• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Nikkita

    Idag & igår var jag på Tangopalatset i Malmö & åt rawfood till lunch med mina kollegor Skrattande Super gott! 1:a gången vi testade det. Så imponerad av smakerna. Helt veganskt & ekologiskt var det. Känndes super nyttigt, mättande & som sagt väldigt gott. 
    Kocken är super duktig & gjorde rätterna precis som vilken varmrätt som helst (utseendemässigt då alltså). På andra ställen jag sett rawfood har det varit mycket sallad (inte som lagade rätter) utan mer " jaha, nu äter jag en sallad idag igen" Flört 
    Kul att ha hittat ett ställe med bra/god lunch, mycket variation & nära till jobb (som dessutom är nyttigt) Solig

  • Chicita

    Härligt NikkitaGlad

    I dag öppnar vi butiken. Allt är på plats och vi kommer att få massor av hjälp.
    Jag vet inte riktigt hur dom tänkt, för vi ska tydligen vara 7 säljare i dag och vi ska samsas om 1 kassa.
    Vi (jag och den andra nya tjejen) tänkte att vi väl kan turas om att stå i kassan helt enkelt så att det står en och slår in och tar betalt och en som packar varor medans resten hjälper kunderna.
    Men nej så skulle vi inte göra säger dom högre cheferna.
    Vi skulle visst följa våra kunder från provhytt till kassa och avsluta allt.

    Ok det är en bra tanke, men jag kan tänka mig kaoset där inte bara kunderna köar i kassan, utan även säljarna, så att det inte finns någon ute på golvet ändå till slut som kan hjälpa kunder... Skrikandes 

  • Darling Daisy

    Lycka till med allt i butiken idag, Chicita! Det går säkert jättebra! Ni får säkert göra nån kompromiss om det är mycket folk, då kan  ni ju liksom inte stå o köa med kunderna. En dag med normalt antal kunder är det ju jättetrevligt att få den sortens service som cheferna vill

  • Chicita

    Ja det löser sig säkert Darling Daisy Glad

    Normalt sett arbetar vi ju helt själva, så då blir det ju aldrig någon kö i kassan.
    Eller tja kö kan det väl ändå bli i kassan, men inte av säljarna Flört 

  • Darling Daisy
    daniiel skrev 2012-08-28 09:54:25 följande:
    Jag brukar använda Reebok Freestyle, men nu är det dags att köpa nya och jag tvekar på om jag ska köpa ett nytt par såna eller välja något annat. Haha men va? Äger du inga converse? Jisses, jag trodde alla hade minst två par ;P

    Vad är grön hälsa, omsorg och rehab? Alltså vad handlar det om? :) Hoppas du fick sova ordenligt, hua för att stiga upp den tiden! Och hoppas att dagen blir intressant och rolig :)
    Hihi, nej jag har inte haft några converse sen åttiotalet (usch, nu känner jag mig gammal ). Då kallades de inte ens för converse, utan basketkängor!

    Grön hälsa/rehab/omsorg är hälsofrämjande verksamhet i lantlig miljö. Tex kan personer med funktionshinder få vara på en bondgård istället för att vara på den vanliga dagliga verksamheten (dagcenter, väva, räkna skruvar, snickra fågelholkar osv). 
    Djur och natur har ofta en god effekt på olika sjukdomstillstånd. Äldre som får vara ute i trädgården blir piggare, tidigt dementa skjuter upp sitt behov av sjukhusvistelse, de som använder sömnmedel kan ofta minska sina doser tex.
    Jag tycker att det är ett jätteintressant område och skulle i framtiden vilja starta en sån verksamhet.
  • Darling Daisy
    Chicita skrev 2012-08-30 08:15:07 följande:
    Ja det löser sig säkert Darling Daisy Glad

    Normalt sett arbetar vi ju helt själva, så då blir det ju aldrig någon kö i kassan.
    Eller tja kö kan det väl ändå bli i kassan, men inte av säljarna Flört 
    Hihi, jag flinade glatt åt bilden av en jättelång kö bestående av säljare och ingen som tar kassan

    Hoppas dagen blir kanonbra i alla fall!
  • Chicita

    Åh vilken bra dag vi har haft SoligSkrattande

    Vi överträffade vårt säljmål med massor...
    Vi fick in många kunder som var överlyckliga för att just den här butiken har öppnat i deras stad och allt flöt på som om det varit oljat Skrattande 

    Vi fick beröm för hur vi hade satt upp butiken (alltså hur den var dekorerad, med grejor som vi fått från kedjan, vi får inte använda egeninköpta grejor) och hur kläderna var inhängda och presenterade på skyltdockor och torsos / "lägg-bord".
    Och dom var så nyfikna på huvudkontoret efter att ha sett våra sälj-siffror för första timmen att vår distriktschef fick skicka nya rapporter varje timme åt dom Skrattande 

  • Darling Daisy

    Oh, vad roligt, Chicita!! Tänkte på dig här i eftermiddags
    Jag har varit i några av kedjans butiker och de hade riktigt snygga och bra kläder. Kul med snygga kläder för lite större kvinns...

    Jag och mannen kom att prata lite om medeltidsveckan i Visby.
    Du, som är expert, hur är det att vara där?
    Vi har aldrig varit där, men jag har velat åka i många år.  

  • Chicita

    Ja jag lärde mig att tjejerna i den "gamla" butiken brukar säga att det är en butik för tjejer med lite extra volanger *hihi*
    Det låter ju lite sött i alla fall.
    Det bästa med konceptet tycker jag helt klart är att man inte behöver gå längst in i det mörka hörnet i affären för att shoppa på en avdelning som är döpt till något med "du är tjock" fast i andra ordalag (Big is beautiful, Generous osv) och där allt är i modell "tält" där dom tagit det största mönstret dom hade på oformliga skjortor, t-shirts och klänningar och lagt till 10 cm runt om för att få till större storlekar...
    På Zizzi är ju kläderna proportiornerligt (hmm lite trött i huvudet, det är nog helt felstavat men ni förstår väl vad jag menar *hihi*) större, vilket betyder att dom inte räknat med att man växer 10 cm bara för att man går upp ett par storlekar, och inte heller att armarna blir 10 cm större i omkrets när magen blir det.
    Och deras jeans... oj... jag har inte haft jeans på ca 10 år. Om jag har provat jeans så sitter dom antingen supertight över lår och rumpa och är jättestora i midjan, eller så är dom för korta i midjan och sitter strax under höften. Eller bara stora, överallt utom över höftområdet...
    Zizzis jeans går upp över rumpan och sen går dom in i midjan så dom sitter fint i svanken. Och så är det stretch så det är helt klart dom skönaste jeansen jag har ägt någon gång Skrattande

    Medeltidsveckan... tja 
    Jag älskar det. Det händer saker överallt hela tiden. Många saker är gratis eller rättare sagt frivillig betalning Flört 
    Stämningen är på topp och det är som ett långt kalas...
    Loke sammanfattar det mycket väl Skrattande 


    ">

     

  • TheD

    Jag skulle gladeligen gå in och shoppa men du har ju sagt åt mig att jag inte får :p


    Chicita skrev 2012-08-30 21:26:35 följande:
    Ja jag lärde mig att tjejerna i den "gamla" butiken brukar säga att det är en butik för tjejer med lite extra volanger *hihi*
    Det låter ju lite sött i alla fall.
    Det bästa med konceptet tycker jag helt klart är att man inte behöver gå längst in i det mörka hörnet i affären för att shoppa på en avdelning som är döpt till något med "du är tjock" fast i andra ordalag (Big is beautiful, Generous osv) och där allt är i modell "tält" där dom tagit det största mönstret dom hade på oformliga skjortor, t-shirts och klänningar och lagt till 10 cm runt om för att få till större storlekar...
    På Zizzi är ju kläderna proportiornerligt (hmm lite trött i huvudet, det är nog helt felstavat men ni förstår väl vad jag menar *hihi*) större, vilket betyder att dom inte räknat med att man växer 10 cm bara för att man går upp ett par storlekar, och inte heller att armarna blir 10 cm större i omkrets när magen blir det.
    Och deras jeans... oj... jag har inte haft jeans på ca 10 år. Om jag har provat jeans så sitter dom antingen supertight över lår och rumpa och är jättestora i midjan, eller så är dom för korta i midjan och sitter strax under höften. Eller bara stora, överallt utom över höftområdet...
    Zizzis jeans går upp över rumpan och sen går dom in i midjan så dom sitter fint i svanken. Och så är det stretch så det är helt klart dom skönaste jeansen jag har ägt någon gång Skrattande
Svar på tråden BT-Veteraner