• Superb­ruden
    Äldre 8 Oct 17:21
    10387 visningar
    11 svar
    11
    10387

    Vad hände 1963?

    Såg att ni hittat massa information om vad som hände 1973. Var hittar man sådan information?

    Undrar nämligen vad som hände 1963? Att Kennedy sköts och Surtsey bildas har jag koll på, men vad hände mer?

  • Svar på tråden Vad hände 1963?
  • Nean
    Äldre 8 Oct 17:24
    #0

    Sök på Google till exempel. Skriv typ historiska händelser eller bara händelser och årtalet.

    // Nean

  • Superb­ruden
    Äldre 8 Oct 17:32
    #0

    Jo, jag har sökt på Google, men hittar mest "lös" information. RTänkte att det kanske var nån som hade koll på om det fanns någon hemsida därute i cyberrymden som hade samlad information om årtal!

    Tack för hjälpen ändå! ;-D

  • Nean
    Äldre 8 Oct 17:38
    #0

    Attans! Jag som trodde jag var jättesmart och kunde hjälpa till...

    Kanske ska ägna mig åt något vettigt istället, som att jobba över vilket är den verkliga anledningen till att jag sitter kvar framför datorn...

    Lycka till med letandet Superbruden!

  • Ellte
    Äldre 8 Oct 17:40
    #0

    Söker på google...

    Tunnelbanan i England invigs (jan)

    Fängelset Alcatraz utanför San Fransisco stängs igen (mars)

    Martin Luther King håller sitt berömda "I have a dream"-tal i Washington

    Årets leksak: Lego

    Julkalender: Den tänkande brevbäraren
    Sören Alm spelade brevbäraren Kalle som var god vän med alla.

    I KalleAnka & C:o nr. 5/63, debuterar von Pluring i Sverige. I den här serien konkurrerar han med Joakim om att ha den starkaste bensinen.

    sv.wikipedia.org/wiki/1963

    Lag om 4 veckors semester

    ...hoppas det gav nåt...

  • Äldre 8 Oct 17:40
    #0

    Om du tittar på tidningssidor kanske du hittar vad du behöver?

    En del tidningar kan ju ha arkiv man kan gå in och "bläddra" i. Hur långt bak man kommer vet jag dock inte men det kanske kan vara en puff i rätt riktning?

    Vad ska du ha det till förresten?*nyfiken*

  • Jema
    Äldre 8 Oct 17:41
    #0

    Slog inte Beatles igenom 1963?
    Var inte 1963 året då riksdagen genom röstning beslutade att genomföra högertrafikomläggningen i Sverige?

    Jema

  • Lill Anna 8/7-04
    Äldre 8 Oct 18:27
    #0

    kolla länken
    www.scopesys.com/anyday/

  • Superb­ruden
    Äldre 8 Oct 18:52
    #0

    Tack alla för hjälpen, även Nean! Nu har jag fått ihop en massa om 1963. Jag ska ha det till en 40-års fest! Vill inte avslöja mer, för då kanske allt blir avslöjat! Det är nämligen en överraskningsfest

    Smyger vidare under hemlig identitet... synd att anonymfunktionen är avstängd

  • karind­a
    Äldre 8 Oct 22:04
    #0

    En sida som jag tycker att man ofta får någon träff på när man söker efter saker är www.susning.nu. Där verkar man kunna leta efter ungefär vad som helst. Jag provade att söka på 1963 och fick 380 träffar, fast det är kanske lite jobbigt att gå in och läsa på alla. Man kan ju välja de intressanta. Thomas di Leva föddes 1963. Rosenlunds ornitologiska klubb grundades 1963. Osv, osv...

  • Electr­ic Lady
    Äldre 8 Oct 22:25
    #0

    The Beatles slog mycket riktigt igenom, och gjorde sin första utlandsturné i, just det, Sverige.

  • Miss Decibe­l
    Äldre 9 Oct 14:21
    #0
Svar på tråden Vad hände 1963?