• Tokig
    Äldre 24 May 09:00
    8521 visningar
    17 svar
    17
    8521

    Tack till tärna och brudnäbb

    Jag vill gärna ha förslag på hur man kan tacka sin tärna och min lilla brudnäbb (guddotter 5 ½ år).

    Något fint smycke eller något annat vore kanske lämpligt. Men jag tar tacksamt emot alla förslag.

    Eftersom jag endast har två i mitt brudfölje så kan jag kosta på mig lite mer så priset är inte jätteviktigt.

  • Svar på tråden Tack till tärna och brudnäbb
  • Äldre 24 May 09:42
    #1

    Jag tycker ett smycke, som du var inne på. Särskilt näbben kanske tycker det är kul, när hon är äldre, att plocka fram och kunna säga att "det fick jag när jag var brudnäbb på min gudmors bröllop" eller nåt. Jag menar, mina kompisar som är döpta har ju kvar halsband från dopet och tycker det är något fint och speciellt (sjävl är jag inte döpt så jag har inte den erfarenheten).

  • Äldre 24 May 10:00
    #2

    Jag kommer att ge mina tärnor ett länk-armband med berlocker som symboliserar bröllopet. Vi har temat lila/vitt & grönt så det blir:

    en lila klänning, ett hjärta där det står "brides maid", en liten ängel & en lila/grön ros! Det blir jätte fint & de kommer att minnas bröllopet & all planering runt omkring Solig

  • Tokig
    Äldre 24 May 11:06
    #3
    Nikkita skrev 2012-05-24 10:00:53 följande:
    Jag kommer att ge mina tärnor ett länk-armband med berlocker som symboliserar bröllopet. Vi har temat lila/vitt & grönt så det blir:

    en lila klänning, ett hjärta där det står "brides maid", en liten ängel & en lila/grön ros! Det blir jätte fint & de kommer att minnas bröllopet & all planering runt omkring Solig
    Vad fint!
    Vi har inget direkt tema mer än att vi gifter oss på hösten.

    Du har inga bilder?
  • Äldre 24 May 11:20
    #4

    Jag har köpt dessa till tärna och brudnäbbar med deras månadsstenar i:


    http://www.etsy.com/listing/98057471/freshwater-pearl-heart-pendant-wire


    http://www.etsy.com/listing/77974259/amethyst-heart-pendant-wire-wrapped


    1 Citrine wire-wrapped Heart (November)
    1 Carnelian wire-wrapped Heart (Juli)
    1 Freshwater Ivory Pearl wire-wrapped Heart (juni)
    1 Garnet wire-wrapped Heart (Januari)


    Tänkte att det kanske är kul att ha något personligt som ändå är ett minne från bröllopet. Dessutom är ägaren av shoppen väldigt trevlig och tillmötesgående! :)

  • mirre0­1
    Äldre 24 May 13:07
    #6

    vår dotter samt en mindre syskon skall agera näbb vi kommer köpa smycke och cellofan som vi kommer göra ett kalas paket fullt med smågodis som tack :)

  • Tokig
    Äldre 24 May 15:23
    #7
    Vilka bra tips! Tack.. gärna fler sådana!

    Tänkte på en sak. Om man köper ett smycke där man ska skriva/stansa en text vad ska man skriva då? Tack! och datum eller?
  • Tokig
    Äldre 24 May 20:05
    #8

    Ni som köpt armband med stansat hjärta, vad har ni skrivit?

  • andrea­ojag
    Äldre 24 May 20:24
    #9

    Jag har inte köpt mina än (tänkte beställa till min tärna oxå) och riktigt bestämt men jag tror att det blir deras namn för min del, kanske NÄBB? Datum? SÖTNOS? Glad

  • Emma84
    Äldre 24 May 21:15
    #10
    Nikkita skrev 2012-05-24 10:00:53 följande:
    Jag kommer att ge mina tärnor ett länk-armband med berlocker som symboliserar bröllopet. Vi har temat lila/vitt & grönt så det blir:

    en lila klänning, ett hjärta där det står "brides maid", en liten ängel & en lila/grön ros! Det blir jätte fint & de kommer att minnas bröllopet & all planering runt omkring Solig

    Låter jättefint! Å BRA present!


    Var har du köpt armbandet - där det står Brides maid?

  • Äldre 24 May 22:09
    #11
    Tokig skrev 2012-05-24 11:06:27 följande:
    Vad fint!
    Vi har inget direkt tema mer än att vi gifter oss på hösten.

    Du har inga bilder?
    Jag ska försöka få upp en bild, vet inte hur man gör dem mindre så att de går att ladda upp men ska ta en med dålig upplösning så borde det fungera Glad
    Emma84 skrev 2012-05-24 21:15:54 följande:

    Låter jättefint! Å BRA present!


    Var har du köpt armbandet - där det står Brides maid?


    Jag hittade ett 5-pack på Ebay jätte billigt Skrattande Alla berlocker samt lämk är oxå därifrån!!!
  • Äldre 24 May 22:15
    #12

    Här kommer en fruktansvärt dålig bild, hoppas ni kan se hur det ser ut iaf Solig

  • Äldre 24 May 22:16
    #13

    Fan, hela kom ju inte med...
     

  • Äldre 24 May 22:20
    #14

    TTestar igen då Glad

  • Star03
    Äldre 17 Jun 21:45
    #15

    Vackra halsband - svävande pärlor - från Nova Pärldesign - www.novaparldesign.se
    Finns i vitt eller rosa, både i storlek till tärnorna och som barnsmycke till lilla brudnäbben
    Man får dem i fina champagnefärgade sidenpåsar...

    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=265
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=201

    (lånad bild)



     
  • andrea­ojag
    Äldre 27 Aug 19:18
    #16

    Nu har jag köpt och fått hem dessa! Är verkligen jättenöjd!


    andreaojag skrev 2012-05-24 20:24:15 följande:
    Jag har inte köpt mina än (tänkte beställa till min tärna oxå) och riktigt bestämt men jag tror att det blir deras namn för min del, kanske NÄBB? Datum? SÖTNOS? Glad
  • andrea­ojag
    Äldre 27 Aug 20:04
    #17

    Som jag skrev ovan, vi blev jättenöjda med armbanden från www.loveandbeproud.se . Vi bestämde oss för


    Tärnornas namn, datum samt våra initialer, till näbbarmbandet bara lillans namn NEAH.


    Tokig skrev 2012-05-24 20:05:30 följande:
    Ni som köpt armband med stansat hjärta, vad har ni skrivit?
Svar på tråden Tack till tärna och brudnäbb