• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Darling Daisy

    Nu har jag överlevt tre dagar på mitt extrajobb i restaurangkök! Det är riktigt kul! Lite ovant, så klart, och lite stressigt, men jätterara kollegor och kunder. 
    Ska jobba den här veckan och några dagar nästa vecka. Sen ska jag börja på mitt nya heltidsjobb
    Har fått ett nytt jobb som handläggare på en myndighet, det ska bli jätteroligt och spännande. 

    Chicita: jag tror att det stämmer med att många handlade under öppningsdagarna och nu känner sig lite "mätta" på butiken. De kommer nog tillbaka om ett litet tag, då hösten har kommit ordentligt. (fast ni har kanske mer höst där uppe än vi har redan?) 
    Här i Jönköpings län regnar det mycket, men ibland är det faktiskt sol Är väl ca 15-18 grader varmt på dagarna.

    Är det nån som har läst "Fifty shades of grey" (Femtio nyanser av honom)?  

  • Chicita

    Vad kul Darling Daisy Glad
    Hoppas du kommer trivas där

    Ja folk kan ju inte handla hur mycket som helst, och det är mellan löner nu också, så vi hoppas att det kommer igång sen igen Skrattande

    Nej den har jag inte läst... vad handlar den om?

  • Darling Daisy

    Ja, jag hoppas att det är så trevligt som det verkade vid intervjun!

    Boken är typ som modern tantsnusklitteratur Jag läste den för att en kompis bad mig, men har inte bestämt mig om jag gillade den eller inte.  Den handlar om en ung tjej som träffar en rik kille med bd/sm-intresse. Hon blir kär och han vill dominera henne. Sen har de sex..., igen och igen och igen... Det är typ hela handlingen, för personerna är inte så särskilt djupt porträtterade!

  • Chicita

    Hehe ingen bok för mig då med andra ord *hihi*
    Jag gillar deckare, vissa thrillers (kan inte se dom på film men jag läser dom gärna) och historiska romaner samt fantasy Skrattande 

     

  • Darling Daisy

    Tjaa, som sagt, har inte bestämt mig för om den är värd att läsa eller inte...

    Jag gillar annars också mest fantasy och deckare. Terry Pratchetts böcker är nog absoluta favoriterna, de är så underbart skruvade. Har hans senaste på väg hem från bokhandeln.
    Gillar förvisso också viss chic-lit, men då ska det vara lite intelligentare än den här "50 shades.." boken.

     

  • Chicita

    Favoriten inom Fantasy-grenen (om man inte tar Sagan om Ringen då som ju är en klassiker Flört ) är Landet Deverry av Katharine Kerr.
    Rätt många böcker och lite svårt att komma in i dom då dom har ett eget språk. Men bara man kommer igenom första boken så är dom suveränaSkrattande 

  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-09-11 22:44:08 följande:
    Favoriten inom Fantasy-grenen (om man inte tar Sagan om Ringen då som ju är en klassiker Flört ) är Landet Deverry av Katharine Kerr.
    Rätt många böcker och lite svårt att komma in i dom då dom har ett eget språk. Men bara man kommer igenom första boken så är dom suveränaSkrattande

    Du råkar inte veta om kerr serien har avslutats?


    Senaste gången jag läste den så var sista boken verkligen inget riktigt avslut.

  • Nikkita
    Darling Daisy: Har inte heller läst den. Låter inte som en bok för mig heller så jag står nog över den Flört

    Jag läser oxå gärna deckare & thrillers. Min absoluta favorit författare är "Dean Koontz", han skriver underbara böcker. Den bästa är "Väktare". 
    Sen tycker jag iofs också om viss "chic-lit" som du skrev Darling Daisy, men det måste ändå vara en spännande handling. Där är Nora Roberst favoriten Glad 

    Senaste deckaren jag läste var Keplers "Eldvittnet", en bra bok som utspelar sig i Sverige.  
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-09-11 23:58:47 följande:

    Du råkar inte veta om kerr serien har avslutats?


    Senaste gången jag läste den så var sista boken verkligen inget riktigt avslut.


    Det finns 12 böcker utgivna på svenska.
    Sen 3 till som inte kommer att översättas. Men dom finns att köpa på engelska om man vill.
    Så därför är ju "sista boken" (på svenska) alltså inte ett slut.

    Jag ska försöka köpa dom sista 3 böckerna på engelska, jag har dom andra 12.
    Men jag misstänker att jag skulle behöva köpa i alla fall bok 12 och kanske bok 11 på engelska också bara för att komma in i att läsa dom på det språket då dom ju (som du ju säkert vet) är rätt speciella Flört 
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-09-12 10:41:14 följande:
    Det finns 12 böcker utgivna på svenska.
    Sen 3 till som inte kommer att översättas. Men dom finns att köpa på engelska om man vill.
    Så därför är ju "sista boken" (på svenska) alltså inte ett slut.

    Jag ska försöka köpa dom sista 3 böckerna på engelska, jag har dom andra 12.
    Men jag misstänker att jag skulle behöva köpa i alla fall bok 12 och kanske bok 11 på engelska också bara för att komma in i att läsa dom på det språket då dom ju (som du ju säkert vet) är rätt speciella Flört

    Jo jag har faktiskt läst dem på svenska för språket är ju lite konstigt annars brukar jag helst läsa på originalspråket.


    Ska kika på bibblan i veckan


    Hur e de tre sista?

Svar på tråden BT-Veteraner