• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • Solborga

    Hej på er! Länge sen jag skrev nånting nu...

    Men här är inbjudningarna snart på gång att gå iväg. Vi skrev ut informationsbladen igår och när vi skulle börja med själva inbjudningarna ville inte skrivaren längre av nån anledning, det blev inte rätt färger =/ Förhoppningsvis rättar det till sig, vill att korten ska komma fram nästa vecka. Pirrigt är det! Blir ju så verkligt på nåt sätt när man väl skickat iväg dem Solig

    Klänning finns hemma, den måste dock justeras lite men det får vänta någon månad till =)

    Väntar på besked angående hår och smink, man vill ju veta så man kan bocka av det på listan!

    Det tar sig iaf Glad

  • västerås13

    Hej allihop! Igår var det exakt 4 månader kvar, även för oss. Det börjar verkligen kännas att det närmar sig.

    Fick hem inbjudningskorten vi beställt i veckan så den här helgen ska de skrivas och postas är det tänkt, spännande!

    I övrigt så är det en hel del kvar känns det som, dags att lägga i en högre växel. Var och tittade på ringar för två helger sedan men jag har inte riktigt bestämt mig än. Svårt när det finns så mycket fint! Sedan är det detaljplanering av mat, sambons kläder, hår och smink (?), fotograf (?) osv.. Svårt men kul! 

  • Denblivandemajbruden

    Har googlat runt lite nu på håruppsättningar och runt 3000:- stämmer det? Känner att jag blev lite snål då kag tänkt lockat och tiara .äsch får nog ta och åka in till stan och prata med frisörer! Känner att jag vill ha klart den biten Vi skickade ut inbjudningarna för 2 veckor sen och 1/3 har redan osat lika pirrigt varje gång nån osar. Beställde klänning, underkjol, tiara, förvringspåse, och lite krimskrams från jenjenhouse och summan blev 1900:- med frakt.

  • inspectorGadget

    Jag är en spion. Jag är inblandad i någon av eras bröllop. kanske är det ditt bröllop, kanske inte!

  • lillasofie
    inspectorGadget skrev 2013-01-27 19:56:32 följande:
    Jag är en spion. Jag är inblandad i någon av eras bröllop. kanske är det ditt bröllop, kanske inte!
  • MrsDavidsson

     


    Förresten så testade jag lite bröllopsfrisyrer igår, min syster ska göra mitt hår. 
    Tänkte att jag kan lägga upp nån bild å få lite åsikter (vore skönt)
    Jag är så velig om jag ska ha så eller mera uppsatt?
    Jag är också inne på att ha ganska mycket utsläppt... å emzerus83, frisyren var super!! Spännade å få höra sen hur det har gått hos frisören. Vart gör du ditt hår? Och vad får du betala för det?
     
  • MrsDavidsson

    Ja sen ska det i lite pärlor också... å på med en slöja Skrattande

  • emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-01-27 22:28:25 följande:

     


    Förresten så testade jag lite bröllopsfrisyrer igår, min syster ska göra mitt hår. 
    Tänkte att jag kan lägga upp nån bild å få lite åsikter (vore skönt)
    Jag är så velig om jag ska ha så eller mera uppsatt?
    Jag är också inne på att ha ganska mycket utsläppt... å emzerus83, frisyren var super!! Spännade å få höra sen hur det har gått hos frisören. Vart gör du ditt hår? Och vad får du betala för det?
     
    Åhh av fint hår du har och frisyren ser ju jättebra ut! Jag tycker det är snyggt med lite halvuppsatt så där och sen med lite pärlor i också kommer bli supersnyggt tror jag! Har du lockigt hår eller har ni lockat det?

    Ja jag tyckte också att den frisyren var jättefin o jag hoppas att den blir bra på mig också... Min frisör trodde iaf att det skulle bli bra :) Jag var ju där i lördags men vi testade aldrig att göra frisyren då utan det kommer vi ta längre fram sen. För man vet ju aldrig, jag hinner kanske ändra mig igen :)

    Har inte fått nå direkt pris ännu...antagligen kommer en makeupartist att bokas där också. Eller de har ingen som arbetar där men de har en kontakt som är egen företagare och hon kan komma dit o sminka efter att frisyren är klar. Hon är inte bokad ännu så därför vet jag inget pris ännu.... Kommer även göra naglarna där. De skulle kolla om det går att få nå paketpris då för hår, makeup o naglar. Men håret bara gissar jag på ca 2000 kr. Går på Cut&Blow nere på stan- tycker de är superduktiga där!
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013