• majemma

    Vi som gifter oss 15 september

    Här kan vi som gifter oss den 15 september samlas och byta idéer och tankar med varandra. Det är inte lång tid kvar och åtminstone mina nerver blir allt mer påtagliga.

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 15 september
  • Protexblue
    majemma skrev 2012-08-22 08:40:04 följande:
    Härligt när det händer så mycket! Glad Vi skrev också ut bordsplaceringsbord och namn på små lappar. Det blev så mycket enklare att testa olika alternativ än om man använder sig av verktyget här.
    Hur gick körlektionen?
    Jo men de är skönt när man får mycket gjort, känner att man blir lite lugnare i vetskap om att man har mindre saker att göra framför sig. Vi använde lite häftmassa bakom lapparna med namnen på, tycker de var supersmidigt att enkelt kunna flytta om lapparna som man kände. De var även skönt med de små lapparna med namn på då man kunde lägga dom personer man tror skulle fungera bra ihop i små klungor innan man placerade ut dom. Plus att jag fick inte verktyget dom har här att fungera särskilt bra, vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, men men.. =)

    Körlektionen blev inte alls, kom dit 07.30 väntade i 20 minuter och ingen dök upp. När receptionen öppnade fick jag reda på att jag fått fel datum uppskrivet och de var inte den 21:a utan den 22:e jag skulle vara där. Så då fick jag avbeställa den som var idag för jag hade inte möjlighet att ta mig dit. Så nu är första lektionen den 27:e.
  • Isabellaandersson

    Fonten heter Snell Roundhand och finns på Macdatorer! Tycker att den passar perfekt på bröllop!

  • majemma

    Här kommer vårt första utkast till placeringskort. Jag skulle vilja framhäva monogrammet bättre men vet inte riktigt hur. Pappret med namnet kommer att vara lite mer cremefärgat och med struktur. Just nu testar jag bara olika storlekar.



    Har även börjat med vigselprogrammet. Är klar med innehållet men sitter och fnular med framsidan. Hur kommer ni att ha era vigselprogram? Med omslag eller utan? Vad har ni på framsidan?
  • majemma

    Nu är det bara tre helger kvar till dagen B! Har ni läget under kontroll? Här känns det lite skakigt, men ändå ganska bra. Ska göra färdigt placeringskorten idag och vigselprogrammet på onsdag när vi träffat prästen. Sedan är det bara festhäftet kvar när det gäller trycksaker. Tycker det är skönt att kunna bocka av lite.

    Så blir det några hippor i helgen tror ni? Här blir det antagligen ingenting eftersom vi ska åka upp till våra föräldrar. Sambon ska få svensexa nästa helg (hysch hysch!) och jag tror att jag blir hippad då också eftersom min tärna ska på ett annat bröllop helgen efteråt. Hoppas hoppas! Glad

  • Isabellaandersson

    ÅÅå det ska bli så kul! Börjar känna mig smått stressad över lite saker...hittar inga skor till mina pojknäbbar och så är det lite trycksaker och fix kvar...Imorgon ska jag umgås med min son hela dan då min blivande ska få sin svensexa och alla mina kompisar har planer....

  • Hansson78

    Igår hade jag världens bästa möhippa! Vi hade så sjukt roligt! Är så tacksamma för alla mina underbara vänner och släktingar. Är helt slut idag...


    Nu är det bara fullt fokus på den 15, inte så långt kvar nu

  • snuttitess
    Hansson78 skrev 2012-08-26 19:04:13 följande:

    Igår hade jag världens bästa möhippa! Vi hade så sjukt roligt! Är så tacksamma för alla mina underbara vänner och släktingar. Är helt slut idag...


    Nu är det bara fullt fokus på den 15, inte så långt kvar nu


    Åhh vad roligt att bli hippad :) Skönt att du fick en toppen dag med.
    Än har jag inte blivit hippad och kommer inte bli heller.

    Min tärna skulle hålla i möhippan men nu har hon inte tid och vet att hon är uppbokad varje helg. Så blir ingen tråkigt men mycket som gått fel i planeringen så funderar snart på ställa in och rymma för gifta mig :). 
  • jeth

    Ja nu känns det att dagen är nära!
    Jag och min blivande blev bortrövade förra helgen och vi hade en helt fantastiskt roligt dag med massa goa vänner :)

    Det mesta är fixat nu men vi har väntat på tyg till min flickas klänning men det kom i fredags och nu är den nästan fördigsydd så det känns skönt!

    Annars är det bordsplacering, festprogram samt vigselprogram som ska ordnas.

    Jag funderar på om vi ska ha brudskålen i champanje eller bål hur ska ni ha???

  • majemma

    Vad roligt med hippa för er som haft det! Glad Och vad kul att de har blivit lyckade och att alla haft roligt.

    jeth, vi ska ha vår i mousserande vin.

    Idag höll bröllopet på att bränna ner hela huset Förvånad. Eller ja, så farligt var det inte. Vi satt och gjorde placeringskorten (nu är det klara, yay!) och smälte embossingpulvret på monogrammet med brödrosten. Plötsligt börjar det lukta väldigt konstigt och det kommer ganska mycket rök från rosten. När vi tittar däri ser vi bara en glödande massa... Ur med sladden och ut i badrummet. När jag skakar rosten uppochner faller det ut ett halvt placeringskort och en del aska... Men rosten klarade sig! Glad

  • Protexblue

    De var så fint väder idag men de var väldigt lite värme kvar i luften och de fick mig att fundera på vad fasiken jag ska göra om de är kallt på bröllopsdagen. Ska man ha en tröja eller jacka, funderar på vad som kan passa bra till min prinsses/marängklänning. Hur har ni andra tänkt göra?

Svar på tråden Vi som gifter oss 15 september