• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

    Jaha... Läkarna trodde inte på MS som tur var. Dom pratade om Menieres men la ner den teorin så fort dom insåg att mina skov kan vara flera månader och inte bara 4-5 timmar som ett anfall av Menieres är.

    Jag ska tillbaka för magnetkameraröntgen för säkerhets skull.
    Och jag har fått ett nervgift (liknande botox) insprutat i nackmusklerna pga att yrseln KAN komma från nacken och dom vill försöka utesluta det genom att tvinga musklerna att slappna av.

    Men vi vet alltså fortfarande inte vad problemet är...

  • Darling Daisy
    Chicita skrev 2012-09-06 17:15:39 följande:
    Jaha... Läkarna trodde inte på MS som tur var. Dom pratade om Menieres men la ner den teorin så fort dom insåg att mina skov kan vara flera månader och inte bara 4-5 timmar som ett anfall av Menieres är.

    Jag ska tillbaka för magnetkameraröntgen för säkerhets skull.
    Och jag har fått ett nervgift (liknande botox) insprutat i nackmusklerna pga att yrseln KAN komma från nacken och dom vill försöka utesluta det genom att tvinga musklerna att slappna av.

    Men vi vet alltså fortfarande inte vad problemet är...
    Vad skönt att det inte verkar vara MS, men vad tråkigt att de fortfarande inte vet! Hoppas att de snart hittar någon förklaring till dina problem!
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-09-06 17:15:39 följande:
    Jaha... Läkarna trodde inte på MS som tur var. Dom pratade om Menieres men la ner den teorin så fort dom insåg att mina skov kan vara flera månader och inte bara 4-5 timmar som ett anfall av Menieres är.

    Jag ska tillbaka för magnetkameraröntgen för säkerhets skull.
    Och jag har fått ett nervgift (liknande botox) insprutat i nackmusklerna pga att yrseln KAN komma från nacken och dom vill försöka utesluta det genom att tvinga musklerna att slappna av.

    Men vi vet alltså fortfarande inte vad problemet är...

    Härligt att höra att de inte trodde det var MS, skönt att processen är igång nu iaf, hoppas de hittar vad som är fel snart!


     

  • Chicita

    Tack DD och Sara Glad

    Ja förhoppningsvis märker jag någon effekt och i så fall är det ju något med nacken och då kanske det bör utredas varför mina nackmuskler är så extremt spända hela tiden trots att jag jobbar mycket med avslappningsövningar och stretchning...

  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-09-06 17:15:39 följande:
    Jaha... Läkarna trodde inte på MS som tur var. Dom pratade om Menieres men la ner den teorin så fort dom insåg att mina skov kan vara flera månader och inte bara 4-5 timmar som ett anfall av Menieres är.

    Men vi vet alltså fortfarande inte vad problemet är...
    Skönt att det inte är MS, men givetvis tråkigt att du fortfarande inte fått svar på vad det är. Hoppas de hittar anledningen snart iaf Glad 
    Sara 120707 skrev 2012-09-06 23:31:27 följande:
    Fick tillbaka resultatet på tentan jag gjorde den 29:e och jag blev godkänd! Yeeyh!!
    Härligt!!!

    Nu ska jag snart iväg till jobbet några timmar sen är det helg Solig Har absolut inga planer inför helgen & det känns faktiskt riktigt bra! Tänker ha en lugn & anslappnad helg, där jag rår om mig själv lite extra Hjärta Mannen ska nämligen in & jobba några timmar både lörd & sönd.
     
  • TheD
    Chicita skrev 2012-09-06 17:15:39 följande:
    Jaha... Läkarna trodde inte på MS som tur var. Dom pratade om Menieres men la ner den teorin så fort dom insåg att mina skov kan vara flera månader och inte bara 4-5 timmar som ett anfall av Menieres är.

    Jag ska tillbaka för magnetkameraröntgen för säkerhets skull.
    Och jag har fått ett nervgift (liknande botox) insprutat i nackmusklerna pga att yrseln KAN komma från nacken och dom vill försöka utesluta det genom att tvinga musklerna att slappna av.

    Men vi vet alltså fortfarande inte vad problemet är...
    Hm.
  • Chicita

    Trevligt att se dig i dag TheD även om jag var lite ofokuserad Flört

    Det har varit otroligt lugnt på jobbet under dagen. Jag hoppas verkligen inte att det ska bli så här varje helg för då får vi nog problem Obestämd
    Men man får väl hoppas att det är pga att många handlade så mycket under öppningsveckan så att det kommer bli lite stiltje ett tag nu medan dom sliter in dom kläder dom redan handlat Flört

  • TheD
    Chicita skrev 2012-09-08 17:48:44 följande:
    Trevligt att se dig i dag TheD även om jag var lite ofokuserad Flört

    Det har varit otroligt lugnt på jobbet under dagen. Jag hoppas verkligen inte att det ska bli så här varje helg för då får vi nog problem Obestämd
    Men man får väl hoppas att det är pga att många handlade så mycket under öppningsveckan så att det kommer bli lite stiltje ett tag nu medan dom sliter in dom kläder dom redan handlat Flört
    :) Jag får väl komma in och shoppa!
  • Chicita
    TheD skrev 2012-09-09 12:25:18 följande:
    :) Jag får väl komma in och shoppa!
    Du är så välkommen. Jag får väl ta fram symaskinen om du hittar något snyggt - som är för stort Flört
Svar på tråden BT-Veteraner