• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

    Oh, inte illa :D Haha jag har alltid varit ledig hela jul och nyår och hela sommaren, så jag vet inget annat. Jag har ju dock däremot aldrig haft ett jobb :P Kan dock tänka mig att det känns som lyx, jag vet ju hur glad maken är över 2 veckors jullov i år :) Vad ska ni hitta på över nyår då? :)

    Tyvärr funkar det inte bättre. Måste logga in mellan varje tråd. Har bara gett mig fasiken på att skriva lite här ikväll, så jag står ut :P


  • Nikkita
    daniiel: Ja så gott som, ska bara måla en liten vägg till & det gör vi på söndag! 
    Ja temafester är riktigt kul, men just svart & vitt tycker jag är lite tråkigt... Vi brukar ha maskerad, då älskar jag att tänka ut vad jag ska klä mig som Skrattande Förra året gick jag som "Neytiri" i Avatar. Det blev en succé!

    Chicita:  Ja det är bara att bita ihop tills det blir bättre eller tills de kommer på varför & vad de ska göra åt det. Fick själv en kortison spruta i mitt lillfinger för någon vecka sen & slipper nu värken. Många som tycker att "det är ju bara ett finger", men det kan vara nog så frustrerande. 
  • Chicita
    daniiel: Trist att det inte funkar än, men det måste väl lösa sig någon gång tycker jag...

    På nyår funderar vi på att kanske åka upp till makens föräldrar igen (vi ska ju dit under jul, och sen hem och jobba några dagar emellan) vi har inte firat nyår med dom någon gång. Och jag inbillar mig att det är mindre raketer och pangpang där än vad det är hemma...
    I alla fall slipper vi ju dom där stora fyrverkerierna som arrangeras av företagen här.
    Hunden blir jätteupprörd av fyrverkerierna nämligen Obestämd 

    Nikkita: Tja jag ser det som att jag ju har 9 fingrar till så jag klarar mig... Men det som är jobbigast är inte värken. Utan att det är ringfingret på vänster hand så jag kan inte ha mina ringar (vigsel + förlovningsring alltså) och har inte kunnat ha dom sen 3 månader efter bröllopet... 
  • Nikkita
    Chicita: Åh så tråkigt att du inte kan använda dina ringar. Är det för att det gör ont eller är fingret svullet?

    På tal om nyår så hoppas jag att det inte smälls så mycket raketer i vårt nya område. Vår lilla katt gillar det inte alls, jag tycker det är totalt slöseri med pengar & inte minst dåligt för miljön/människor/djur. 

    Men det är fint att titta på iaf om man nu ska hitta något positivt med det hela Flört 

    Vårt larm satte igång inatt 05:13. Mannen rusade upp & jag ringde larmfirman... Vi kunde inte se någon anledning till varför det utlösts... Helt slut idag, kunde inte somna om efter det nämligen.
    Nu ska vi bege oss mot Jököping & gå på middag ikväll, så jag hoppas att min energi räcker! 
  • Chicita
    Nikkita: Både ock...
    Fingret är större, men inte så mycket av svullnad. Jag har ju en knöl där som dom inte kan finna orsaken till. Läkarna känner den när dom undersöker fysiskt, men den syns inte på varken röntgen, ultraljud eller ens när dom öppnade fingret och kollade...
    Så nu vet vi inte vad som händer...
    Ont gör det också, men det är en bisak. Smärta har jag levt med sen 1996 dagligen, så det har jag slutat bry mig så mycket om egentligen Flört 

    Usch ja det är väl nackdelen med larm. Det kan ju helt enkelt vara lite kondens mellan fönstret och karmen så att sensorn kände av det som öppet eller att det blev lite för kallt för en sensor och den gav en felsignal... 

    Ja fyrverkerierna är ju fina, men det är så otroligt mycket här.
    Vi har ju stora statliga verk (nu är ju banverket och vägverket sammanslaget, till ett enda - trafikverket. men ändå) och två stora industrier + kommunens fyrverkeri på sportfältet osv osv...
    Och sen alla små privata 
  • TheD

    Då kan man pusta ut över jullovet. Ingen omtenta som väntar då jag klarade den som var i tisdags! Packning inför Spanien på lördag står på schemat imorgon samt att hälsa på Farmor :)

  • Chicita
    TheD skrev 2012-12-20 23:18:33 följande:
    Då kan man pusta ut över jullovet. Ingen omtenta som väntar då jag klarade den som var i tisdags! Packning inför Spanien på lördag står på schemat imorgon samt att hälsa på Farmor :)
    Då får du ha en trevlig jul då TheD Solig
  • Chicita

    Nu är dom sista julklapparna inslagna. Maken har till och med slagit in paket till mig här hemma nu. Något som alltid brukar ske i sista minuten uppe hos svärföräldrarna annars Tungan ute

    Bara packningen inför 4 dagar borta kvar nu....
    Hundens grejor, mat täcken osv.
    En väska med lite kläder och grejor måste vi ju få med oss, och vi får inte glömma hundens fluga.
    Han älskar sin fluga. Om jag tar fram den så börjar han hoppa och studsa och vill ha den på en gång Tungan ute


    (Supersuddig bild, från förra året. Men man ser hur ivrig han är och avslappnad i sin fina fluga)



     
  • TheD
    Chicita skrev 2012-12-21 17:48:52 följande:
    Då får du ha en trevlig jul då TheD Solig
    Detsamma! Jag kikade in i butiken när vi växlade pengar men du var inte där.
  • Chicita
    TheD skrev 2012-12-22 00:03:56 följande:
    Detsamma! Jag kikade in i butiken när vi växlade pengar men du var inte där.
    I dag var jag där mellan 9,30 och 17 Glad
    Men jag hade ju lunch. Och så var jag ute och jagade en kvittorulle runt 16-tiden också Flört
Svar på tråden BT-Veteraner