• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • emzerus83

    va roligt att nya brudar har tillkommit, välkomna :)

    Tyvärr kan jag fortfarande inte uppdatera tråden, vet inet hur jag ska bära mig åt?! Men det kanske inte gör så mycket, eller vad säger ni?

    va roligt att du börjat pyssla sophiebus :) du har inga bilder att dela med dig av? :)
    Jag hade också tänkt göra egna servettringar...men jag har köpt istället...vart lat :)

    Vi kommer ha catering från At Catering... var o provsmakade en del av deras en buffé för nån vecka sen o gud så gott det var!!! Och han vi pratade med kändes väldigt proffsig o hade en masas bra tips o idéer...
    Bra pris också tycker jag!! 175 kr/pers för den buffé vi valt...inkl utkörning.

    Tårta kommer en kompis till min syster att baka... har börjat spåna på smak o utseende. Vi vill iaf ha en moussetårta.
    har ni nå tips på smaker som ni smakat o tyckt om?

  • ullis

    just ja servettringar, ännu en grej att skriva upp på "att göra listan"... =P

    Va bra att maten verkade bra därifrån, vi tänkte också anlita dom men har ännu inte provsmakat. För våran del blir de nog varmrätt + dessert och tårta. Eller har man både desert och tårta? :) fast å andra sidan kan de väl aldrig bli för mycket av sötsaker!
    Får jag bestämma blir de någon sorts chokladtårta, förmodligen från systrarna eriksson där kunde man visst komponera hur man ville.

  • emzerus83
    ullis skrev 2012-09-14 16:26:00 följande:
    just ja servettringar, ännu en grej att skriva upp på "att göra listan"... =P

    Va bra att maten verkade bra därifrån, vi tänkte också anlita dom men har ännu inte provsmakat. För våran del blir de nog varmrätt + dessert och tårta. Eller har man både desert och tårta? :) fast å andra sidan kan de väl aldrig bli för mycket av sötsaker!
    Får jag bestämma blir de någon sorts chokladtårta, förmodligen från systrarna eriksson där kunde man visst komponera hur man ville.
    Ja man kommer liksom på mer o mer saker allt eftersom som man vill ha :)

    Självklart kan ni ha både dessert o tårta...som du skrev sötsaker går ju liksom alltid i :) Annars har ni tårta som dessert o har en förrätt istället... bara en tanke?

    Chokladtårta låter riktigt gott! Jag älskar choklad... skulle nog kunna tänka mig någon mörk chokladbotten på vår tårta, sen vitchokladmousse o nå fruktmousse...tex passionsfrukt eller blåbär eller nå sånt... Hallon ska vara gott säger de men det tål tyvärr inte jag :(

    Har ni bokat frisör o makeup ännu eller ska ni göra själva?
  • ullis
    emzerus83 skrev 2012-09-14 20:05:58 följande:
    Ja man kommer liksom på mer o mer saker allt eftersom som man vill ha :)

    Självklart kan ni ha både dessert o tårta...som du skrev sötsaker går ju liksom alltid i :) Annars har ni tårta som dessert o har en förrätt istället... bara en tanke?

    Chokladtårta låter riktigt gott! Jag älskar choklad... skulle nog kunna tänka mig någon mörk chokladbotten på vår tårta, sen vitchokladmousse o nå fruktmousse...tex passionsfrukt eller blåbär eller nå sånt... Hallon ska vara gott säger de men det tål tyvärr inte jag :(

    Har ni bokat frisör o makeup ännu eller ska ni göra själva?
    de är en bra idé, svårt de där med maten, finns så mycket att välja på =P

    moussetårta lät verkligen gott! :) de va ju synd att du va allergisk mot hallon, de passar ju annars väldigt bra ihop med choklad.

    jag lär ju boka frisör och makeup, men jag har ingen om var...har typ gått till olika frisörer varje gång jag ska klippa mig =P tar gärna emot tips på bra frisörer och sminkställen! :)

    har just insett att fotografen kommer att bli svindyr! hur tänker ni göra?
  • sophiebus

    jag har en toppen duktig frisör på sunrizz i gallerian som heter Anela.
    jag frågade henne om pris m.m å hon tar 2500kr, men kunde inte säga vad hon gör den 3/8 nästa år =)
    men hon brukar nästan alltid tacka ja till uppsättningar då de är de roligaste.
    sminkning hr jag ingen aning om, brukar inte bli så nöjd när någon annan sminkar mig men känns drygt att göra de själv.
    nån bra å billig make up artist tack =)

    jag skulle nog oxå kört på förrätt, varm & tårta. läst många som tycker det bli kaka på kaka annars, men de är ju en smaksak =)
     

    a.n.g fotograf så har min sambo en jobbarkompis som jobbar som fotograf som är toppen duktig, han fick ett kompis pris på 4000kr för att fota innan å under + porträtt.
    hans kompis är just nu å fotar han som äger glasriket (torsten janson) då han fått en privat förfrågan då dom va nöjda med hans tidigare prestationer på en privat tillställning.
    annars har vi en nära vän som jobbar som barnfotograf, fotar typ alla västerås dagis/skolor men han gör kanske inte så mycket utanför ramarna så att säga. vi vill ju ha allt lite med våran egen touch =)

    har försökt laddat upp bild från mob på mitt pyssel men de går inte =( 

  • emzerus83

    Jag kommer boka min frisör jag har på Cut & Blow nere på stan...hon "känner" mitt hår så det känsn bäst :) Och igår när jag var där så berätade hon att en som jobbar där känner en makeup-artist som jag också kunde boka så att hon kommer dit o lägger makeup också... de gör även naglar så skulle få nå paketpris :)

    Annars hade jag tänkt boka makeup store...de kostar 1500 kr för brudsminkning o då ingår en provsminkning och så får man välja produkter för 500 kr.
    Jag brukar inte bli nöjd med att andra lägger min mascara, så det tänker jag nog fråga om jag får göra själv :) tycker att det brukar bli så klumpigt o fult när andra lägger det...

    Vi kommer att ha min bror som fotograf o han ger oss det i bröllopspresent. Han är verkligen superduktig... har fotat ca 4 bröllop hittills o har ett inbokat nästa sommar förutom vårt bröllop. Annars fotar han mest modellbilder, familjeporträtt, djur/natur m.m. Han har ingen utbildning eller så utan är självlärd så att säga...

    Är du intresserad av att se hans bilder mm så skicka ett meddelande så kan jag ge hans hemsida...för den kan jag nog inte lägga ut i tråden här...

  • västerås13

    I veckan kom ett efterlängtat kuvert hem som innebär att vårt datum är spikat och både kyrka och lokal är preliminär-bokade.

    25 maj i Irsta kyrka blir vi man och fru!

    Känns som om det börjar bli allt mer på riktigt. 

  • lillasofie

    Imorrn ska jag ner med syrran till Ruths och prova klänning


    Hur går det för er andra på den fronten? Tittar ni runt eller har nån redan köpt?

  • emzerus83

    åh lycka till imorrn!! var sååå roligt att prova klänning! :)

    Jag har redan köpt (se bilder längre upp i denna tråd) :)

  • MsChevy

    Hej, får man hoppa in här? 
    Vi bor i Köping o ska gifta oss 29 juni 2013, dock inte i länet, utan nere i Östergötland. Vår röda tråd är 50-tal/rockabilly med färgerna svart, cerise o vitt o självklart prickar Glad

    Vi har kommit rätt långt i planeringen, men det har legat på is under sommaren för vi har just köpt oss hus o håller på med lite renovering. Men nu ska vi återuppta bröllopsarbetet och måste väl först o främst boka vigselplatsen o festlokalen...
    ...oj, det är mycket som ska hinnas med nu...! 

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013