• CoG
    Äldre 29 May 17:09
    12146 visningar
    17 svar
    17
    12146

    Kort hår (inte page utan KORT)

    Är det någon här inne som är riktigt korthårig och inte tänker spara ut något inför bröllpet?

    Jag har inte sett någon bild på brud med kort frisyr och det verkar inte vara så lätt att hitta ute på webben heller.
    Några tips?

  • Svar på tråden Kort hår (inte page utan KORT)
  • Äldre 29 May 17:17
    #1

    Jag har ju långt hår i och för sig.
    Men jag googlade short haired bride och fick upp en del.

    Visst många "korta" frisyrer är ju axellånga, men lite inspiration finns det ju för er som inte har så långt som axellångt Glad 

     

  • Äldre 29 May 17:18
    #2

    Jag har riktigt kort hår, som nyklippt så har jag 3mm på sidorna och i nacken och ca 3cm mitt uppe och lugg som går till ögonbrynet.
     Ska ha strass-stenar i luggen som sitter fast med "kardborrband" i nysprayat hår.
    Jag tycker att det blir snyggt iaf när jag provat så här innan ( gifter mig i augusti). Har tyvärr ingen bild att visa.
    Skulle aldrig använda löshår en dyl för det skulle inte vara jag och man vill ju känna sig bekväm i det.

  • CoG
    Äldre 29 May 17:20
    #3

    Tack för bilderna!


    Chicita skrev 2012-05-29 17:17:43 följande:
    Jag har ju långt hår i och för sig.
    Men jag googlade short haired bride och fick upp en del.

    Visst många "korta" frisyrer är ju axellånga, men lite inspiration finns det ju för er som inte har så långt som axellångt Glad
  • CoG
    Äldre 29 May 17:23
    #4
    lyckliga jag skrev 2012-05-29 17:18:21 följande:
    Jag har riktigt kort hår, som nyklippt så har jag 3mm på sidorna och i nacken och ca 3cm mitt uppe och lugg som går till ögonbrynet.
    Ska ha strass-stenar i luggen som sitter fast med "kardborrband" i nysprayat hår.
    Jag tycker att det blir snyggt iaf när jag provat så här innan ( gifter mig i augusti). Har tyvärr ingen bild att visa.
    Skulle aldrig använda löshår en dyl för det skulle inte vara jag och man vill ju känna sig bekväm i det.
    Du får gärna visa bilder sen!

    Jag har längre kvar tills vi gifter oss.

    Jag brukar ha ungefär 1½ cm bak i nacken
    2 på sidorna och upp till 3 cm uppe på huvudet.

    Jag har har funderingar på att bara styla till håret och sedan ha ett diadem.
    Men det är kul om man har lite att bli inspirerad av.
  • Äldre 29 May 17:24
    #5
    CoG skrev 2012-05-29 17:20:16 följande:
    Tack för bilderna!
    Det fanns fler men jag orkade inte fortsätta lägga upp Flört 
    Visst ca 80-90% är de som har pagelångt. Men det finns guldkorn.

    Googla:
    Short haired bride
    brudfrisyrer kort hår

    Sen får du scrolla igenom massor med pagefrisyrer och halvlånga uppsättningar.
    Men det är ju ändå lite inspiration Glad 
  • CoG
    Äldre 29 May 17:25
    #6
    Chicita skrev 2012-05-29 17:24:28 följande:
    Det fanns fler men jag orkade inte fortsätta lägga upp Flört
    Visst ca 80-90% är de som har pagelångt. Men det finns guldkorn.

    Googla:
    Short haired bride
    brudfrisyrer kort hår

    Sen får du scrolla igenom massor med pagefrisyrer och halvlånga uppsättningar.
    Men det är ju ändå lite inspiration Glad
    Okej!
    Tack!!

    jag har försökt googla, men det gäller ju att skriva bra sökord också :P
  • Äldre 29 May 17:27
    #7

    Det här var väl lite snyggt också Glad

    Prova googla:
    hairvine

    Något jag funderade på, men jag var rädd att de skulle trasslat in sig i mitt hår

  • CoG
    Äldre 29 May 17:29
    #8

    Jag lutar mer åt att ha det lite mer stylat.
    http://www.hairstylesdesign.com/gallery/images/short_hairstyles_20_01.jpg

    kanske inte riktigt lika mkt spret uppåt som på bilden, men åt det hållet iaf...(nu var det här ingne brudbild, bara en kort frisyr)

  • Äldre 29 May 17:43
    #9
    CoG skrev 2012-05-29 17:29:21 följande:
    Jag lutar mer åt att ha det lite mer stylat.
    www.hairstylesdesign.com/gallery/images/short...

    kanske inte riktigt lika mkt spret uppåt som på bilden, men åt det hållet iaf...(nu var det här ingne brudbild, bara en kort frisyr)
    Det blir en snygg kombination med brudklänningen. Jag gillar när inte allt är supersött och pluttenuttigt.
    (vilket också kan vara snyggt om man gör det rätt, men jag föredrar det oväntade, det udda... )

    Jag tänkte mer på hårsmycket nu än själva stylingen...
    En sån där lite halvlöst liggande "ranka" kan vara riktigt snyggt i ett kort hår.
    Eller kanske en fascinator 
    Dom finns ju i miljoner varianter. Med och utan bling, med och utan flor osv...
  • CoG
    Äldre 29 May 17:45
    #10

    Jag vill nog ha ngt som glittrar, iaf lite

  • Äldre 29 May 17:53
    #11
    CoG skrev 2012-05-29 17:45:03 följande:
    Jag vill nog ha ngt som glittrar, iaf lite
    Kanske något sånt här?
    Nu tänker jag på vad dom har i håret, inte vilken frisyr dom har FlörtPeacock Feather Hair Clip Bridal Fascinator 
     
  • Aniara­4
    Äldre 29 May 17:53
    #12
    Chicita skrev 2012-05-29 17:17:43 följande:
    Jag såg knappt håret på den här bilden, uppmärksamheten drogs helt till den, eh, intressanta klänningen!
  • CoG
    Äldre 29 May 17:54
    #13

    Jag tror att det blir för myket för att passa mig.
    Kanske bara ett diadem som glittrar i det mörka, spretiga håret?


    Chicita skrev 2012-05-29 17:53:21 följande:
    Kanske något sånt här?
    Nu tänker jag på vad dom har i håret, inte vilken frisyr dom har FlörtPeacock Feather Hair Clip Bridal Fascinator
  • Äldre 29 May 18:01
    #14
    CoG skrev 2012-05-29 17:54:58 följande:
    Jag tror att det blir för myket för att passa mig.
    Kanske bara ett diadem som glittrar i det mörka, spretiga håret?
    Prova dig fram... 
    Glitter har ju en hel del faktiskt.
    Och även vissa halsband kan funka som en sorts diadem. Man kan ju säkra dom med ett spänne Solig 
  • CoG
    Äldre 29 May 18:01
    #15

    okej!


    Chicita skrev 2012-05-29 18:01:02 följande:
    Prova dig fram...
    Glitter har ju en hel del faktiskt.
    Och även vissa halsband kan funka som en sorts diadem. Man kan ju säkra dom med ett spänne Solig
  • Sofi K
    Äldre 29 May 20:02
    #16
    CoG skrev 2012-05-29 17:29:21 följande:
    Jag lutar mer åt att ha det lite mer stylat.
    www.hairstylesdesign.com/gallery/images/short...

    kanske inte riktigt lika mkt spret uppåt som på bilden, men åt det hållet iaf...(nu var det här ingne brudbild, bara en kort frisyr)

    Jag hade typ så kort för något år sedan. Älskar att styla hår! Det var något liknande denna bilden jag hade tänkt att föreslå. Vet inte om du är en lite rocker-brud eller bara korthårig i allmänhet. Men varför inte köpa en svart blomma att ha i håret. Jag hade mörkt brunt hår en period och köpte en svart blomma till håret, det var precis att den syntes, men gav ändå den där lilla extra lyx-känslan i håret istället för att "bara" ha det stylat som en vanlig dag.
    Eller för all del, är det inte rock-brud du är, varför inte köpa en vit blomma och sätt på något otippat ställe i håret.
    Jag mixtrar ofta med hårsmycken på ställen man inte "brukar" ha dom på. alltså inte precis i luggen utan kanske snett i bak... Lycka till

  • CoG
    Äldre 29 May 20:05
    #17

    Jag är ingen rockerbrud till vardags, är lite lat och har håret kort för att inte behöva göra så mycket.
    Det är skönt med kort hår.
    Sen är håret tunt/fint och jag tycke inte att någon egen styling håller mer än en stund.
    Men en frisör kanske kan fixa så att det håller en heldag för det är snyggt med lite ruffs och attityd.

Svar på tråden Kort hår (inte page utan KORT)