• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Nikkita

    Oj oj oj vad mkt som hänt sedan sist jag var inne :) Ska försöka att läsa ikapp under dagen här.


    Grattis till VG på tentorna TheD.


     


    daniiel: hoppas det gick bra att dra ut tanden idag. Skönt att få det gjort iaf.


     


    Chicita: Åh jag älskar snö, tyvärr har vi inte snö så länge här nere i Malmö. Jag är glad när det väl kommer & lägger sig någon dag :)


     


    Nu har vi bott i huset en vecka & trivs super bra!!! Flytten gick smidigt vi var 9 pers som hjälptes åt att lyfta & kånka alla kartonger & möbler. Började kl: 10.00 & var klara strax innan 18 tiden.


    Vi har målat om alla rum utom vardagsrummet, där ska vi bomma igen ett fönster ut till uterummet först. Sen ska vi göra om tvättrummet så det blir som vi vill ha det.


    Det ska installeras element i uterummet så att vi kan få ett gym där. Nu ska här kommas i form inför julfesten & resan till Indonesien i Januari ;) Haha!


    Det är såå tyst i huset, inga grannar som stör & inga reparationer tidigt på morgonen.. Men nu hör man däremot nya knäppningar i golv & annat skumt som man aldrig hört tidigare ;) Börjar vänja mig så smått & njuter i fulla drag!


     

  • Chicita

    Det är skönt när allt börjar falla på plats Glad
    Tänk på att inte renovera sönder förhållandet bara, ta pauser och gör annat också. Man kan göra något "halvbra" som duger ett tag (över vintern exempelvis) 
    Ni skulle exempelvis kunna borra fast några klossar (eller hela lister) i fönstersmygen och sen sätta en gipsskiva ovanpå dom, så det hamnar i samma nivå som väggen, bara ta bort fönsterfodret och spackla slätt. Gör samma utifrån sen så finns fönstret fortfarande där om ni skulle ångra er någon gång Glad

  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-30 14:17:45 följande:
    Det är skönt när allt börjar falla på plats Glad
    Tänk på att inte renovera sönder förhållandet bara, ta pauser och gör annat också. Man kan göra något "halvbra" som duger ett tag (över vintern exempelvis)
    Ni skulle exempelvis kunna borra fast några klossar (eller hela lister) i fönstersmygen och sen sätta en gipsskiva ovanpå dom, så det hamnar i samma nivå som väggen, bara ta bort fönsterfodret och spackla slätt. Gör samma utifrån sen så finns fönstret fortfarande där om ni skulle ångra er någon gång Glad

    Haha ja precis så ska vi göra med fönstret, bara slå upp en vägg ovanpå fönstret. Så det är lugnt. På andra sidan ska fönstret vara kvar & det ska stå en tv framför (i det blivande gymmet)... Vi är inga "bygg" människor alls så det är bara små saker vi fixar. Huset var redan så gott som totalrenoverat när vi flyttade in. Nytt kök, badrum, toalett & tvättrum.


    Vi fick byta 3 tarsiga rutor & valde att göra det nu inför vintern istället för att byta ut hela fönster med ram överallt (3-glas ska in till våren).

  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-30 14:43:26 följande:

    Haha ja precis så ska vi göra med fönstret, bara slå upp en vägg ovanpå fönstret. Så det är lugnt. På andra sidan ska fönstret vara kvar & det ska stå en tv framför (i det blivande gymmet)... Vi är inga "bygg" människor alls så det är bara små saker vi fixar. Huset var redan så gott som totalrenoverat när vi flyttade in. Nytt kök, badrum, toalett & tvättrum.


    Vi fick byta 3 tarsiga rutor & valde att göra det nu inför vintern istället för att byta ut hela fönster med ram överallt (3-glas ska in till våren).


    Skönt när det är renoverat och klart när man flyttar in då Glad
    När det mest är färgen på väggarna som man vill ändra.
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-30 14:49:34 följande:
    Skönt när det är renoverat och klart när man flyttar in då Glad
    När det mest är färgen på väggarna som man vill ändra.
    Ja vi kände det oxå. Sen blir det lite ändringar efterhand som gör det liter mer "oss". Men som du sa, vi tar det lite pö om pö så att vi inte blir less på allt...
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-30 14:52:00 följande:
    Ja vi kände det oxå. Sen blir det lite ändringar efterhand som gör det liter mer "oss". Men som du sa, vi tar det lite pö om pö så att vi inte blir less på allt...
    Jo precis, man måste ju ändå laga och fixa saker lite då och då och underhålla huset. Men det gäller att ha en bra plan så det inte tar stopp mitt i. Glad
  • daniiel
    Nikkita - Vad roligt att ni börjar komma i ording och trivs :) Det är ju alltid saker som ska fixas och göras när man flyttar och speciellt när det är till hus. Låter bra dock att kunna ta det lite pö om pö och inte behöva stressa alldeles för mkt.
  • daniiel

    Stygnet där tanden suttit trillade bort igår och idag har jag inte behövt ta någon värktablett, så det blir bättre och bättre :) Ovan att vara utan tand, men skönt att inget gör ont :P

    Igår fick vi en hel massa snö och idag regnar det, så nu är det härlig slask ute och hunden vägrar i sten gå ut. Vi får bära ut henne, hon gör sina behov gåendes och rusar mot dörren så fort hon är klar haha

    Inatt fick vi magsjuka här hemma också, dottern som åkt dit, så är stentrött efter att ha varit uppe med henne halva natten och torkat och duschat och ordnat. Håller tummarna för att jag och maken ska slippa, peppar peppar!

    Och just ja, klänningen som jag beställde till julfesten kom idag och är alldeles för stor.. tråkigt :(


Svar på tråden BT-Veteraner