• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • PippiL8

    Hej västmanlandsbrudar! Jag hoppar på er tråd :)
    Jag bor i västmanland och gifter mig den 9:e augusti. Vi hade först bokat Brunnby gård men nu har vi tänkt om helt och ska ha bröllopet i central park, New York istället. Kläder mm ska vi fixa innan så jag tänkte höra med er om ni har några tips på var man kan hitta en vit korsett/torsolette/bustier att ha under klänningen och även om någon har tips på en bra guldsmed? Jag har en ring som jag vill göra om. 

  • elinni

    Jag hoppar också på här! :) 
    Vi gifter oss den 3:e augusti vid Västerås Slott. Exakta platsen är ännu inte bestämt, men någonstans där iallafall. Mycket är klart men det känns ändå som att hur mycket som helst är kvar! :o Det som återstår är mat (som vi ska provsmaka i maj), mannens kläder, bukett, alkohol och dekorationer.  Och så väntar jag på min beställda ring som inte verkar vilja dyka upp. Lite stressad är man minsann, men förhoppningsvis fixar sig det som återstår snabbt och smidigt :) 

  • lillasofie

    emzerus : Usch vad tråkigt Hoppas du mår bättre snart!Jag måste ju fråga dig och MrsDavidsson vart ni har köpt era blommor, eftersom de verkar ha ett väldigt bra pris!  

  • emzerus83
    lillasofie skrev 2013-04-24 21:55:19 följande:
    emzerus : Usch vad tråkigt Hoppas du mår bättre snart!Jag måste ju fråga dig och MrsDavidsson vart ni har köpt era blommor, eftersom de verkar ha ett väldigt bra pris!  
    Tack, det hoppas jag med!

    Euroflorist i Igor-gallerian där ska vi köpa våra blommor :)
  • Augusta75

    Gifter mig 10 augusti i Skerike kyrka, liten vigsel med enbart föräldrar och syskon med familjer närvarande = ca 30 personer. Middag på prästgården intill. Jag har bokat Henrik Mill som fotograf, fastnade för hans bilder och kunde sedan inte tänka mig någon annan fotograf.. Smakar det så kostar det! ;) M2B gick i taket över priset men vad gör inte en man för sin blivande fru? :P Klänning, underkläder, väska och skor inköpta. Allt nytt, funderar på vad jag ska ha för gammalt, lånat och blått? Buketten kommer att gå på ca 1 500 kr, ringen återstår att välja och så vet jag inte om jag ska ha slöja eller inte. Håret fixar jag nog själv. Har långt, mörkt hår och ska troligen locka det och delvis sätta upp det. Inbjudningskorten har skickats, likaså hindersprövningen. Maten vet vi inte än, tårtan gör jag själv :)

  • Solborga

    Jag sitter här och är lite pirrig, är nästan helt säker på att det blir möhippa imorrn..! Vad kommer hända? Så sjukt nyfiken {#emotions_dlg.djavulsk}

  • psychosomatic

    Hej!

    Har precis hittat denna tråd efter att den puffades upp - och jag som har letat så länge efter en sån här tråd och hade nästan tappat hoppet om att det fanns en!!

    Vi gifter oss 3e aug i Västerås! Vi har bara varit förlovade sen i nov och tänkte först gifta oss 2014 men bestämde i mitten på januari att vi skulle gifta oss nu i sommar istället för att vi inte ville vänta ett helt år till! Det har varit (och är!) galet stressigt men det verkar gå iaf! Ibland känner jag att om man hade haft mer tid på sig så hade man kunnat njuta av den här perioden som förlovad och i planeringsstadiet lite längre, nu känns det som att det snart är över! Men samtidigt så vet jag att om man har jättemycket tid så blir det lätt så att man bara ältar och inte kan bestämma sig. Eftersom vi inte haft så mycket tid på oss så har många beslut tagits mycket fortare än de kanske skulle tagit om vi hade haft ett halvår till.

    Galet att det är exakt 3 månader kvar idag!!

  • emzerus83
    Solborga skrev 2013-05-03 20:52:25 följande:
    Jag sitter här och är lite pirrig, är nästan helt säker på att det blir möhippa imorrn..! Vad kommer hända? Så sjukt nyfiken {#emotions_dlg.djavulsk}
    vart det nån möhippa?? :)

    Jag fick en minihippa igår, jättemysig dag med mina tre närmsta vänner! Hade fått höra att jag inte skulel få nån möhippa innan bröllopet pga av operationen jag varit med om o att jag ännu inet återhämtat mig. Men så ville de ge mig en mysdag istället...jättegulligt av dom!! Hjärta

    De kom hem hit o så drack vi lite bubbel sen åkte vi iväg till salong unik på fiskspa (var en upplevelse :) ) sen mysig fika på stan o sen middag hemma hos en av tjejerna med god mat o vin o massa prat... precis vad jag behövde nu!! sen blir det kanske nå spektakel efter bröllopet istället när jag mår lite bättre :)
  • Solborga
    emzerus83 skrev 2013-05-05 18:45:25 följande:
    vart det nån möhippa?? :)

    Jag fick en minihippa igår, jättemysig dag med mina tre närmsta vänner! Hade fått höra att jag inte skulel få nån möhippa innan bröllopet pga av operationen jag varit med om o att jag ännu inet återhämtat mig. Men så ville de ge mig en mysdag istället...jättegulligt av dom!! Hjärta

    De kom hem hit o så drack vi lite bubbel sen åkte vi iväg till salong unik på fiskspa (var en upplevelse :) ) sen mysig fika på stan o sen middag hemma hos en av tjejerna med god mat o vin o massa prat... precis vad jag behövde nu!! sen blir det kanske nå spektakel efter bröllopet istället när jag mår lite bättre :)
    Va härligt att du fick en minihippa nu innan iaf, sånt värmer Solig

    Och ja, det blev en möhippa för mig!
    Jag hade tyvärr sovit dåligt så jag gick upp för att käka frukost med fästmannen när han kom hem från jobbet, sitter vid köksbordet och ska precis börja äta när jag ser genom fönstret att det kommer en hög med tjejer vid infarten. "Älskling, det är invasion på gång" sa jag...Det här va alltså vid 7-tiden på morgonen så jag förstörde ju för dem genom att vara vaken och uppe redan...
    Men de kom in och plockade fram en imponoerande frukost, så vi satt nån timme och hade det trevligt och försökte vakna till ordentligt Flört

    Sen fick jag byta om. Jag blev utklädd till Catwoman (är kattmänniska), med åtsittande svart klänning, nät-stayups, högklackat, kattöron, rejäl kattsminkning vid ögonen och en svart ögonmask! Nu är det ju som så att jag har sällan kjol/klänning och definitivt inte högklackat! Så det blev ju ingen smidig katt av mig Skrattande

    Sen bar det av till Västerås och en fordonsmarknad som hölls på Johannisbergs flygfält. Där fick jag stappla omkring och titta på massa fina bilar, men jag fick även ett uppdrag. Jag skulle gå fram till folk och fråga om tips inför äktenskapet! Nu är jag ju rätt blyg av mig dessutom så det va lite jobbigt, men jag fick ganska bra hjälp av tjejerna ändå... Allt dokumenterades på film också. Sedan va det dags för lunch som vi intog på en restaurang.

    Efter att ha fått i oss lite extra energi så bar det av till Arosfortet för några timmars utmaning i cellerna! Jag har vart där en gång förut när jag ordnade en möhippa så jag visste att det skulle bli roliga timmar, alla ville åka tillbaka dit nån gång Glad

    Sen började det bli dags för middag, och lite förvånad blev jag när bilarna styrde tillbaka till Sala. Började känna mig lite orolig för vad som skulle kunna hända på hemmaplan, det är ju större risk att folk man känner skulle se en. Dock skulle vi hem till en av tjejerna där det gjordes egen pizza. Vi blev kvar där resten av kvällen och hade det jättetrevligt! Åt och drack gott, pratade och bara hade det mysigt. Jag är ingen som tycker om att dansa så krogen ger mig inte så mycket, så för min del kunde det inte ha blivit så mycket bättre! Är glad över att de verkade ha tänkt på det, va lite orolig för att det skulle bli krogen bara för att "det är så det ska vara".

    Så, jag är jättenöjd med min möhippa och blir glad och varm i kroppen av att de ville göra det här för min skull. Att man faktiskt betyder nåt för så många Hjärta
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013