller action...
    Det ska vara lagom, men med bra skådespelare och kännas "äkta" 

  • TheD

    Brittiska skådisar är skolade på ett helt annat sätt. Betydligt mer skolade än i USA "du, killen som jobbar bakom disken. Du skulle passa bra i en film som jag ska producera"... Jag älskar Downtown Abbey, En karl för sin kilt (kommer inte ihåg engelska titeln), Skenet bedrar, Midsomer Murders....osv :) Det är mer charm i det brittiska.

  • TheD

    För vissa är det så. Vilket kan vara en komplimang så klart och vissa är teaterdelen i sig men annars så märks det att personen försöker.. ;)

  • Chicita

    Sitter just nu och väntar på att en fd klasskompis ska dyka upp i TV1 (Lunds Humorfestival)
    Josefine Andersson i teatergruppen 123 Schtunk (eller tja hela gruppen då) är med där, och förhoppningsvis har dom inte blivit bortklippta av TV Flört 

  • daniiel

    Jag älskar också Downton Abbey. Jag såg House of Elliot för ett år sen snart och även den serien var jättebra, även om det var ett lite abrupt slut. Jag barnsligt förtjust i kostymfilmer ;) Speciellt Jane Austen! hehe Och då är britterna bra!

    Chicita - Vad roligt :) Hoppas att dom inte blivit bortklippta, det skulle ju vara tråkigt. Även om jag inte riktigt tycker om att se människor jag känner på tv :P Det går tex en ny serie på Barnkanalen nu, Skrotarna heter den. Den är inspelad här i Skellefteå och en pappa till en klasskompis åt dottern är med i den. Jag klarade knappt av att se det... och jag vet inte varför...

    Vad är det för program? Varför ska dom vara med? :)


Svar på tråden BT-Veteraner