• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

    Måste säga att kika in i den här tråden och läsa gör mig så lugn :)


    Det händer så mycket ;)


    Sitter nu i vår nya lägenhet...Ska plugga.


    d: Magsjuka är inte kul! Synd att klänningen är för stor :( Grattis till tanden hihi


    N: Åh, vad mysigt att flytta in i ett hus! Många projekt :)


    C: Du har en förmåga att inte vara på din arbetsplats när jag vandrar förbi :p


    Det var det besöket för denna gång. Känner mig så social - eh...? Dags för cirkulationssystemet, endokrina systemet och nervsystemet. Jag vill inte!

  • Chicita

    Hehe, och jag som jobbat nästan varje dag den här veckan Flört
    Då måste du kommit precis innan jag började eller strax efter jag slutat eftersom jag antingen öppnat eller stängt butiken den här veckan 

  • Chicita

    Hur går det för alla BT:are nu då? Glad 

    Jag har kämpat med lite förkylningssymptom och migrän ett tag nu. Men förhoppningsvis ska det väl bli bättre snart Skrattande 

  • daniiel

    Låter som att du har fullt upp TheD :)

    Chicita, det låter verkligen inte roligt med förkylning och migrän. Jag har aldrig haft migrän själv, men min syster och maken har det ibland och dom kan bli riktigt dåliga. Hoppas att det inte bryter ut och blir värre med förkylningen!

    Här är magsjukan över, vardagen efter höstlov förra veckan är tillbaka och vi har ett berg med tvätt och trasig tvättmaskin som "Förhoppningsvis kommer laga under veckan". Blöööö....

    Jag är fruktansvärt less på vår tvättstuga. Det finns en tvättmaskin, en vanlig "hemmamaskin" som inte rymmer speciellt mkt och ska man tex tvätta en omgång kulörtvätt i 60grader, så tar det ca 2,5 timmar. Det finns en snabbprogram, då tar det ca 1 timma och ett kvickprogram, då tar det ca 45min. Man hinner ju inte direkt med många maskiner under en tvättid. Vi fick ny torktumlare för ett år sedan, den har varit in på lagning två gånger redan. Den stannar ibland av sig själv, så när man kommer ner är tvätten fortfarande blöt. Det är en kondenstumlare och vattnet hamnar inte alltid i behållaren, utan man måste tilta maskinen så det rinner ut nertill. Jag tror inte det har städats i tvättstugan på minst 5år heller. Jag har gjort lite tafatta försök, men det ger inget. Golv, väggar, tak.. allt är i så fruktansvärt dåligt skick..

    Puh, behövde verkligen få klaga av mig lite på den där jäkla tvättstugan!


  • Chicita

    Förkylningen verkar ha klingat av lite. Förhoppningsvis ligger den inte latent och väntar på rätt tillfälle att slå till Flört
    Migränen har släppt men jag har som "rester" kvar. Ett tryck över skallen och lite mer trögtänkt än vanligtvis Tungan ute
    Det är antagligen vädret som gör det eftersom jag är väderkänslig...

    Ja dom där förbaskade tvättstugorna...
    När jag och exet flyttade isär så fick jag en jättefin nyrenoverad lägenhet. Dom renoverade i princip dygnet runt för att hinna få den klar när jag skulle flytta in.
    Men tvättstugan var ändå en riktig besvikelse. Som du säger - skitig och dåliga maskiner.
    Jag gjorde dock en deal med hyresvärden och tog på mig att städa och hålla fräscht i tvättstugan mot hyressänkning. Och när det blev fräschare så investerade dom i nya maskiner också Glad 

  • Chicita
    Tokig skrev 2012-11-07 10:21:17 följande:
    När kvalificerar man in sig i denna tråden?
    När man känner att man passar in Flört
    Och det gör du väl, så välkommen Solig
  • Chicita

    Halvhavre Skrikandes
    För att uttrycka det lite fint.

    Eller tja jag ska inte måla fan på väggen än, vet ju inte hur jag mår i morgon.

    Men den där förkylningen har lekt med mig, och nu är det svullet i halsen, småfebrigt och täppt i näsan igen. Inget livshotande alltså.
    Men efter att ha kommit hem från en väldigt lugn dag på jobbet i dag (inga tunga lyft eller något) och efter att ha suttit i soffan i ca 30 min med en kopp te och en macka så har jag svinont på en punkt (lite större än en femkrona) på vänster sida i ryggen, ungefär vid tredje revbenet nerifrån och 10 cm in från sidan. Alltså där man har BH'n.
    Ska jag jämföra med något så skulle det antingen vara att jag överbelastat ett muskelfäste eller att jag legat väldigt tokigt en natt sådär (men ondare).

    Och vi som hade planerat 2 långpromenader under helgen, alltså lång promenad. 2-3 timmar hade vi tänkt försöka vara ute, men i lugn takt. Om jag inte vaknar och mår bra så lär det ju inte ske...
    *muttrar* Obestämd 

    Jaja, jag får försöka kurera mig under natten helt enkelt Glad 

  • daniiel

    Nej, vad tråkigt att höra att den bröt ut iaf :( Förkylning är så jobbigt och har man otur, så kan den bli så långvarig. Förhoppnings blir det inte en sån för din del. Och hoppas att det onda i ryggen ska släppa och ge med sig redan till imorgon. Låter ju väldigt konstigt, undrar vad det kan vara...

    Själv åkte jag förmodligen på dotterns magsjuka i veckan, mått väldigt dåligt under onsdag och torsdag, men idag känns det bättre och jag har kunnat äta :) Imorgon ska det bakas tårta, för på söndag firar vi farsdag och pappas födelsedag. Då ska han (och mamma) få presentkortet på hotellet och jag har lånat rimmet som du skrev Chicita, det blev perfekt :)


  • Chicita

    Usch stackars dig daniiel... magsjuka är det absolut värsta man kan ha tycker jag.
    Nog för att man blir så "sjuk" av en förkylning, det är så synd om en när man är förkyld liksom (man blir så ynklig). Men magsjuka är mycket mycket värre.
    Skönt att du mår bättre nu Glad 

    Rimmet var ju åt dig (eller tja dina föräldrar) så det är bara att använda som du tycker, ändra om något inte stämmer osv Glad 
    Men det är ju lite spännande när man ska ge bort en sån sak, som inte är en sak Glad 
    Ni får ha en bra dag med firande då Glad 

Svar på tråden BT-Veteraner