• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • ullis
    emzerus83 skrev 2012-10-08 18:53:45 följande:
    Har köpt vigselring :) Här är den:


    Har en slät vitguldsring som förlovningsring.
    Köpte den på Albrekts Guld där M2b blev medlem när han köpte förlovningsringarna, och nu fick han en 30% rabatt så då passade vi på :)

    Har även hittat smycken som jag vill ha o dessa ska min syster göra egna kopior på... så även där kommer jag undan lite billigare :)

    Hur går det i planeringen för er?
    Vet ni vad ni ska ha för musik under vigseln o som första dans?
    Superfin ring verkligen! Jag har köpt en nästan likadan ring, fast utan den stora diamanten i mitten och princess-slipade diamanter :)

    Planeringen går frammåt iaf, klänningen är köpt, tårtan och maten är provsmakad och ringen är beställd. Musiken har vi faktiskt inte funderat så mycket på än, det blir ingen som sjunger iaf, och inget liveband på festen. Ska försöka få blivande maken att spela piano under vigseln :)

    Hur går det för dig då?
  • emzerus83
    ullis skrev 2012-10-14 15:18:17 följande:
    Superfin ring verkligen! Jag har köpt en nästan likadan ring, fast utan den stora diamanten i mitten och princess-slipade diamanter :)

    Planeringen går frammåt iaf, klänningen är köpt, tårtan och maten är provsmakad och ringen är beställd. Musiken har vi faktiskt inte funderat så mycket på än, det blir ingen som sjunger iaf, och inget liveband på festen. Ska försöka få blivande maken att spela piano under vigseln :)

    Hur går det för dig då?
    Tack!! :)

    Vart beställer ni tårtan o vad är det för smak på den?

    Gifter ni er borgerligt eller i kyrkan?
    Vi gifter oss borgerligt o min kompis man kommer spela gitarr o sjunga under vigseln. Som ingångslåt har vi bestämt oss för Marry me- med train. Utgång funderar vi lite på Simply the best med Tina Turner...sen kommer vi ha en låt under cermonin också... den har vi inte bestämt ännu...

    Under festen kommer vi ha en bekant som DJ... kommer bli bra hoppas vi!
  • ullis
    emzerus83 skrev 2012-10-14 16:36:21 följande:
    Tack!! :)

    Vart beställer ni tårtan o vad är det för smak på den?

    Gifter ni er borgerligt eller i kyrkan?
    Vi gifter oss borgerligt o min kompis man kommer spela gitarr o sjunga under vigseln. Som ingångslåt har vi bestämt oss för Marry me- med train. Utgång funderar vi lite på Simply the best med Tina Turner...sen kommer vi ha en låt under cermonin också... den har vi inte bestämt ännu...

    Under festen kommer vi ha en bekant som DJ... kommer bli bra hoppas vi!
    Vi beställde från Systrarna eriksson, en Chocottatårta - cokladtårta fyld med vaniljpannacotta och cokladmousse (den godaste tårtan jag ätit!)

    Vi gifter oss i kyrkan, Barkarö kyrka. Det kommer säkert att bli jättebra! extra kul när de är nån man känner som kan spela under själva vigseln. =) Jag skulle vilja få in Cascada- every time we touch och Agnes - all i want is you, men jag vet inte hur =P
  • emzerus83
    ullis skrev 2012-10-14 17:31:07 följande:
    Vi beställde från Systrarna eriksson, en Chocottatårta - cokladtårta fyld med vaniljpannacotta och cokladmousse (den godaste tårtan jag ätit!)

    Vi gifter oss i kyrkan, Barkarö kyrka. Det kommer säkert att bli jättebra! extra kul när de är nån man känner som kan spela under själva vigseln. =) Jag skulle vilja få in Cascada- every time we touch och Agnes - all i want is you, men jag vet inte hur =P
    åhh den tårtan lät riktigt god!!! :)

    Cascadas låt har jag också funderat på då texten är såå bra :) Kanske som första dans?
  • MsChevy

    Min sambo kommer från norge, så den här kommer vi ha (på stereo) som ingångslåt: 
    ">



    Vår låt som blir första dans är Takidas "Curly Sue". Ja det är så långt ja kommit med musiken än..hehe
    Hade tänkt att en kompis skulle sjunga "Du är allt" av sonja alden, men nu sjöngs den på en av mina bästa kompisars bröllop, så nu får ja tänka om :P 

  • PippiL8

    Hej alla brides 2b! Vilken härlig tråd! Det tog en liten stund att läsa den från början, men nu är jag up to speed Glad

    Jag och sambon gifter oss den 3:e augusti i Västerås. Brunnby gård är bokat för mottagningen och vi hade nog tänkt ha vigseln där också. Utomhusvigsel, så vi får se hur det går. Har dock inte ordnat någon som viger oss än. Ringen är däremot beställd men sen har vi inte kommit längre i planeringen. Vi har jobbat med många bröllop så vi känner väl att vi har lite koll iaf. Vi träffades när vi jobbade på stadshotellet, han som kock och jag som servitris/bartender, där jag hade hand om många bröllopsmottagningar så undrar ni något om själva mottagningen så kanske jag kan vara till hjälp Skrattande

    Är det någon som inte ska gifta sig i en kyrka som kan berätta lite om hur de gör? Har inte gått ur kyrkan men finns det någon präst som kan tänka sig att utöva vigseln någon annan stans än i kyrkan? Vad kostar annars en borglig vigselförättare?

  • MsChevy
    PippiL8 skrev 2012-10-15 11:44:36 följande:
    Hej alla brides 2b! Vilken härlig tråd! Det tog en liten stund att läsa den från början, men nu är jag up to speed Glad

    Jag och sambon gifter oss den 3:e augusti i Västerås. Brunnby gård är bokat för mottagningen och vi hade nog tänkt ha vigseln där också. Utomhusvigsel, så vi får se hur det går. Har dock inte ordnat någon som viger oss än. Ringen är däremot beställd men sen har vi inte kommit längre i planeringen. Vi har jobbat med många bröllop så vi känner väl att vi har lite koll iaf. Vi träffades när vi jobbade på stadshotellet, han som kock och jag som servitris/bartender, där jag hade hand om många bröllopsmottagningar så undrar ni något om själva mottagningen så kanske jag kan vara till hjälp Skrattande

    Är det någon som inte ska gifta sig i en kyrka som kan berätta lite om hur de gör? Har inte gått ur kyrkan men finns det någon präst som kan tänka sig att utöva vigseln någon annan stans än i kyrkan? Vad kostar annars en borglig vigselförättare?
    Prata med en präst i Västerås som heter Jerker, även kallad powermeet-prästen, han är jättebra! En präst kan nog viga utomhus oxå, se bara till att boka in det i god tid. Vi kommer ha en borgerlig vigselförrättare o så vitt jag vet ska de vara "gratis" sånär som på resersättning. 

    Är det nån borgerlig vigselförrättare här i Västmanland som ni kan rekommendera eller har hört bra om? Vi ska ju iofs inte gifta oss här i länet, men man vill ju kunna träffa vf o prata o öva vigsel o så...
  • emzerus83

    Vi gifter oss också borgerligt o jag kontaktade en nere på stadshuset för ett par månader sen för jag visste inte alls vart man vände sig angående vigselförrättare. De kunde koppla en vidare men sa att jag skulle ringa tillbaka i typ februari, för att man kunde inte boka en vigselförrättare redan nu tydligen :)

    Tar också gärna emot tips på någon bra o trevlig borgerlig vigselförrättare!

  • lillasofie

    Har ni bokat fotografer än? Hur tänker ni där, blir det hela dan eller bara porträtt? Hur mycket betalar ni för det?

  • Honsofie

    Hej hej!
    Blivande fru som gifter sig 14 september nästa år :)
    Är det någon här som har några tips på catering som har buffé, helst inte jätte mycket pengar och vi vill enbart ha maten (och kanske diskningen).
    Känns som lite tidigt att börja kika på allt sånt nu men vad fan, har man inge bättre för sig så ;)
    Rolig tråd btw :D

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013