• Amelia
    Äldre 1 Jun 08:11
    3799 visningar
    32 svar
    32
    3799

    känner blä om min klänning

    köpte en super fin brudklänning på tradera, en kina klänning med en massa bling på.
    de hade den inte i min storlek så jag köpte den i en storlek mindre än jag har egentligen, men jag sydde själv om till korsettsnörning på den. köpte även en rätt bra underkjol till den och varje gång jag provade den kände jag mig som en prinsessa!
    men klänningen behövde fållas upp då den var för lång för mig och korsettsnörningen skulle korrigeras då det var lite för brett glapp bak.
    sömmerskan längde bakstyckena för att få ihop klänningen bättre, men tyckte att dragkedja skulle bli bra så hon sydde dit en sån istället.  blev väl fint. klänningen sitter bra.
    men nu med alla ändringar sitter inte klänningen lika snyggt längre.
    det blev inte alls snyggt med underkjol till längre, såg bara konstigt ut.
    och utan ser jag jätte bred ut över höfterna.
    min älskade klänning känns bara blä, och det är 2 veckor kvar tills jag gifter mig

  • Svar på tråden känner blä om min klänning
  • Äldre 1 Jun 08:16
    #1

    Kan du inte visa bilder då du har klänningen på dig? :) Det är svårt att komma med goda råd och pepp om man inte vet vad det handlar om.

    Och kan du inte be henne byta tillbaka till snörning då?


  • Amelia
    Äldre 1 Jun 08:37
    #2

    lägger in en bild på hur den såg ut före (utan underkjol) och hur den sitter nu



  • Amelia
    Äldre 1 Jun 08:39
    #3

    här är en bild med underkjol


  • Amelia
    Äldre 1 Jun 08:40
    #4

    vi provade hur det skulle bli med axelband, men jag tror jag vill ha utan.
    på sista bilden tycker jag klänningen ser mycket bättre ut.
    den ser bara konstig ut nu (den bild med axelbanden)

  • Äldre 1 Jun 08:44
    #5

    Jag håller med om att den var finare utan axelbanden faktiskt. De såg inte riktigt ut att passa ihop med klänningen i övrigt, modellen osv. Hm. Det ser ju faktiskt ut att vara ganska stor skillnad på före och efter, jag tycker nästan att det ser ut som två olika klänningar. Har du samma underkjol på sista bilden och bilden med axelbanden? Ändrade hon något annat än att sy ut den lite och sätta dit dragkedja? Går dragkedjan lika långt ner som snörningen gjorde?


  • Äldre 1 Jun 08:59
    #6

    hmmm, jag tyckte den var kanonfin på sista fotot... :) Men det är ju du som skall tycka om den!

  • Amelia
    Äldre 1 Jun 09:33
    #7

    jag har ingen underkjol på mig på de två första bilderna. bara den sista när jag står vid spegeln.
    och ja, jag tycker oxå det ser ut som två olika klänningar.
    det enda hon gjorde var att länga ut bakstyckena och sy dit dragkedja istället för att ha korsettsnörning.

  • Amelia
    Äldre 1 Jun 09:34
    #8

    mittenbilden när jag har axelband, det är så klänningen ser ut nu.
    och jag tyckte den såg bäst ut på sista bilden..
    vad gör man?

  • Äldre 1 Jun 09:37
    #9

    Men en bild kan ju göra så att man ser helt tokig ut också. Tänk på att det kommer smink och hår till! Du kommer sträcka mer på dig och så.

    Att du tycker att du ser bred ut beror ju på att klänningen är avskuren i midjan och att kjolen är mycket rynkad. Det är svårt att ändra på modellen men om du har likadant tyg kan man väl förlänga livet lite så att kjolen börjar något längre ner... Då blir det inte så stort runt höfterna.
    Jag tycker du är fin i klänningen, utan axelband

    Ett annat, dyrt, alternativ är att du helt enkelt köper en ny klänning. Om du VERKLIGEN inte gillar hur din klänning blivit. Kanske kan du sälja den du har nu. 

  • mirre0­1
    Äldre 1 Jun 09:56
    #10

    tycker denär super fin med underkjol men utan axelband testa fixa hår & smink o testa igen, kommer nog kännas bättre :)

Svar på tråden känner blä om min klänning