• Amelia
    Äldre 1 Jun 08:11
    3801 visningar
    32 svar
    32
    3801

    känner blä om min klänning

    köpte en super fin brudklänning på tradera, en kina klänning med en massa bling på.
    de hade den inte i min storlek så jag köpte den i en storlek mindre än jag har egentligen, men jag sydde själv om till korsettsnörning på den. köpte även en rätt bra underkjol till den och varje gång jag provade den kände jag mig som en prinsessa!
    men klänningen behövde fållas upp då den var för lång för mig och korsettsnörningen skulle korrigeras då det var lite för brett glapp bak.
    sömmerskan längde bakstyckena för att få ihop klänningen bättre, men tyckte att dragkedja skulle bli bra så hon sydde dit en sån istället.  blev väl fint. klänningen sitter bra.
    men nu med alla ändringar sitter inte klänningen lika snyggt längre.
    det blev inte alls snyggt med underkjol till längre, såg bara konstigt ut.
    och utan ser jag jätte bred ut över höfterna.
    min älskade klänning känns bara blä, och det är 2 veckor kvar tills jag gifter mig

  • Svar på tråden känner blä om min klänning
  • J2012
    Äldre 1 Jun 13:57
    #21
    1700tal skrev 2012-06-01 13:25:58 följande:
    Hur menar du att den inte är för lång? Vi pratade just om att den kortats för mkt. Eller menade du att du inte tyckte den var för kort?
    Haha, ja, jag menade så klart att den inte är för kort!!! 
  • Jenny 03
    Äldre 1 Jun 14:02
    #22

    Gillar färgen och "blinget" men om man får säga vad man tycker så anser jag att midjan är för markerad och ser konstig ut. Lite som att den inte gör din kropp rättvisa. Blir för utstående och markerande.. Vet inte om det är för mycket veck som gör att den ser ihopdragen ut.
    Sen tycker jag absolut att den var finast utan axelband.

  • 1700ta­l
    Äldre 1 Jun 14:06
    #23
    J2012 skrev 2012-06-01 13:57:59 följande:
    Haha, ja, jag menade så klart att den inte är för kort!!!

    Ok, tänkte att det nog var så. Men problemet är ju ändå att klänningen är tänkt att bäras med underkjol, såsom den nedersta bilden. Och i och med att den precis nästan går i golvet när den är avkortad (utan underkjol) så kommer den ju bli alldeles för kort om hon vill ha underkjol för att få till den där "prinsesskänslan". Knepigt...


     


    Hursom, förmodligen är det dragkedjan som skapar den oflexibla skarpa kanten vid midjan, snörningen tillät en mjukare linje som "smög" ut i en vidare kjol med underkjol som på den sista bilden. Jag skulle försöka återställa den som den var innan och bära den med underkjol, förutsatt att den nya längden räcker till. Och utan axelbanden.

  • 1700ta­l
    Äldre 1 Jun 14:09
    #24
    Chicita skrev 2012-06-01 13:57:12 följande:
    Men den tredje bilden var väl en "före"-bild?
    Alltså innan den är kortad och ändrad.
    Enda "efter"-bilden är väl den med axelband om jag förstått rätt...
    Ja, så är det (har sett klänningen i flera andra trådar förr, innan ändringarna).
  • Äldre 1 Jun 14:15
    #25
    1700tal skrev 2012-06-01 14:09:55 följande:
    Ja, så är det (har sett klänningen i flera andra trådar förr, innan ändringarna).
    Ja då tycker ju uppenbart inte J2012 så annorlunda än oss andra eftersom hon också tyckte att den såg bättre ut på före-bilderna.
    Det var ju poängen Flört 
  • 1700ta­l
    Äldre 1 Jun 14:20
    #26
    Chicita skrev 2012-06-01 14:15:57 följande:
    Ja då tycker ju uppenbart inte J2012 så annorlunda än oss andra eftersom hon också tyckte att den såg bättre ut på före-bilderna.
    Det var ju poängen Flört
    Haha, precis. Hon blandade nog ihop bilderna medan hon skrev. Alla är vi nog överrens om att klänningen var i sin bästa version på nedesta "före-bilden". Bortsett från att där var aningens för lång då förstås.
  • J2012
    Äldre 1 Jun 14:24
    #27

    Ups! Som ni räknat ut så trodde jag att den tredje vad en efter-bild! Sorry!!! 
    TS, har du klackar på efter-bilden?  

  • Dazzle
    Äldre 1 Jun 19:40
    #28

    JAg tyckte det var supersnyggt med underkjolen - men det är du som ska trivas. Det är ganska smart att klä bort höfter med underkjol så man inte ser var brudens höfter går och var kjolen är.

  • Äldre 1 Jun 19:59
    #29
    Dazzle skrev 2012-06-01 19:40:00 följande:
    JAg tyckte det var supersnyggt med underkjolen - men det är du som ska trivas. Det är ganska smart att klä bort höfter med underkjol så man inte ser var brudens höfter går och var kjolen är.
    Ja det är jättesnyggt med underkjolen. Men den bilden är ju före ändringarna.
    Den ändrade klänningen är på bild 2 (den med axelband som några av oss tycker ser lite kort ut nu även utan underkjol).

    Men jag håller med annars att underkjolar kan göra underverk. Speciellt med klänningar som har fått dålig passform pga att dom är lite felsydda eller bruden har gått upp eller ner i vikt. Glad
  • Anneli­256
    Äldre 1 Jun 21:45
    #30

    jag funderar på om hon ändrade tillbaka till dragkedja utan att du ville det? Eller har jag missuppfattat. Om hon ändrade detta utan ditt medgivande så hade jag gått tillbaka och verkligen sett till så att hon "ställde saker till rätta" Det är viktigt hur du känner dig, spelar ingen roll hur vacker klänning man har för om man inte känner sig vacker och trivs så blir det inte bra. Har inte mycket mer att tilläga då du redan fått bra tips. Lycka till och se till att njut av eran dag.

  • Amelia
    Äldre 2 Jun 13:43
    #31

    igår fick jag hem klänningen, och jag valde att inte ha axelband.
    Vi provade igen med underkjol och nu blev klänningen mycket bättre, och inte alls de skarpa breda höfterna som det var på den bild jag lagt in när de var axelband på klänningen.
    Tog en massa bilder igår , dock blev inte alla så bra, men jag lägger upp en bild på den som blev bäst.



    jag vet att man ser nedersta ringen på underkjolen på den här bilden men det kommer fixas till.
    klänningen satt i tajtaste laget( fick ihop den med nöd o näppe), men jag samlar ofta på mig mycket vatten.
    så det blir diet de två veckorna som är kvar
  • Äldre 2 Jun 14:18
    #32
    Amelia skrev 2012-06-02 13:43:22 följande:
    igår fick jag hem klänningen, och jag valde att inte ha axelband.
    Vi provade igen med underkjol och nu blev klänningen mycket bättre, och inte alls de skarpa breda höfterna som det var på den bild jag lagt in när de var axelband på klänningen.
    Tog en massa bilder igår , dock blev inte alla så bra, men jag lägger upp en bild på den som blev bäst.

    jag vet att man ser nedersta ringen på underkjolen på den här bilden men det kommer fixas till.
    klänningen satt i tajtaste laget( fick ihop den med nöd o näppe), men jag samlar ofta på mig mycket vatten.
    så det blir diet de två veckorna som är kvar
    Det såg mycket bättre ut Solig
Svar på tråden känner blä om min klänning